Malmö Redhawks - Djurgårdens IF 10/12 2013

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
4.9.5
Säsongskort: Ja

Re: Sv: Malmö Redhawks - Djurgårdens IF 10/12 2013

Inlägg av 4.9.5 »

Praetori skrev:
Örebroarn skrev:Var fruktansvärt förbannad för en månad sen men nu inser jag att laget inte är bättre än så här. Malmö är faktiskt om de inte underpresterade så mycket seriens klart bästa lag. Bättre än Bik Bok. Vi kan inte deppa ihop totalt idag. Fanns faktiskt två fantastiska perioder att glädjas åt. Om vi kan spela så fast tre perioder mot Oskarshamn blir det seger.
Laget är precis så bra som de var under första och andra perioden. Kanske till och med bättre. Det som saknas är mental stabilitet och lite skägg. Erfarenhet kan vi eventuellt värva oss till i en kedja eller så men laget måste härdas genon att lira. Annars kan vi lika bra börja sälja trottoarer och få smisk mot LHC med 7-1 istället.

Sent from my GT-N7100 using Tapatalk
förlåt men jag skiter i hur bra laget spelar när vi förlorar, så äckligt jävla svenskt. Jamen bra pojkar vi förlorade men ni spelar bra iaf och kom ihåg att det viktigaste är att ha kul

skickat från min Xperia Z1 med Tapatalk
Jag är en förbannad jävla pessimist jag vet,

One man does not simply "dömma ut Djurgården"

Brase yourself - The Djurgården fans is coming
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Re: Malmö Redhawks - Djurgårdens IF 10/12 2013

Inlägg av Jim Morrison »

förevigtdjurgården skrev:
Jim Morrison skrev:
ciirree skrev:
Jim Morrison skrev:Kan du stå upp mot Lusth eller Tony? Han snackar ju skit om dina spelare mitt framför dig?!
Jag stängde av, vad sa Lusth?
Lusth stod och bröstade upp sig och garvade i princip bort Liffiton-situationen och kallade Lofquist för filmare och diverse grejer. Du kan ju föreställa dig. Tony verkade inte våga säga emot.
Är väl ingen idé att skämma ut sig. Rent spontant kan man ju känna att Lusth är en av de vidrigaste tränarna i hela ligan. Han gör samma sak mot alla lag, så fort det blir en situation snackar han bort den för sig själv och hävdar att motståndarna alltid är så mycket värre. Det blir bara pinsamt.
Man behöver väl inte skämma ut sig bara för att man säger emot eller tycker annorlunda? Visa lite pondus.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
DIFference
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av DIFference »

Jim Morrison skrev:Kan du stå upp mot Lusth eller Tony? Han snackar ju skit om dina spelare mitt framför dig?!
Vad sa han? Orkade inte kolla mer på danskjävlarna med gröt i käften.

Sent from my HTC One using Tapatalk
Alltid oavsett. Förevigt Djurgården.
förevigtdjurgården

Re: Sv: Malmö Redhawks - Djurgårdens IF 10/12 2013

Inlägg av förevigtdjurgården »

4.9.5 skrev:
Praetori skrev:
Örebroarn skrev:Var fruktansvärt förbannad för en månad sen men nu inser jag att laget inte är bättre än så här. Malmö är faktiskt om de inte underpresterade så mycket seriens klart bästa lag. Bättre än Bik Bok. Vi kan inte deppa ihop totalt idag. Fanns faktiskt två fantastiska perioder att glädjas åt. Om vi kan spela så fast tre perioder mot Oskarshamn blir det seger.
Laget är precis så bra som de var under första och andra perioden. Kanske till och med bättre. Det som saknas är mental stabilitet och lite skägg. Erfarenhet kan vi eventuellt värva oss till i en kedja eller så men laget måste härdas genon att lira. Annars kan vi lika bra börja sälja trottoarer och få smisk mot LHC med 7-1 istället.

Sent from my GT-N7100 using Tapatalk
förlåt men jag skiter i hur bra laget spelar när vi förlorar, så äckligt jävla svenskt. Jamen bra pojkar vi förlorade men ni spelar bra iaf och kom ihåg att det viktigaste är att ha kul

skickat från min Xperia Z1 med Tapatalk
Skönt att du kom till ditt sinnes fulla bruk iallafall.

Håller med, men samtidigt, det här är skit som faktiskt händer. Det är väl också det som är charmen med sport. You win some och you lose some. Fortfarande 24 omgångar kvar, ser mörkt ut uppåt just nu men det gjorde det förra året också. It ain't over till the fat lady sings och hon sjunger inte förrän om 24 omgångar.
25/4-2025
TommyMortForever

Inlägg av TommyMortForever »

Jim Morrison skrev:Jag vidhåller vid att detta är fullständigt oacceptabelt beteende för ett elithockeylag. Jag är så grymt besviken på samtliga spelare i laget. Man kan titta på enskilda prestationer som pucktapp hit och dit, men det är någon förjävlig förlorarmentalitet som sätter käppar i hjulet gång på gång. Så fruktansvärt ynkliga hockeyspelare som blir SÅ rädda för att förlora. För fan, det behövs lite jävla stake.
I princip har du rätt. Bortsett från att vi inte är ett elitlag. Sen är lösningen på vårt problem inte denna säsongen eller kanske inte ens nästa. Vi måste börja från grunden, med professionella idrottspsykologer, att ta in juniorer tidigt, satsa långsiktigt och bygga upp vad Djurgården faktiskt står för från grunden. Med individer som står för Djurgården och inte för de som betalar bäst. Endast så kan vi resa oss som fågel Fenix ur askan och ta oss tillbaka till toppen. Av SHL.
Användarvisningsbild
Tibbe
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Tibbe »

Kvällens citat:

-Resultatet har ingen betydelse.

Tack, vi märker det Zabel.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

TommyMortForever skrev:
Jim Morrison skrev:Jag vidhåller vid att detta är fullständigt oacceptabelt beteende för ett elithockeylag. Jag är så grymt besviken på samtliga spelare i laget. Man kan titta på enskilda prestationer som pucktapp hit och dit, men det är någon förjävlig förlorarmentalitet som sätter käppar i hjulet gång på gång. Så fruktansvärt ynkliga hockeyspelare som blir SÅ rädda för att förlora. För fan, det behövs lite jävla stake.
I princip har du rätt. Bortsett från att vi inte är ett elitlag. Sen är lösningen på vårt problem inte denna säsongen eller kanske inte ens nästa. Vi måste börja från grunden, med professionella idrottspsykologer, att ta in juniorer tidigt, satsa långsiktigt och bygga upp vad Djurgården faktiskt står för från grunden. Med individer som står för Djurgården och inte för de som betalar bäst. Endast så kan vi resa oss som fågel Fenix ur askan och ta oss tillbaka till toppen. Av SHL.
Är vi inte ett elitlag? Vad menar du?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Christian Eklund ?@Fimpen20 1m

@JoeLills Hardy hade hånat honom, Wiken hade dragit kniv

Fimpen ang Zabel-Lusth...
TommyMortForever

Jim Morrison skrev:
TommyMortForever skrev:
Är vi inte ett elitlag? Vad menar du?
Nej, det är väl rätt uppenbart när vi ligger i mitten på andraserien i Sverige. Eller räknar du Allsvenskan som elithockey, så go for it.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

TommyMortForever skrev:
Nej, det är väl rätt uppenbart när vi ligger i mitten på andraserien i Sverige. Eller räknar du Allsvenskan som elithockey, så go for it.
Då måste vi per definition vara ett amatörlag? Korpen? Du är ute och cyklar.
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Jim Morrison skrev:
TommyMortForever skrev:
Damlag.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Lusth är en fullkomlig dåre. Det är den andre i båset också. Blir vi r**k******* på PK också?
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Magnutz skrev:
Lusth är en fullkomlig dåre. Det är den andre i båset också. Blir vi r**k******* på PK också?
Spelar väl ingen roll. Han måste stå upp för Djurgårdens IF i det där läget. Lusth skrattar och hånar våra spelare mitt framför vår huvudtränares ögon. Jag gillar Zabel, men det där var fan under all värdighet.
TommyMortForever

Jim Morrison skrev:
TommyMortForever skrev:
Ja det kanske jag är, men inte lika mycket som våra spelare.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Jim Morrison skrev:
Magnutz skrev:
Spelar väl ingen roll. Han måste stå upp för Djurgårdens IF i det där läget. Lusth skrattar och hånar våra spelare mitt framför vår huvudtränares ögon. Jag gillar Zabel, men det där var fan under all värdighet.
Vad sades? Alltså, jag kräks på Lusth och de andra i miff. Vad sa han?
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Skriv svar