går vi upp inom 20 år blir jag förvånadVikas skrev:Verkar som att alla spelare som lirar med vår sköld på bröstet automatiskt blir lobotomerade av pressen.
Vi kanske kan börja hoppas på avancemang när vi blivit underdogs och har ~2.5k i publiksnitt om några år...
Örebro - Djurgårdens IF 22/2 2013
Re: Örebro - Djurgårdens IF 22/2 2013
Först och Främst- ALLTID OAVSETT
Jag hade som sagt inga jätteförhoppningar när säsongen började. Jag hejar dock på laget oavsett om de skulle torska varenda match och åka ner en division till men fiasko var det redan när vi torskade kvalet förra året.Nyberabb skrev: och vad hjälper det, vi SKA upp, allt annat är en monumentalt jävla megafiasko i stil med vasaskeppet
Jag tycker dock inte att är något skamligt med att spela i Allsvenskan, de flesta lagen i ES har harvat sig igenom de lägre serierna vid en eller annan tidpunkt genom historien och nu har vi själva hamnat i det läget. Det skamliga var när vi förlorade oss ur elitserien för det var den riktiga värdemätaren på att laget inte hade något där att göra. Som spelet och laget såg ut då så var/är det naivt att tro att vi skulle kunna segla igenom allsvenskan och ta oss upp igen på en enda säsong. Styrelsen har inte lagt en ordentlig grund för det sportsliga och trots starka publiksiffror så har föreningen ändå inte lyckats sköta ekonomin på ett sådant sätt att nödvändiga värvningar och lagbygget har kunnat hålla elitserieklass och då blir det som det blir.
De spelare som ändå drar på sig DIF tröjan och kämpar till sista droppen svett förtjänar allt stöd som jag som supporter kan ge dem.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
- Lidingö DIF
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Sådana här kvällar brukar jag drömma mig tillbaka till slutspelet 2009/2010. Tänk om jag vetat då vad jag vet nu. Kan det verkligen vara samma förening? Eller?
"Man får spela sarg ut också" - Wikegård 2019 04 16
-
Ibland undrar man ju..Lidingö DIF skrev:Sådana här kvällar brukar jag drömma mig tillbaka till slutspelet 2009/2010. Tänk om jag vetat då vad jag vet nu. Kan det verkligen vara samma förening? Eller?
25/4-2025
Det bästa jag läst på detta forum sedan jag började läsa här tror jag. Särskilt sista meningen. Det är ingen i laget som inte försöker. Visst det går fel ibland. Men det är pinsamt att läsa alla påhopp på spelare här inne.Praetori skrev:Jag hade som sagt inga jätteförhoppningar när säsongen började. Jag hejar dock på laget oavsett om de skulle torska varenda match och åka ner en division till men fiasko var det redan när vi torskade kvalet förra året.Nyberabb skrev: och vad hjälper det, vi SKA upp, allt annat är en monumentalt jävla megafiasko i stil med vasaskeppet
Jag tycker dock inte att är något skamligt med att spela i Allsvenskan, de flesta lagen i ES har harvat sig igenom de lägre serierna vid en eller annan tidpunkt genom historien och nu har vi själva hamnat i det läget. Det skamliga var när vi förlorade oss ur elitserien för det var den riktiga värdemätaren på att laget inte hade något där att göra. Som spelet och laget såg ut då så var/är det naivt att tro att vi skulle kunna segla igenom allsvenskan och ta oss upp igen på en enda säsong. Styrelsen har inte lagt en ordentlig grund för det sportsliga och trots starka publiksiffror så har föreningen ändå inte lyckats sköta ekonomin på ett sådant sätt att nödvändiga värvningar och lagbygget har kunnat hålla elitserieklass och då blir det som det blir.
De spelare som ändå drar på sig DIF tröjan och kämpar till sista droppen svett förtjänar allt stöd som jag som supporter kan ge dem.
...efter regn kommer solsken.
- -daniel-
Jobbigt för laget att gå in i en formsvacka när det gäller som mest, jag tror lite luften gick ur oss efter torsken mot Leksand senast. Tror faktiskt de flesta spelare tappade den där riktiga tron på en 3:e plats. På ett sätt känns det här skönt; vi får mer matcher på oss att försöka traska oss ur formsvackan och komma in starka till KS.
Jag tror fortfarande på det här laget, vi har visat att vi rår på alla andra lagen i den här serien och utan tvekan de sämsta i serien ovan oss - när vi väl är inne i en formtopp.
Dagens tillställning var riktigt, riktigt dålig hursomhelst. Hoppas vi kan jobba oss ur den sviktande formen...
Jag tror fortfarande på det här laget, vi har visat att vi rår på alla andra lagen i den här serien och utan tvekan de sämsta i serien ovan oss - när vi väl är inne i en formtopp.
Dagens tillställning var riktigt, riktigt dålig hursomhelst. Hoppas vi kan jobba oss ur den sviktande formen...
Hade jag vetat det då hade jag inte blivit så jävla pissförbannad på HV och silvret som jag blev. Då hade man istället varit glad över vad laget åstadkommit.Lidingö DIF skrev:Sådana här kvällar brukar jag drömma mig tillbaka till slutspelet 2009/2010. Tänk om jag vetat då vad jag vet nu. Kan det verkligen vara samma förening? Eller?
Och nej, det är inte samma lag. Vi hade svackor då, men inte Mount Everest ena matchen och Marianergraven andra. Med det spelet vi stundtals visar upp skulle vi ha svårt mot Nacka HK
Apropå det är jag allvarligt orolig för min hälsa just nu. Så jävla förbannad, och inte gör det saken bättre att tjejens jävla bredband hoppar ur hela tiden så inläggen man skriver inte kommer iväg... Fast iofs, med tanke på karaktären på några av inläggen som aldrig kom iväg så kanske det var lika bra det...
Senast redigerad av Isabo den 2013-02-22 22:29:04, redigerad totalt 1 gånger.
- diftobbe89
Men det är ju när dom här viktiga matcherna kommer som laget skiter på sig, och vinner man en viktig så förlorar man nästa... Så känns det.-daniel- skrev:Jobbigt för laget att gå in i en formsvacka när det gäller som mest, jag tror lite luften gick ur oss efter torsken mot Leksand senast. Tror faktiskt de flesta spelare tappade den där riktiga tron på en 3:e plats. På ett sätt känns det här skönt; vi får mer matcher på oss att försöka traska oss ur formsvackan och komma in starka till KS.
Ser tyvärr inte hur detta laget och denna otroligt svaga backsida ska kunna greja en kvalserie.
Spela fult
- -daniel-
Självfallet blir det jävligt tufft, men har folk glömt hur usla vi var tidigare under säsongen? Tar vi oss till en Kvalserie så är jag nöjd efter den här mardrömssäsongens första hälft.diftobbe89 skrev:Men det är ju när dom här viktiga matcherna kommer som laget skiter på sig, och vinner man en viktig så förlorar man nästa... Så känns det.-daniel- skrev:Jobbigt för laget att gå in i en formsvacka när det gäller som mest, jag tror lite luften gick ur oss efter torsken mot Leksand senast. Tror faktiskt de flesta spelare tappade den där riktiga tron på en 3:e plats. På ett sätt känns det här skönt; vi får mer matcher på oss att försöka traska oss ur formsvackan och komma in starka till KS.
Ser tyvärr inte hur detta laget och denna otroligt svaga backsida ska kunna greja en kvalserie.
En liten fråga, finns det någon statistikintresserad här som kan berätta hur många poäng som brukar behövas för att vinna playoff, samt hur många poäng som brukar räcka i ks för att ta plats 1 eller 2?
- Doyle
Vad händer med mitt DIF. Är så jävla praktärkeuselt så jag faan snart inte vet vilken fot jag ska offra för att sparka nån jävel i arslet för att få fart på detta drönarlag. Ni är faan inte värda att kallas DIF i dagsläget. Vill se en jävla tokkörning nu sista matcherna. Man får ju skämmas efter det här brutalfiaskot (;0(:::::::::()
- -daniel-
Playoff har jag ingen aning om, men i KS säger man att 7 av 10 vinster brukar räcka, kan räcka med 18-19 poäng men antagligen några till.Davva skrev:En liten fråga, finns det någon statistikintresserad här som kan berätta hur många poäng som brukar behövas för att vinna playoff, samt hur många poäng som brukar räcka i ks för att ta plats 1 eller 2?
Ja, vi var usla. men vi ryckte upp oss och var i onsdags på tredje plats under någon timme eller så. Idag var vi åter igen på en tredjeplats under en period. Är man så jävla nära och har sånt medflyt med andra resultat (vem hade för fyra omgångar sedan kunnat drömma om att BIK skulle torska tre raka?) så får man faktiskt prestera lite bättre med tanke på hur vi faktiskt ryckt upp oss sedan i början av säsongen.-daniel- skrev:Självfallet blir det jävligt tufft, men har folk glömt hur usla vi var tidigare under säsongen? Tar vi oss till en Kvalserie så är jag nöjd efter den här mardrömssäsongens första hälft.diftobbe89 skrev:Men det är ju när dom här viktiga matcherna kommer som laget skiter på sig, och vinner man en viktig så förlorar man nästa... Så känns det.-daniel- skrev:Jobbigt för laget att gå in i en formsvacka när det gäller som mest, jag tror lite luften gick ur oss efter torsken mot Leksand senast. Tror faktiskt de flesta spelare tappade den där riktiga tron på en 3:e plats. På ett sätt känns det här skönt; vi får mer matcher på oss att försöka traska oss ur formsvackan och komma in starka till KS.
Vi har haft allt i egna händer och låtit det rinna ut i sanden. Därför är jag INTE nöjd med säsongen. Klart att man är glad att vi ens nått förkval med tanke på hösten, men trots detta så är det kronuselt att inte ta chansen när den serveras på silverfat som den gjort senaste omgångarna.
- -daniel-
Efter formtoppar kommer alltid svackor, så jag är väl inte jätteförvånad att vi inte kunde tugga igenom säsongen och avsluta på topp. Vissa kallar det att vi viker ner oss när det gäller som mest, det är möjligt men jag tror snarare det är en liten reaktion efter att ha varit ett jagat byte i snart 50 omgångar och tro att man kan andas ut en smula... då kommer reaktionen.Isabo skrev:Ja, vi var usla. men vi ryckte upp oss och var i onsdags på tredje plats under någon timme eller så. Idag var vi åter igen på en tredjeplats under en period. Är man så jävla nära och har sånt medflyt med andra resultat (vem hade för fyra omgångar sedan kunnat drömma om att BIK skulle torska tre raka?) så får man faktiskt prestera lite bättre med tanke på hur vi faktiskt ryckt upp oss sedan i början av säsongen.-daniel- skrev:Självfallet blir det jävligt tufft, men har folk glömt hur usla vi var tidigare under säsongen? Tar vi oss till en Kvalserie så är jag nöjd efter den här mardrömssäsongens första hälft.diftobbe89 skrev:Men det är ju när dom här viktiga matcherna kommer som laget skiter på sig, och vinner man en viktig så förlorar man nästa... Så känns det.-daniel- skrev:Jobbigt för laget att gå in i en formsvacka när det gäller som mest, jag tror lite luften gick ur oss efter torsken mot Leksand senast. Tror faktiskt de flesta spelare tappade den där riktiga tron på en 3:e plats. På ett sätt känns det här skönt; vi får mer matcher på oss att försöka traska oss ur formsvackan och komma in starka till KS.
Vi har haft allt i egna händer och låtit det rinna ut i sanden. Därför är jag INTE nöjd med säsongen. Klart att man är glad att vi ens nått förkval med tanke på hösten, men trots detta så är det kronuselt att inte ta chansen när den serveras på silverfat som den gjort senaste omgångarna.
Den stora frågan är ifall vi kan resa oss igen.