Mäklaren skrev:Vi behöver ingen som bara är bra på att göra styrningar i PP eller som bara kan tacklas/åka skridskor. Vi behöver en ruskigt skicklig playmaker med fina handleder och riktigt bra spelsinne som kan styra upp power playet som var bedrövligt den gångna säsongen. Vi hade inte en enda skicklig lirare och då gick det som det gick i PP.
Exakt! Och ändå har vi haft Elitseriens absolut bästa Powerplay forward. Vad hände med honom?
Att man är duktig på att styra skott gör ju inte direkt till om det inte finns några skott att styra, det är vad som hände
Varför verkar alla tro att det bara kan fyllas på med en forward till? Bara för att Järlan sa det betyder det väl inte att det är ristat i sten? tror det kan komma 2-3 forwards till då vi ändast är i slutet av april. vi har tagit in 2 forwards (ink center), sen verkar Tjärna JR försvinna även Hannula och Widing. Så det kan säker bli fler forwards in i truppen.
Senast redigerad av M8ts den 2011-04-27 17:50:43, redigerad totalt 2 gång.
Kall-El skrev:Min rädsla ligger i att den sista forwardsplatsen tas av Hannula eller Widing då de helt enkelt inte är direkt heta efter varsina rätt svaga säsonger.
Skulle detta bli fallet står vi där med arbetande forwards, men knappast någon som kan göra det lilla extra.
Kikade precis igenom forwardsuppsättningen och hållermed.. det där lilla extra är det förhoppningsvis Mackan som får stå för och målskyttet Mattias Carlsson....
Jag tror att John Norman kan ta ett steg till när det kommer till poängproduktionen nästa säsong, defensivt är han redan nu en riktigt kapabel spelare. Det kommer ju också att bli sjukt intressant att se vad Zibanejad kommer ställa till med...
Kan bli riktigt kul o se juniorerna utvecklas ....Verkar som att järlan o co satsar på spelare som kan stanna kvar ett tag o inte drar vidare på en gång .Viktigt att ha en stomme... Hoppas som alla dom flesta här att vi får in en lirare till forward typ Klasen.
Mäklaren skrev:Vi behöver ingen som bara är bra på att göra styrningar i PP eller som bara kan tacklas/åka skridskor. Vi behöver en ruskigt skicklig playmaker med fina handleder och riktigt bra spelsinne som kan styra upp power playet som var bedrövligt den gångna säsongen. Vi hade inte en enda skicklig lirare och då gick det som det gick i PP.
Linkan med andra ord...
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
spocksbeard skrev:Kan bli riktigt kul o se juniorerna utvecklas ....Verkar som att järlan o co satsar på spelare som kan stanna kvar ett tag o inte drar vidare på en gång .Viktigt att ha en stomme... Hoppas som alla dom flesta här att vi får in en lirare till forward typ Klasen.
Isf kan du hålla koll på Rasmus Holmén och Kalle Torniainen de närmsta åren. "Klasen-typer".
spocksbeard skrev:Kan bli riktigt kul o se juniorerna utvecklas ....Verkar som att järlan o co satsar på spelare som kan stanna kvar ett tag o inte drar vidare på en gång .Viktigt att ha en stomme... Hoppas som alla dom flesta här att vi får in en lirare till forward typ Klasen.
Isf kan du hålla koll på Rasmus Holmén och Kalle Torniainen de närmsta åren. "Klasen-typer".
Ok ska hålla ett öga på dom Är det du som har bloggen trappan?
Ok ska hålla ett öga på dom Är det du som har bloggen trappan?
Isf kan du hålla koll på Rasmus Holmén och Kalle Torniainen de närmsta åren. "Klasen-typer".[/quote]
Ok ska hålla ett öga på dom Är det du som har bloggen trappan?[/quote]
Det stämmer bra det.[/quote]
Najs..kul o kunna läsa lite mer om juniorerna ..bra blogg:)
Ja, har det inte gått upp för er att det inte finns några pengar? Hannula, Mackan, Kronwall mitt under säsongen, med kontrakt med Widing och Tjärnqvist.
DIF verkar ha gjort en 04/05 igen - satsat allt på ett kort, använt pengar som inte finns och räknat kallt med semifinal/final. Sen gick det åt helvete.
Kan det vara därför Tellqvist inte är intressant?
Kan det vara därför Carlsson signades?
Kan det vara därför det inte blir nån spetsvärvning?
Jag tror det.
Men jag gnäller inte för fem öre. Jag tycker om underdog-DIF. Gnället kommer aldrig upphöra här ändå.
DIF_Soldier skrev:"Var försvinner alla pengar?" frågar ni.
Ja, har det inte gått upp för er att det inte finns några pengar? Hannula, Mackan, Kronwall mitt under säsongen, med kontrakt med Widing och Tjärnqvist.
DIF verkar ha gjort en 04/05 igen - satsat allt på ett kort, använt pengar som inte finns och räknat kallt med semifinal/final. Sen gick det åt helvete.
Jag tror det.
Men jag gnäller inte för fem öre. Jag tycker om underdog-DIF. Gnället kommer aldrig upphöra här ändå.
Plus att vi faktiskt inte har facit ännu, minst en forward till ska in, samt en back och en målvakt. Så när vi summerar kanske vi trots allt får stryka lite av underdogstämpeln. Den som lever får se!
Jag tror det.
Jag tror det.
Så som jag förstod Ednertz när han pratade i säsongskortsbaren (några veckor innan slutspelet) så var denna säsong relativt bra ekonomsikt. Det skulle räcka med kvartsfinal för att nå break-even och t o m ev en liten vinst.