Kristofer Ottosson-Insamling

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
wolsey100
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av wolsey100 »

Kan någon som har kontakt med webmaster be dom förtydliga kontonummret? Just nu står det bara som i en rad. Första fyra sifforna är clearingnummer och resten är kontonummer. Vet att folk kan få lite problem ibland eftersom alla banker har olika system med kontonummer, så det är bra att vara tydliga.

Skickar in lite pengar ikväll och hoppas på det bästa.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

Andy skrev:Var håller JK hus?

De behövs mer än någonsin just nu samtidigt som det är kul att se vilket tryck det är runt hockeyn just nu trots att JK är helt frånvarande. Jag har under alla de 30 år jag följt laget aldrig varit med om maken. Engagemanget är helt fantastiskt!

Jag hoppas och önskar att också Järnkaminerna vill vara med och ta oss tillbaks till eliten. Just nu och ända sedan vi åkte ut har de tyvärr varit lika tysta som vår lagkapten Marcus Nilsson.

Nu behövs alla goda krafter mer än någonsin. I nöden prövas vännen!
JK och DIF är fortfarande inte helt sams efter det som hände med DIF-säk. Den saken måste lösas först. Om DIF ska få JK's "officiella" stöd.
Expert.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

DIF_Soldier skrev:
Andy skrev:Var håller JK hus?

De behövs mer än någonsin just nu samtidigt som det är kul att se vilket tryck det är runt hockeyn just nu trots att JK är helt frånvarande. Jag har under alla de 30 år jag följt laget aldrig varit med om maken. Engagemanget är helt fantastiskt!

Jag hoppas och önskar att också Järnkaminerna vill vara med och ta oss tillbaks till eliten. Just nu och ända sedan vi åkte ut har de tyvärr varit lika tysta som vår lagkapten Marcus Nilsson.

Nu behövs alla goda krafter mer än någonsin. I nöden prövas vännen!
Det råder delade meningar om huruvida JK är en supporterförening som brinner mest för fotbollen eller inte. Några håller med, men jag tror att de flesta inte förstår kritiken alls.

Om tvivlarna har rätt eller inte får vi facit på nu. Om JK inte hakar på det här tåget med Otto tänker jag seriöst bränna upp min JK-tröja och flagga.
Det är faktiskt väldigt många supportrar som helt sätter sig emot det här med att samla pengar till Otto. Inte bara JK om nu så är fallet.
Expert.
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

SirDIFalot skrev:Det är faktiskt väldigt många supportrar som helt sätter sig emot det här med att samla pengar till Otto. Inte bara JK om nu så är fallet.
Varför "sätter man sig helt emot"? Är det för att det uppfattas som tiggeri? Att Otto verkar girig och inte kan gå med på budet som DIF kom med tidigare? Förstår inte vad problemet ligger egentligen. Om vi lyckas, jättebra, ger oss en större chans att gå upp igen. Om vi inte lyckas så har vi iaf samlat ihop pengar till DIF, och det ser jag alltid som positivt.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Kentta skrev:
SirDIFalot skrev:Det är faktiskt väldigt många supportrar som helt sätter sig emot det här med att samla pengar till Otto. Inte bara JK om nu så är fallet.
Varför "sätter man sig helt emot"? Är det för att det uppfattas som tiggeri? Att Otto verkar girig och inte kan gå med på budet som DIF kom med tidigare? Förstår inte vad problemet ligger egentligen. Om vi lyckas, jättebra, ger oss en större chans att gå upp igen. Om vi inte lyckas så har vi iaf samlat ihop pengar till DIF, och det ser jag alltid som positivt.
Framförallt pga spekulationer angående lönenivå osv misstänker jag. Men nu skiter vi i det.

Surmupparna kan få sitta där och tjura medan vi andra bidrar till att göra framtiden bättre för Djurgården Hockey.
Användarvisningsbild
Ohddan

Inlägg av Ohddan »

SirDIFalot skrev:JK och DIF är fortfarande inte helt sams efter det som hände med DIF-säk. Den saken måste lösas först. Om DIF ska få JK's "officiella" stöd.
Men att bojkotta det sportsliga helt och inte ens yttra sig i frågan känns ju bara muppigt.
Axel_K

Re: Summering insamlade pengar till Ottosson!

Inlägg av Axel_K »

100kr insatta just nu, antagligen mer senare.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

JK framstår mer och mer som ett gäng deghögar. Dags att avskaffa skiten om de inte slutar sura.
Säg den glädje som varar
Mash

Inlägg av Mash »

Ohddan skrev:
SirDIFalot skrev:JK och DIF är fortfarande inte helt sams efter det som hände med DIF-säk. Den saken måste lösas först. Om DIF ska få JK's "officiella" stöd.
Men att bojkotta det sportsliga helt och inte ens yttra sig i frågan känns ju bara muppigt.
Vart var du förra säsongen? Dom yttrade sig en hel del om DIF-säk.. Eller menar du om Otto-frågan?

Vore underbart att få Ottosson kvar! Någon som har en ungefär summa som behövs?
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Man måste skilja på äpplen och päron. DIF Hockey/DIF Säk och JKs tvist/bråk är inte förankrad i hela supporterskaran och ska det bedrivas förhandlingar om detta bör JK kunna sköta det vid sidan av det som pågår i real-tid: Vi slåss för vår existens. Det måste ha högre prioritet än allt annat nu, att stötta.

Om JK får som JK vill i frågan för sent så att deras stöd för klubben uteblir samtidigt som vi inte lyckas ta oss upp ur HA kommer det bli en Pyrrhus-seger utan like.

Det måste skötas vuxet och med klokhet. Diskutera med DIF Hockey men stå inte bredvid när det är högst olämpligt att göra så.

Det är uppenbart att klubbens ekonomi är på krisnivå. jag har sett och hört tillräckligt för att förstå att varenda krona som kommer in är en sten mindre på Challes och klubbens axlar.

Så. Nu står du med Djurgården eller så gör du det inte.

Jag har inte gott ställt nu och kan inte skjuta till något större belopp. Jag kommer däremot att ge det jag kan. (och hoppas sambon inte undrar vart de pengarna tog vägen...)
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Sills

Inlägg av Sills »

2000 kr just insatt.....som nån sa tidigare aldrig vart så skönt att lätta på lädret 8)
"Det är bättre att skjuta löst på mål än hårt utanför. "
Magnutz

Sv: Re: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av Magnutz »

Sills skrev:2000 kr just insatt.....som nån sa tidigare aldrig vart så skönt att lätta på lädret 8)
Underbart!

Skickat från min HTC Sensation Z710e via Tapatalk 2
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Lucky Luke

Inlägg av Lucky Luke »

Magnutz skrev:Man måste skilja på äpplen och päron. DIF Hockey/DIF Säk och JKs tvist/bråk är inte förankrad i hela supporterskaran och ska det bedrivas förhandlingar om detta bör JK kunna sköta det vid sidan av det som pågår i real-tid: Vi slåss för vår existens. Det måste ha högre prioritet än allt annat nu, att stötta.

Om JK får som JK vill i frågan för sent så att deras stöd för klubben uteblir samtidigt som vi inte lyckas ta oss upp ur HA kommer det bli en Pyrrhus-seger utan like.

Det måste skötas vuxet och med klokhet. Diskutera med DIF Hockey men stå inte bredvid när det är högst olämpligt att göra så.

Det är uppenbart att klubbens ekonomi är på krisnivå. jag har sett och hört tillräckligt för att förstå att varenda krona som kommer in är en sten mindre på Challes och klubbens axlar.

Så. Nu står du med Djurgården eller så gör du det inte.

Jag har inte gott ställt nu och kan inte skjuta till något större belopp. Jag kommer däremot att ge det jag kan. (och hoppas sambon inte undrar vart de pengarna tog vägen...)
Det vet du väl att storleken har ingen betydelse :) Skämt åsido, man ger efter förmåga. Alla bidrag är lika viktiga, stora som små. Och det allra viktigaste är ett STORT Djurgårdshjärta. Och det har du!
Användarvisningsbild
Ohddan

Inlägg av Ohddan »

Mash skrev:
Ohddan skrev:
Vart var du förra säsongen? Dom yttrade sig en hel del om DIF-säk.. Eller menar du om Otto-frågan?

Vore underbart att få Ottosson kvar! Någon som har en ungefär summa som behövs?
Ja dom yttrade sig om säk och grät och över BRB. Det är väl ungefär vad som kommit ifrån dom i år. Dom måtte väl kunna stötta laget och föra en diskussion samtidigt?

Är ju inte helt insatt i i JK heller så vad vet jag egentligen men det låter knasigt i mina öron iaf
mb81

Inlägg av mb81 »

Vore bra om DIF la upp en länk på deras dn sida. Då är det över 80000 djurgårdare som ser. Tror det kan betyda mycket!
Skriv svar