Säsongen 15/16
Re: Säsongen 15/16
Salinen var väntat straff. Kunde varit 3+1 däremot tycker jag. Däremot Burish straff skulle straffas hårdare. Frölunda borta är redan det en SJUKT svår match. Den blir då fan inte lättare utan Sallinen. Tror iofs med eller utan han vi får storstryk.
Fulheter måste straffas. Särskilt när det gäller huvudtacklingar. Trist för oss men rimligt.
Skickat från min E6853 via Tapatalk
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Håller med, jag äcklas när våra spelare gör sådant... det är bondelagen och alla avdankade lekoknekt-amerikanare som sysslar med sånt, inte folk som har IQ över en fiskmås!Magnutz skrev:Fulheter måste straffas. Särskilt när det gäller huvudtacklingar. Trist för oss men rimligt.
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Äh, det var ju knappast meningen. Det går snabbt därute. Det blev fel och det blev ett straff, det räcker så.captcash skrev:Håller med, jag äcklas när våra spelare gör sådant... det är bondelagen och alla avdankade lekoknekt-amerikanare som sysslar med sånt, inte folk som har IQ över en fiskmås!Magnutz skrev:Fulheter måste straffas. Särskilt när det gäller huvudtacklingar. Trist för oss men rimligt.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Exakt min mening och med tanke på fjollorna i DN så vore det intressant att se hur ofta Kronwall Sr och Scott Stevens blivit avstängda om dom lirat i SHLsensei skrev:Äh, det var ju knappast meningen. Det går snabbt därute. Det blev fel och det blev ett straff, det räcker så.captcash skrev:Håller med, jag äcklas när våra spelare gör sådant... det är bondelagen och alla avdankade lekoknekt-amerikanare som sysslar med sånt, inte folk som har IQ över en fiskmås!Magnutz skrev:Fulheter måste straffas. Särskilt när det gäller huvudtacklingar. Trist för oss men rimligt.
- MarcusDaze
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Det värsta av allt är nästan detta: "I will not apologize and have nothing to apologize for."
Burish är helt oskyldig.. Vilket ärkesvin.
Sådan sportchef sådan spelare. Sylvegård sa ju precis samma sak.MarcusDaze skrev:Det värsta av allt är nästan detta: "I will not apologize and have nothing to apologize for."
Kan man se hur mycket böter Sallinen fick. Så man får veta vad han tjänar ungefär(-sign-on)
Edit: Hittade. Han fick böter på 25000 vilket innebär att han har en månadslön på 200k-250k.
Edit: Hittade. Han fick böter på 25000 vilket innebär att han har en månadslön på 200k-250k.
- MarcusDaze
Ja Herr Sylvegård brukar ju ha osten liknande åsikter när det gäller vissa situationer.Vikas skrev:Sådan sportchef sådan spelare. Sylvegård sa ju precis samma sak.MarcusDaze skrev:Det värsta av allt är nästan detta: "I will not apologize and have nothing to apologize for."
Fast Sylvegård har ju tonat ner det lite nu iaf: "Men jag kan säga att det ser inte så jäkla bra ut, så jag kan inte försvara honom. Det måste brunnit till i huvudet på honom."
Sent from my iPhone using Tapatalk
Ja, förlöjligar inte lotterinämden sig själv med när dom skriver? (citerat ifrån SHL.se):MarcusDaze skrev:4+1 känns rimligt. Oturligt och klumpigt gjort av Sallinen.
3+1 på Burish är ju rena skämtet. det yxhugget ska ge MINST 5 matcher utan böter.
http://shl.se/artikel/76378/
"Det ska särskilt framhållas att Adam Burish, om han hade träffat motspelaren, hade ådömts en betydligt längre avstängningstid."
Det är alltså att någon måste bli skadad för att "rätt" straff skall delas ut!
Sen funderar jag på varför dom formulerar det att det är mot kroppen i första stycket och huvudet i andra. Lika tomtemässig nivå på DN, som domarna i SHL.
Tack för allt Tellan. https://www.youtube.com/watch?v=VSYY4LB ... &index=109
DN visar återigen att det är helt inkompetenta. Sallinens straff kan jag köpa även om jag tycker det är en match för mycket sett till vad andra har fått. Att Burrish yxhugg inte straffas hårdare är ren och sker parodi. Avsiktligt, livsfarligt och ren tur att det inte träffar. Men återigen idioterna som sitter och delar ut dessa straff bryr ju sig bara om vad media skriver kombinerat med hur "fult" det ser ut på TV och ett slag som inte träffar är väl därför inte "så farligt" enligt dem. Nämnde har i alla fall åter bevisat att de skiter fullständigt i hur "farlig" en aktion är, det är enbart utfallet som räknas.
Mer vettig bedömning hade varit:
Sallinen 3+2
Burrish 8+2
Mer vettig bedömning hade varit:
Sallinen 3+2
Burrish 8+2
- -daniel-
- Säsongskort: Ja
Fast det är ju inte helt okomplicerat det här att bedöma spelare baserat på påstådda intentioner, skall tacklingar som missar bedömas med samma kriterier?
mb81 skrev:Kan man se hur mycket böter Sallinen fick. Så man får veta vad han tjänar ungefär(-sign-on)
Och han är värd varenda spänn enligt mitt tyckte. Verkligen olyckligt och som någon skrev, det går fort därute och jag tror verkligen inte Sallinen gjorde det med flit. Det va ganska trångt i det läget så det är inte så att han tar sats men visst den träffar olyckligt. MEN sen måste straffen också börja dömas i paritet med efterföljderna. Kan man spela nästa byta kan straffet ALDRIG få bli lika stark som det blev med Fernholm!
Tror tyvärr detta kommer att straffa Malmö mest, dvs vi torskar mot Modo idag och det kommer verkligen att synas att Sallinen inte är med. Dvs jag tror att vi kommer att ta väldigt får 3 poängare dessa 4 matcher.
- MarcusDaze
Så kan man inte heller resonera. Tacklingar är ju tillåtet och det är (antagligen) väldigt väldigt få tacklingar som är menade att ta i huvudet.-daniel- skrev:Fast det är ju inte helt okomplicerat det här att bedöma spelare baserat på påstådda intentioner, skall tacklingar som missar bedömas med samma kriterier?
Varje missad tackling är ju (antagligen) en regelrätt tackling som missar.
Om man på något vis kan bevisa att en spelare till 100% siktar på huvudet men missar, absolut. Stäng av killen.
I Burish fall är det 100% avsiktligt att han "baseboll svingar" sin klubba mot huvud/nacke på Sörensen.
Ingen människa på jorden gör den svingen omedvetet.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Vem skall ersätta Sallinen i den kedjan? Ljungh eller?