SHL 2014-15
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: SHL 2014-15
Snyggt svar frånt CMore. De har ingen skuld i detta. Fortsätt jaga SHL!
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
-
Roligt att du fick svar men inte jag :p
"Som att vara nykär, vänta på nästa gång man träffas och sedan vara lycklig några minuter innan man börjar oroa sig för om man säger och gör rätt och sedan gå och längta efter nästa date utan att veta vem som skulle ringa." - minalman
Mitt mail kanske inte va lika aggressivt som ditt...medu82 skrev:Roligt att du fick svar men inte jag :p
En bra artikel i ämnet: http://www.hockeysverige.se/robert-pett ... och-lagre/
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
De flesta av oss (eller alla?) vet väl att Cmore egentligen inte har med SHL att göra i just den frågan. Det svarade han mig på Twitter med.
Men vi vill ju bara påpeka att dem kommer tappa kunder.
När de förstår att vi är många som kommer bojkotta kanalerna/abonemangen så kommer pressen komma!
Men vi vill ju bara påpeka att dem kommer tappa kunder.
När de förstår att vi är många som kommer bojkotta kanalerna/abonemangen så kommer pressen komma!
Hur svårt är det för shl att gå ut med en förklaring då?
Klockan är lunch och fortfarande inte hört nåt från officiellt håll. Vill gärna höra motiveringen!
Men alla vet redan hur mycket pamparna skiter i oss fans! Vi betyder inte ett skvatt för de.
Nästan så man saknar allsvenskan nu.
Klockan är lunch och fortfarande inte hört nåt från officiellt håll. Vill gärna höra motiveringen!
Men alla vet redan hur mycket pamparna skiter i oss fans! Vi betyder inte ett skvatt för de.
Nästan så man saknar allsvenskan nu.
CMore borde kunna sätta en press på SHL som få andra kan. Om vi, Djurgårdare, väljer att inte signa upp oss på ett avtal med CMore tappar de och SHL sin allra största TV-publik. Vi Djurgårdare har störst TV-publik och drar in mest pengar, något CMore självfallet älskar och gärna vill utnyttja till max. Om en avsevärd mängd väljer att avvakta med att betala för ett CMore abonnemang lär CMore försöka sätta press på SHL, förhoppningsvis. Kanske bara rent önsketänkande från min sida?
Man föds som Djurgårdare, allt annat är förlossningsskador!
-
Bodde länge ute i en av landets hålor och känner en person högt upp i en av de andra SHL-klubbarna. Fick efter lite lirkande bekräftat att just detta ska vara anledningen. Nykomlingarna är för starka och höjer lönerna. Antar att det är för att man redan har rätt låga kostnader som allsvensk klubb men det stämmer väl knappast på Djurgården eller flera andra allsvenska klubbar. Nu stoppar de ju effektivt alla möjligheter för en nykomling att satsa sig kvar.Godnoken skrev:
Wikegård pratar lite om fallskärmen.
Lönetak hade i mitt tycke varit en snyggare lösning.
SHL är så nonchalanta. Inte svarat på mail som jag skickat. Svarar inte på twitter(där lägger de upp nåt om färjestad istället) och inte ett ord på egna hemsidan.
Kör strutsmetoden tills stormen är över?
Denna storm kommer inte blåsa över förrän vi har vunnit! VI ÄR DIF!!!
Kör strutsmetoden tills stormen är över?
Denna storm kommer inte blåsa över förrän vi har vunnit! VI ÄR DIF!!!
- minalman
Re: Sv: SHL 2014-15
Lönekartell. Bör väl Unionen ta tag i lika välvilligt som man hjälpte Mackan?Wilhelm Arwe skrev:Bodde länge ute i en av landets hålor och känner en person högt upp i en av de andra SHL-klubbarna. Fick efter lite lirkande bekräftat att just detta ska vara anledningen. Nykomlingarna är för starka och höjer lönerna. Antar att det är för att man redan har rätt låga kostnader som allsvensk klubb men det stämmer väl knappast på Djurgården eller flera andra allsvenska klubbar. Nu stoppar de ju effektivt alla möjligheter för en nykomling att satsa sig kvar.Godnoken skrev:
Wikegård pratar lite om fallskärmen.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Avaktar med att binda upp mig hos C-more innan denna soppa är utaggerad.
Nämde även detta för Comhem när jag sa upp Viasat.
SHL, gör om, gör rätt!
Nämde även detta för Comhem när jag sa upp Viasat.
SHL, gör om, gör rätt!
-
skinza skrev:Mitt mail kanske inte va lika aggressivt som ditt...medu82 skrev:Roligt att du fick svar men inte jag :p
Tyckte inte direkt mitt mail var aggressivt utan mera krav bara

"Som att vara nykär, vänta på nästa gång man träffas och sedan vara lycklig några minuter innan man börjar oroa sig för om man säger och gör rätt och sedan gå och längta efter nästa date utan att veta vem som skulle ringa." - minalman
Nu har även LuleåFans ordförande ställt sig bakom oss på Twitter och Lumberjacks (Modo). Wolfpack sedan tidigare! All heder till er!!
Detta bör samtliga hockeyföreningars supportrar ställa sig bakom för denna skitiga praxis tillämpas på alla som hamnar i samma sits.
Att inte stå upp och kräva en roll back på denna farsartade beslutskatastrof är lågfungerande och skamligt.
Att inte stå upp och kräva en roll back på denna farsartade beslutskatastrof är lågfungerande och skamligt.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.