Marcus Nilson klar för Djurgården
- Daniel942
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Marcus Nilson klar för Djurgården
Pulverapa kommer sända 19.00 mötet live - troligtvis på denna länk.
DIF!
Hela den här soppan gör mig bara ledsen. Det finns verkligen inget gott som kan komma ur detta, i alla fall som det ser ut nu.
Tänk dig hellre en skilsmässa. Dessa slutar väldigt ofta i olika typer av tvister.Debacle skrev:Tycker fortfarande det inte går att jämföra en tvist mellan en privatperson och ett företag och en ekonomiskt oberoende hockeyspelare mot klubben han påstås älska.sensei skrev:Alltså det framgår ju tydligt var MN's känslor och sympatier ligger. Tror det underlättar om man personligen har erfarenhet av att vara i tvist under affekt (i brist på bättre ord). Då tenderar det till att bli så här hellre än ett "hej då" och inget mer med det.Debacle skrev:"Det blev en principsak för mig och jag körde hela vägen" ang. stämningen.
Min frustration över situationen och styrelsen går inte att beskriva med ord.
Jag är mest förvånad över att vi står här idag, trodde aldrig att Nilson skulle komma tillbaks eller att han skulle vara välkommen (av ledningen). Men så är jag ju också långsint som få, man får väl vara glad att inte alla är det.
Senast redigerad av sensei den 2015-01-13 14:58:51, redigerad totalt 1 gånger.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Du får läsa igen. Jag skrev att han inte var så jävla mycket mindre DIF än dessa två. Otto är förvisso ett unikum som är större än alla, men Mackan har inte gjort många säsonger färre i DIF än Ölvestad. Inte ens Challe faktiskt. Är uppväxt med att se alla dessa spelare, och Nilsons hockeykarriär har inte varit helt olik Ölvestads, och de är inte helt jävla olika som spelare heller.. förutom när det skar sig med DIF. Han satt på ett fyraårskontrakt när det hände.Cantona skrev: Allvarligt? Det fetmarkerade måste vara det sjukaste jag någonsin läst på ett DIF-forum. Och då har jag läst mycket sjukt senaste dagarna. Seriöst. Nilson i samma kategori som Ölvestad och Ottosson? Snälla säg att du gjorde tidernas tankevurpa.
Senast redigerad av Roppan den 2015-01-13 15:00:02, redigerad totalt 1 gånger.
Gillar inte att spekulera allt för mycket, men nu gör jag det. Jag tror att de pengarna vi är skyldiga MN kommer gå rakt ner i hans egen ficka. Vi har budgeterat för det och därför kommer det inte bli en direkt ekonomisk smäll. Varför vi väljer att ta in honom är för att vi ändå hade behövt betala denna miljon till honom i vilket fall som helst men nu även kan få in honom som spelare, "gratis" om ni förstår hur jag menar.Kall-El skrev:Skönt att Nilson valde att i alla fall "erkänna" att han varit en av de drivande i målet.
Bra också att det nu finns tydliga regler för vad som gäller.
Dock hörde inte jag han svara på frågan om han faktiskt gett bort något av pengarna från domen till DIF. Inte heller hörde jag något om kontraktet annat då än att pengarna inte var tagna från de 1.3 miljonerna som fansen samlat in. Vilket kanske var de intressanta frågorna som man verkligen ville ha svar på.
Helt enig. Jämförelsen "om du hade fått sparken från ditt företag blah blah blah..." är inte rimlig.Debacle skrev:Tycker fortfarande det inte går att jämföra en tvist mellan en privatperson och ett företag och en ekonomiskt oberoende hockeyspelare mot klubben han påstås älska.sensei skrev:Alltså det framgår ju tydligt var MN's känslor och sympatier ligger. Tror det underlättar om man personligen har erfarenhet av att vara i tvist under affekt (i brist på bättre ord). Då tenderar det till att bli så här hellre än ett "hej då" och inget mer med det.Debacle skrev:"Det blev en principsak för mig och jag körde hela vägen" ang. stämningen.
Avgå Jocke.
Hoppas inte det sägs något viktigt första timmen av mötet då bara!Daniel942 skrev:

- Daniel942
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
18.00 - my bad.sm910 skrev:Hoppas inte det sägs något viktigt första timmen av mötet då bara!Daniel942 skrev:
DIF!
Om man är en introvert människa som inte gärna tar på sig offerkoftan och grinar ut i media som blir utfryst av den klubb man älskar, så är det väl inte så konstigt att man söker upprättelse via facket? Vart ska man annars vända sig?
Det var helt fel person att ge kaptensbindeln.. En kapten ska vara extrovert likt Jocke. Att domdera över laget, pusha,skälla,hylla osv.. Prata med press och helt enkelt styra och ställa
Det var helt fel person att ge kaptensbindeln.. En kapten ska vara extrovert likt Jocke. Att domdera över laget, pusha,skälla,hylla osv.. Prata med press och helt enkelt styra och ställa
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Sänder på min kanal, vilken länk det blir vet jag inte. Ni får leta er fram. Längesen jag var aktiv.Daniel942 skrev:18.00 - my bad.sm910 skrev:Hoppas inte det sägs något viktigt första timmen av mötet då bara!Daniel942 skrev:
En idé skulle ju kunna vara att avvakta tills man sett resultatet av de värvningar som nu gjorts. Först då vet vi väl om det var bra eller dåligt?B.I.B.A skrev:Skriv dit Kaarels namn med.Benjamin L. Willard skrev:Namninsamling på KGs avgång?
Att utgå från vad alla fans vill och önskar när en trupp ses över skulle med största sannolikhet sluta i en fullständig katastrof. Tvivlar på att speciellt många på detta forum sitter på den kunskap och kontaktnät som krävs för uppgiften. Vill minnas att någon skrev att han inte ens skulle signa M.N. om denna så garanterade ett snitt på 1p/match. Tack gode gud för att denne någon är varken sportchef eller tränare...
Oavsett vilket så har KG och Kaarel delat på djurgårdsfamiljen. Det kommer bli hat och internbråk på läktaren och det kan bli publiktapp i flera år framöver. Att de ens vågar ta den risken för att "spetsa till truppen" med en spelare som inte ens platsat i Hv, är för mig inte acceptabelt. Jag har absolut inget som helst förtroende för någon av dem.Charles F skrev:En idé skulle ju kunna vara att avvakta tills man sett resultatet av de värvningar som nu gjorts. Först då vet vi väl om det var bra eller dåligt?B.I.B.A skrev:Skriv dit Kaarels namn med.Benjamin L. Willard skrev:Namninsamling på KGs avgång?
Att utgå från vad alla fans vill och önskar när en trupp ses över skulle med största sannolikhet sluta i en fullständig katastrof. Tvivlar på att speciellt många på detta forum sitter på den kunskap och kontaktnät som krävs för uppgiften. Vill minnas att någon skrev att han inte ens skulle signa M.N. om denna så garanterade ett snitt på 1p/match. Tack gode gud för att denne någon är varken sportchef eller tränare...
Avgå Jocke.
Det är ju vad jag högst personligen också tror, men då känns det inte som "gratis" längre för min del.Debacle skrev:Gillar inte att spekulera allt för mycket, men nu gör jag det. Jag tror att de pengarna vi är skyldiga MN kommer gå rakt ner i hans egen ficka. Vi har budgeterat för det och därför kommer det inte bli en direkt ekonomisk smäll. Varför vi väljer att ta in honom är för att vi ändå hade behövt betala denna miljon till honom i vilket fall som helst men nu även kan få in honom som spelare, "gratis" om ni förstår hur jag menar.Kall-El skrev:Skönt att Nilson valde att i alla fall "erkänna" att han varit en av de drivande i målet.
Dock hörde inte jag han svara på frågan om han faktiskt gett bort något av pengarna från domen till DIF. Inte heller hörde jag något om kontraktet annat då än att pengarna inte var tagna från de 1.3 miljonerna som fansen samlat in. Vilket kanske var de intressanta frågorna som man verkligen ville ha svar på.
Jag håller med. Vad får han för månadslön de sista månaderna nu?Kall-El skrev:Det är ju vad jag högst personligen också tror, men då känns det inte som "gratis" längre för min del.Debacle skrev:Gillar inte att spekulera allt för mycket, men nu gör jag det. Jag tror att de pengarna vi är skyldiga MN kommer gå rakt ner i hans egen ficka. Vi har budgeterat för det och därför kommer det inte bli en direkt ekonomisk smäll. Varför vi väljer att ta in honom är för att vi ändå hade behövt betala denna miljon till honom i vilket fall som helst men nu även kan få in honom som spelare, "gratis" om ni förstår hur jag menar.Kall-El skrev:Skönt att Nilson valde att i alla fall "erkänna" att han varit en av de drivande i målet.
Avgå Jocke.
Äh, känslomässigt argument. Det finns absolut ingen skillnad. Arbetsrättsliga regler gäller i alla sammanhang där det finns arbetsgivare och arbetstagare.B.I.B.A skrev:Helt enig. Jämförelsen "om du hade fått sparken från ditt företag blah blah blah..." är inte rimlig.Debacle skrev:Tycker fortfarande det inte går att jämföra en tvist mellan en privatperson och ett företag och en ekonomiskt oberoende hockeyspelare mot klubben han påstås älska.sensei skrev:Alltså det framgår ju tydligt var MN's känslor och sympatier ligger. Tror det underlättar om man personligen har erfarenhet av att vara i tvist under affekt (i brist på bättre ord). Då tenderar det till att bli så här hellre än ett "hej då" och inget mer med det.Debacle skrev:"Det blev en principsak för mig och jag körde hela vägen" ang. stämningen.