Kvalserien: VIK Västerås HK - Djurgårdens IF 21/3 2014
-
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Kvalserien: VIK Västerås HK - Djurgårdens IF 21/3 2014
Vi på läktaren gjorde bra ifrån oss i alla fall.
Vila i frid Blue Brigade STHLM 08-13
-
gör en ny tråd dif mot örebro
Skickat från min GT-S7560 via Tapatalk
Skickat från min GT-S7560 via Tapatalk
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Hade världens i särklass märkligaste hockeyrelaterade dröm inatt... Sam Lofquist blev trejdad med något NHL-lag mot Dustin Byfuglien - MEEEEN Byfuglien var målvakt. Kom in, tog över förstaspaden och släppte om jag minns rätt inte in ett enda mål i resten av KS.
Herregud vilket jävla psykfall till dröm.
Carry on.

Carry on.
- Lee Harvey Oswald
Drömde att allt var över.....och att det var skönt att det var över
Detta var värre än derbyt, klart värre.
Trodde vi lämnat dessa passiva och mesigt okunniga matcher bakom oss.
Vi samlade alla uteblivna misstag från de senaste 11 matcherna till denna match och presenterade dessa på ett silverfat.
Fan va snyggt upplagt vi gjorde det för VIK, dom behövde inte ens vara i närheten av bra när DIF var All-Time-Low
Tror tyvärr vi kommer vara riktigt nära sedan när detta summeras, då kommer många sitta och stamma
-Fan, hade vi bara tagit 1p borta mot VIK
Detta var värre än derbyt, klart värre.
Trodde vi lämnat dessa passiva och mesigt okunniga matcher bakom oss.
Vi samlade alla uteblivna misstag från de senaste 11 matcherna till denna match och presenterade dessa på ett silverfat.
Fan va snyggt upplagt vi gjorde det för VIK, dom behövde inte ens vara i närheten av bra när DIF var All-Time-Low
Tror tyvärr vi kommer vara riktigt nära sedan när detta summeras, då kommer många sitta och stamma
-Fan, hade vi bara tagit 1p borta mot VIK
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
- -daniel-
Det känns i praktiken som jag gett upp redan, förvisso är det på pappret långt i från kört men när man märker hur tafatt och virrigt vi spelar så tappar man tyvärr tron på bot & bättring i närmaste matcherna.
För att inte hamna för långt efter är det ju nästan krav med poäng mot Örebro imorgon och ett enklare utgångsläge kan man ju minst sagt säga vi skulle behöva haft.. Nä mina vänner, ställ in er på det värsta.
Det man främst får hoppas på är att vi drar med oss Solna Aik ner i skiten.
För att inte hamna för långt efter är det ju nästan krav med poäng mot Örebro imorgon och ett enklare utgångsläge kan man ju minst sagt säga vi skulle behöva haft.. Nä mina vänner, ställ in er på det värsta.
Det man främst får hoppas på är att vi drar med oss Solna Aik ner i skiten.
- minalman
Vi har en poäng med oss när matchen startar mot Örebro. Ta vara på det, Säcken!
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Tänker istället, skit i poängen och sätt upp ett mål med att göra mål. Börja försvara sig för en poäng är rätt värdelöstminalman skrev:Vi har en poäng med oss när matchen startar mot Örebro. Ta vara på det, Säcken!

Första 10 min i en bortamatch absolut, men sen är det nog som sagt dags att försöka göra lite mål.
Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk
Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk
- minalman
Sett över säsongen har vi varit bättre på att försvara oss än att göra mål. Förlorar vi även den egenskapen är det helt kört. Ska vi komma tillbaka på fötter måste vi börja bakifrån. Ser det stabilt ut efter powerbreaket i andra kan vi höja ambitionsnivån. Men jag tar gärna 0-0 vid full tid och straffvinst.
Inte många matcher som slutar 0-0. Inte lätt att slå om från ett helt defensivt tänkande till att vara tvungen att göra mål när man fått ett i baken.
Sen tycker jag vi är rätt värdelösa på straffar, både bakåt och framåt.
Nej, gå för mål, det ger arbetsro. Tänk (nästan) alltid ett mål framåt.
Sen tycker jag vi är rätt värdelösa på straffar, både bakåt och framåt.
Nej, gå för mål, det ger arbetsro. Tänk (nästan) alltid ett mål framåt.
Otroligt jobbig förlust, givetvis. Men jag tycker ändå att vi gav oss själva chansen att vinna. 2-0 och 3-1 är rena gåvor till Västerås, och vi hade våra chanser, Ljunghs(?) friläge, stolpskottet i första perioden. Utan Johner, Heinerö och Guter så blir vi alldeles för tunna framåt, hade dom varit med hade vi kanske fått stolpe in istället.
Nu är det bara hoppas på en mirakulös vinst i Örebro, kämpa DIF!
Nu är det bara hoppas på en mirakulös vinst i Örebro, kämpa DIF!
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Aldrig känt Djurgården så chanslösa som de känns till mötet med Örebro. Känns som om Örebro köpt ett lag som är för bra för att ligga i KS. Aik känns helt klart slagbara, men Örebro framförallt på bortaplan? Vi kunde lika gärna mött Skellefteå som det känns. Inte större chans här!
Örebro kan mycket väl underskatta oss och överskatta sig sjä... Äh vem försöker jag lura.
Sent from my iPad using Tapatalk
Sent from my iPad using Tapatalk
- minalman
Problemet är också att om vi gör en kanonmatch mot örebro kommer vi klanta till det i derbyt. Och om det går som befarat mot örebro kommer vi att ha tappat allt självförtroende inför derbyt.Manijock skrev:Aldrig känt Djurgården så chanslösa som de känns till mötet med Örebro. Känns som om Örebro köpt ett lag som är för bra för att ligga i KS. Aik känns helt klart slagbara, men Örebro framförallt på bortaplan? Vi kunde lika gärna mött Skellefteå som det känns. Inte större chans här!
Skit överallt just nu. Hockeymässigt...
Nu ska jag ut i vårsolen och grilla korv.
Vad hade KHK gjort, Morrisson?