+1Magnutz skrev:Hur är ditt inlägg relevant? I Stockholm bor det 1.3 miljoner människor. I Växjö bor det drygt 85000 i hela kommunen.RiddareWall skrev:Det känns väldigt futtigt att skylla på att kommunerna stöttar andra klubbar. Hur många invånare har Skellefteå? 30000? Inte hälften av t.ex. Solna kommun. Hur många invånare har Stockholm jämfört med Växjö, Karlstad eller Leksand? Lägg ner bortförklaringarna och stötta våra spelare vidare och fokusera på hockey istället!Magnutz skrev:Jag har verkligen svårt att njuta av vår tid i shl när jag mår illa av att se dessa belgian blue-typ-lag som möter oss. Där förutsättningarna inte kunde vara mer olika. Det är vad som stör mig. Det är vad som gör mig besviken. Hur fan shl ens kunde komma på tanken att ge uppstigande lag 7mkr mindre än övriga under föresatsen att "de har en mindre organisation" etc. Sedan skäms ju inte kommunerna runt omkring när de subventionerar hockeyn och stöttar på ett sätt som vi bara kan drömma om. Jag mår dåligt av att se fbk m fl komma till Hovet och vinna. Det är ett trippelt hån.BOMBOM BOUCHARD skrev:android skrev: Jämför våra senaste 15 poster och bitterhetsnivån i dessa.
Jag har suttit och asgarvat åt vår konversation. Tackbehövs sådana här kvällar.
Hur jag framstår vet ju du bättre.
Ska jag vara ärlig så har jag stunder då jag har svårt att förlika mig med DIF s situation. Det skulle förvåna mig om inte min besvikelse framgår rätt tydligt mellan varven.
Djurgården Hockey har ingen egen arena. Har inget stöd (förutom LOK-stödet till ungdomsverksamheten då) från kommunen. Det har Växjö med flera. Dessa fakta ingår i förklaringsmodellen. Dessa fakta måste användas för att få vissa individer att kanske, möjligtvis, förstå varför Sajk, Lakers, fbk med flera har så mycket bättre lag än vi har. Fattar man inte ovanstående blir inläggen därefter. Krav ställs på laget, krav som är så orimliga att man får svindel. Om vi fortsätter att basunera ut verklighetens fakta om varför vi får stryk av SHLs topp8-lag så kanske det hjälper.
Växjö, fbk med flera har kunnat dammsuga transferborden på de fetaste namnen. Vi har fått arbeta annorlunda. (Om Linkan hade varit sportchef hade han, enligt sin twitter, gjort sig av med 2-3 spelare och lagt pengarna på Pesonen. Avdelningen för vinfylla och dagdrömmeri)
När vi bedömer vår klubb måste detta vara klarlagt och ingå i förståelsen. Annars blir det ju galet.
Någon gnäller på våra spelares inställning. Orimligt. De sliter sig sönder och samman. De har en galet bra attityd/inställning.
Andra gnäller på värvningarna. Kom igen. Vi har inte de pengarna som andra klubbar har och går vi minus får VI ENSAMMA stå för notan eftersom vi inte har en kommun som tar notan åt oss Lex Karlstad.
Så. För att öka förståelsen för varför vi inte vinner hela tiden..
Tack.
Detta, det ovanstående, är ingen Brask-lapp. Ingen bortförklaring. Däremot är det en del som behövs för att kunna greppa varför Växjö, saik och andra lag är som de är och varför det går som det går just nu.
Jag vill, precis som alla andra Djurgårdare, att laget ska vinna. Det är självklart och jag blir nedstämd och besviken när vi förlorar. Det jag gör är att jag skiljer på "sak och person". Jag blir besviken på resultatet. Inte på klubben/laget eftersom jag VET att de gör allt de kan. (Jag har troligtvis bättre insyn än de flesta andra tack vare dokumentär-arbetet och det underlättar förståelsen.)
Om MojDo och Lyxfällan åker ur SHL är det en stor vinst för hockeyn, och ett berättigat slag mot kommundopingen