Tycker det var ett steg framåt i jämförelse mot Rögle, där var det katastrof om nåt. Den stora skillnaden är att jag tycker vi möter ett bättre lag offensivt idag.gaspo skrev:Jisses trodde inte spelet kunde bli sämre än vad det va mot Rögle. Va fan händer? Örebro va ju först på allt idag. Vi såg ju ut som landsköldpaddor. Va faktiskt skrattretande vissa stunder. Ren flax att vi fick med oss 2pinnar idag.
Säsongen 17/18
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: Säsongen 17/18
Vilket mål!!!!
Fjällby kom hem! Vi behöver dig!
Fjällby kom hem! Vi behöver dig!
Otäckt jämnt det är i SHL 2017/2018.
9 poäng mellan plats 2 och 10.
5 poäng mellan 2 och 7:e.
Gäller att kämpa hela vägen i år.
9 poäng mellan plats 2 och 10.
5 poäng mellan 2 och 7:e.
Gäller att kämpa hela vägen i år.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Det är faktiskt jämnt i år och jag börjar ändå tänka på slutspelet. Vilka skulle vara våra drömmotståndare resp mardrömsmotståndare?
Jag har en känsla av att Skellefteå skulle passa oss bra.
Avskaffa tre mot tre.
-
Om man går efter nuvarande tabelläge tycker jag Malmö och Fuleå är drömmotståndarna. Linköping tror jag också vi skulle klara av men Saik och Brynäs tror jag blir en rejäl utmaning.Mattias_87 skrev:Det är faktiskt jämnt i år och jag börjar ändå tänka på slutspelet. Vilka skulle vara våra drömmotståndare resp mardrömsmotståndare?
-
Vi slår alla i slutspelet förutsatt att vi slipper Wollmer som domare
Ceterum censeo Solna esse delendam
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
Och om vi tänker längre än kvartsfinal? I en semi kommer vi inte få möta dessa, eller väldigt osannolikt. Brynäs är jag faktiskt rädd för och hoppas att vi slipper.Benjamin L. Willard skrev:Om man går efter nuvarande tabelläge tycker jag Malmö och Fuleå är drömmotståndarna. Linköping tror jag också vi skulle klara av men Saik och Brynäs tror jag blir en rejäl utmaning.Mattias_87 skrev:Det är faktiskt jämnt i år och jag börjar ändå tänka på slutspelet. Vilka skulle vara våra drömmotståndare resp mardrömsmotståndare?
Avskaffa tre mot tre.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Jag är klart oroad över vår utveckling. Tycker vi är väldigt stereotypa.gaspo skrev:Jisses trodde inte spelet kunde bli sämre än vad det va mot Rögle. Va fan händer? Örebro va ju först på allt idag. Vi såg ju ut som landsköldpaddor. Va faktiskt skrattretande vissa stunder. Ren flax att vi fick med oss 2pinnar idag.
För att ge ett exempel. Vi söker alltid ett första pass från backen i burskydd och ut till vår högra sida. Igår blev vi klart stressade när Örebro enkelt styrde undan det spelet. Alla övriga bågar är helt timade utifrån det och vi körde fast. Såg rätt tragikomiskt ut.
En hel del spelare som ser nonchalanta ut.
Tur vi har spelare som Bergfors, Högström, LJ och några till som kan göra en gubbe och få loss lite ny yta.
Nja, det är upp till bevis nu Robban. Övriga lag är nu bättre än i höstas. Vi känns lika bra som då, och det håller naturligtvis inte.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
-
Övriga lag är precis lika bra eller dåliga som förut skillnaden är att vi är lite mätta just nu
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Mätta
På vad då?
Alla framgångar?
Det var en gång.........

På vad då?
Alla framgångar?
Det var en gång.........
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
-
Ja skitsamma - jag blir varje fall inte skitnödig för random motstånd i den här serien heter man däremot LHO eller vikas så skiter man på sig efter minsta motgång
Är fan livrädd för matchen idag! Antingen blir det himmel eller pannkaka. Tror tyvärr inget däremellan.
-
Den 11 januari är vi förhoppningsvis ett mycket starkare lag.
Vattnas i munnen när man tänker på:
Jonte MacDavid Fjällby
Frågan är hur vi formerar utan Ante?
Gissar på:
Vejde Ljungh Bergfors
Jonte MacDavid Fjällby
Ridderwall LJ Hank
Possler Lundh Bourque
Ahlén
Vattnas i munnen när man tänker på:
Jonte MacDavid Fjällby
Frågan är hur vi formerar utan Ante?