Kvalserien: Örebro - Djurgårdens IF 23/3 2014
- Doyle
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Kvalserien: Örebro - Djurgårdens IF 23/3 2014
Vem har inte glömt när Nyman gav Klasen en dagsedel i båset. Prestera eller dra, typ...
Re: Sv: Kvalserien: Örebro - Djurgårdens IF 23/3 2014
sport? när alla lagen dopar sig för att dem kan och inte för att dem vill spela fair.Praetori skrev:Jag följer hellre ett DIF i serie X än ett köpelag som bjudits in i serie Y på grund av politiska eller ekonomiska orsaker. Det är SPORT och därmed det sportsliga som räknas, allt annat är sekundärt.Morwin skrev:så du dödar hellre DIF, än att låta dem spela i shl?Daniel942 skrev:Wild Card är fan inget alternativ. DIF ska spela upp sig på rätt sätt. Oavsett om det tar 20 år.Mattias_87 skrev:Wild-card förslaget var ju ett superförslag men folk är ju livrädda för förändringar i det här landet. Orättvist säger folk. Men hur jävla rättvist är kommundoping?
Skickat från min C6603 via Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Helt rätt av Nyman om nu Lofquist har sagt/gjort nåt olämpligt. Själv tycker jag att han är ganska överskattad då 9 av 10 skott sitter i plexit och det kan ju inte klassas som något bra när man är en offensiv back.
Vi skulle ha haft Nyman säsongen 11/12. Han hade kunnat göra underverk med vårt försvarsspel.Doyle skrev:Vem har inte glömt när Nyman gav Klasen en dagsedel i båset. Prestera eller dra, typ...
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Högström är allt som Sammy borde varit. Har faktiskt stundvis glömt bort att Sammy spelat, både i kvällens match och tidigare. Sam har så otroligt mycket upp till sin högstanivå att det är sorgligt.Djurgårn skrev:Helt rätt av Nyman om nu Lofquist har sagt/gjort nåt olämpligt. Själv tycker jag att han är ganska överskattad då 9 av 10 skott sitter i plexit och det kan ju inte klassas som något bra när man är en offensiv back.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Precis. Högström har gått in och verkligen visat hur man spelar ett stabilt backspel. Vår klart bästa back sen han kom in. Utan konkurrens.Praetori skrev:Högström är allt som Sammy borde varit. Har faktiskt stundvis glömt bort att Sammy spelat, både i kvällens match och tidigare. Sam har så otroligt mycket upp till sin högstanivå att det är sorgligt.Djurgårn skrev:Helt rätt av Nyman om nu Lofquist har sagt/gjort nåt olämpligt. Själv tycker jag att han är ganska överskattad då 9 av 10 skott sitter i plexit och det kan ju inte klassas som något bra när man är en offensiv back.
- Jim Morrison
För övrigt plus till Sörensen och Högström idag.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Praetori skrev:Skillnader mot mindre orter är att i dessa så ger hockeyn en enorm möjlighet till exponering medan det i Stockholms areonor är att kasta pengarna i sjön jämfört med alternativen. Vad lägger du helst pengar på, ett par reklamskyltar på ett par dussin spelartröjor som syns varannan eller var tredje dag eller på en länstäckande radiokanal eller t-banan som exponeras mot hundratusentals eller fler varje dag?Boeman skrev: Men med en fungerande marknadsavdelning kan man knyta till sig gigantiska sponsorpengar
Till skillnad från lagen från mindre orter. Det gäller bara för marknadsavdelningen att motivera varför man ska sponsor Dif. Dvs duktiga säljare måste rekryteras helt enkelt. Stockholm är en överlägsen marknad och där möjligheterna är enorma. Vik hockey har inte mycket kommunbidrag alls, däremot lockar man sponsorer TROTS att mer än halva staden håller på ett Stockholmslag.
Att möjligheterna inte finns är enligt min mening en dålig bortförklaring.
Vi äger inte huvuddelen av produkten som vi levererar utan det är andra som tjänar stålarna från både reklam och runtomkringprodukterna i samband med matcher. Vi har väldigt lite att komma med jämfört med alla andra reklammöjligheter som Stockholm erbjuder och då hjälper det inte att andelen reklamköpare är mycket större i Stockholm.
Duktiga säljare är ju självklart ett måste men med all negativ publicitet som Stockholmsidrotten dragit på sig i och med idioter som inte kan låta bli att hävda sig mot Polisen eller motståndarna så förstår jag om sponsorerna inte står i kö.
Det absolut roligaste med alla bönder som klankar på Stockholmshockeyn är att de inte har en susning om vilka klubbar det är som lagt grunden till de seriesystem som deras köpelag nu spelar i. Vilka eldsjälar som drivit hockeyn framåt i Sverige från en anonym spelform som utövades uteslutande på naturis i Stockhom till en storindustri som passerat bandyn med jättehallar som ger landsorten lite ljus i skuggan från nedlagda industrier och det allrådande utflyttningsmörkret.
Svensk hockey föddes i storstäderna med Stockholm som epicentrum och den faller på samma sätt, att tro något annat är kortsiktig naivitet.
Dock skall vi inte ha några extra förmåner eller genvägar men det skulle ju vara kul att kunna konkurrera på jämna villkor. Med kommunalpolitiker som satsar på idrott i storstadsregionerna så kanske vi slipper att paddnacke, segregering och andra folksjukdomar breder ut sig som epidemier men det kräver att man tänker utanför boxen och faktiskt gör något mer åt saken än att bara orera om maskeringsförbud.
Självklart är det en oerhört komplex fråga. Men jag skulle gärna se fler kampanjer där man storsatsar med sponsorer osv.Jag vägrar med en dåres envishet tro att det är kört, det måste finnas en lösning.Förr kunde man dra nytta av och locka med att spelarfruar lättare fick jobb osv man kunde ordna både dittan och daten och dra fördelen av att vara storstadslag.Så nu måste man gå vidare och tänka mer konstruktivt. Hade jag vetat exakt hur det ska lösas så hade jag tagit tag i det gratis.Men nu är det inte så och jag sätter därför min tro till styrelsen.
Får Sörensen för plus förutom vid det opportunistiska turmålet? Han ser väldigt liten ut i dessa sammanhang, tycker jag.Jim Morrison skrev:För övrigt plus till Sörensen och Högström idag.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Det är inte över än, mycket kan ännu hända.
EDIT: Bla.. orkar inte. Hoppas de reder ut saker bakom kulisserna.
EDIT: Bla.. orkar inte. Hoppas de reder ut saker bakom kulisserna.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Han är rädd att åka på smällar eller något åt det hållet, det syns tydligt eftersom han hellre släpper iväg passningar i knepiga situationer till medspelare som inte befinner sig i bättre läge än att själv ta en tackling eller grisa sig förbi.sensei skrev:Får Sörensen för plus förutom vid det opportunistiska turmålet? Han ser väldigt liten ut i dessa sammanhang, tycker jag.Jim Morrison skrev:För övrigt plus till Sörensen och Högström idag.
Det är katastrof och mer speltid verkar inte ha förbättrat situationen heller.
Godkänd i arbetet utan puck men annars blir han mest en lose cannon i anfallszon.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Nej kört är det verkligen inte men man skall nog inte ha några som helst förhoppningar om att vi kan utföra några mirakel på egen hand. Det krävs att staden som sådan ger Stockholmsklubbarna bättre förutsättningar.Boeman skrev: Självklart är det en oerhört komplex fråga. Men jag skulle gärna se fler kampanjer där man storsatsar med sponsorer osv.Jag vägrar med en dåres envishet tro att det är kört, det måste finnas en lösning.Förr kunde man dra nytta av och locka med att spelarfruar lättare fick jobb osv man kunde ordna både dittan och daten och dra fördelen av att vara storstadslag.Så nu måste man gå vidare och tänka mer konstruktivt. Hade jag vetat exakt hur det ska lösas så hade jag tagit tag i det gratis.Men nu är det inte så och jag sätter därför min tro till styrelsen.
Morwin skrev:sport? när alla lagen dopar sig för att dem kan och inte för att dem vill spela fair.Praetori skrev:Jag följer hellre ett DIF i serie X än ett köpelag som bjudits in i serie Y på grund av politiska eller ekonomiska orsaker. Det är SPORT och därmed det sportsliga som räknas, allt annat är sekundärt.Morwin skrev:så du dödar hellre DIF, än att låta dem spela i shl?Daniel942 skrev:Wild Card är fan inget alternativ. DIF ska spela upp sig på rätt sätt. Oavsett om det tar 20 år.Mattias_87 skrev:Wild-card förslaget var ju ett superförslag men folk är ju livrädda för förändringar i det här landet. Orättvist säger folk. Men hur jävla rättvist är kommundoping?
Men vafan. Om någon gör fel så rättfärdigar det inte att resten också gör fel. Det handlar väll om att stå upp för sig själv och sin ideologi!
Bara för att Jamaicanerna är tokdopade så betyder det inte att jag vill se Johan Wissman dopad.
Inte sett matchen så tänker inte uttala mig alls. Torsken känns självklar och DIF förlorar för att man är ett så extremt mycket sämre lag, från målvakt till sista anfallare. En spelare som Viitalouma är avgörande i en sån här serie.
Läst till mig om detta angående Sam. Nyman fortsätter att växa i mina ögon. Dessa pinsamma lagspelare och individualister ska offentligt hängas ut. Här visar han miljoner människor att Lofquist är en skam för sig själv, vilket han förtjänar om han beter sig på det sättet han gör. Det har synts hela säsongen och även under tiden i Oskarshamn att han bara är intresserad av sig själv. Åker runt och gnäller på medspelare, och gråter när han inte får speltid. En riktig idiotvärvning av Challe rent ut sagt. Killen är värvad från Elite Prospects. Ruggigt dåligt scoutat! Nu hoppas jag att vi sett det sista av honom. You go Nyman!
Förövrigt, försöker njuta av att vi fått chansen att ens delta i denna Kvalserie. Det trodde man inte på förhand. Att vi sen blir utskåpade match efter match, det antar jag att vi får vänja oss vid. Faktum är att vi inte har trupp nog för att ens lite hota de övriga lagen. Så på så sätt försöker jag bara njuta av de här sista matcherna och hoppas att vi gör en silly utan dess like så vi kanske kan vara med och tävla hela vägen nästa säsong.
Läst till mig om detta angående Sam. Nyman fortsätter att växa i mina ögon. Dessa pinsamma lagspelare och individualister ska offentligt hängas ut. Här visar han miljoner människor att Lofquist är en skam för sig själv, vilket han förtjänar om han beter sig på det sättet han gör. Det har synts hela säsongen och även under tiden i Oskarshamn att han bara är intresserad av sig själv. Åker runt och gnäller på medspelare, och gråter när han inte får speltid. En riktig idiotvärvning av Challe rent ut sagt. Killen är värvad från Elite Prospects. Ruggigt dåligt scoutat! Nu hoppas jag att vi sett det sista av honom. You go Nyman!
Förövrigt, försöker njuta av att vi fått chansen att ens delta i denna Kvalserie. Det trodde man inte på förhand. Att vi sen blir utskåpade match efter match, det antar jag att vi får vänja oss vid. Faktum är att vi inte har trupp nog för att ens lite hota de övriga lagen. Så på så sätt försöker jag bara njuta av de här sista matcherna och hoppas att vi gör en silly utan dess like så vi kanske kan vara med och tävla hela vägen nästa säsong.
Nya tag på tisdag, då ska segerraden börja, hoppas örebro går rent förutom mot oss då, sen har vi ju rövle x2 så vi har ju allt i egna händer, inte så kul om vi har häng inför sista matchen och ett avsågat gnag möter rövle borta som vi kanske tampas om en plats med, råttorna lär ju inte vinna direkt.
Nu så ser det ju inte så jävla ljust ut men om det ramlar in 2 raka segrar så tror jag att vi kan dra en jäkla nytta av att vi är på väg upp och boosten i laget lär ju höjas avsevärt, svårt att tro att rögle och vik vinner dom flesta av deras resterande matcher så det kan nog bli kamp, men som sagt, det måste ramla in 3-poängare NUUU!
Hoppas Dustin kommer tillbaka för vi har bla loosat jävligt mycket tekningar sista matcherna och det är en detalj som är viktigare än man tror.
Nu så ser det ju inte så jävla ljust ut men om det ramlar in 2 raka segrar så tror jag att vi kan dra en jäkla nytta av att vi är på väg upp och boosten i laget lär ju höjas avsevärt, svårt att tro att rögle och vik vinner dom flesta av deras resterande matcher så det kan nog bli kamp, men som sagt, det måste ramla in 3-poängare NUUU!
Hoppas Dustin kommer tillbaka för vi har bla loosat jävligt mycket tekningar sista matcherna och det är en detalj som är viktigare än man tror.