Säsongen 2012/13, allt om truppen,kedjor,målvakter mm

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 2012/13, allt om truppen,kedjor,målvaker mm

Inlägg av SirDIFalot »

DIF_Soldier skrev:Vi går aldrig upp med det här laget känner jag. Synd.
Mycket, mycket om inte ALLT hänger på vad som händer på backsidan enligt mig.

Linkan - Otto - Åberg
Ölvestad - Johner - Tim E
Hank - Ljungh - Sörensen
Honken - Fimpen - Blomstrand
Extra: Weigel, Wennberg

Det där ser enligt mig, bättre ut än vad jag väntade mig när vi åkte ur. Där har vi tre kedjor som alla kan göra mål och egentligen har allting för att skapa kemi.
Expert.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Jag tycker återigen att man förlitar sig på att unga spelare ska lyfta sig oerhört. Att Åberg ska vara vår högerforward i förstakedjan. Visst, det kanske fungerar skitbra, men det kan lika gärna gå åt helvete. Vad har han bevisat egentligen? Det var det här som var det stora problemet förra säsongen. Nu har vi värvat en spelare som har bevisat sig själv länge och är i precis rätt ålder. Dustin Johner. En spelare som antagligen vara en ledande spelare. Eller snarare sagt, som vi vet kommer vara en ledande spelare. Resten hoppas vi bara på.

Skillnaden äldre - yngre spelare gillar jag inte alls. Precis som förra säsongen.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Jim Morrison skrev:Jag tycker återigen att man förlitar sig på att unga spelare ska lyfta sig oerhört. Att Åberg ska vara vår högerforward i förstakedjan. Visst, det kanske fungerar skitbra, men det kan lika gärna gå åt helvete. Vad har han bevisat egentligen? Det var det här som var det stora problemet förra säsongen. Nu har vi värvat en spelare som har bevisat sig själv länge och är i precis rätt ålder. Dustin Johner. En spelare som antagligen vara en ledande spelare. Eller snarare sagt, som vi vet kommer vara en ledande spelare. Resten hoppas vi bara på.

Skillnaden äldre - yngre spelare gillar jag inte alls. Precis som förra säsongen.
Jag tycker detta lagbygge är otroligt olikt förra säsongen. Just nu har vi på förhand en väldigt svag backsida, tvärtemot ifjol då vi hade 4-5 toppnamn vi trodde hårt på. Då hade vi en forwardsbesättning där vi undrade vem fan som ska göra poäng och styra upp ett bra powerplay, redan nu i maj ser vi ut att få TRE bra offensiva formationer. Ser verkligen inte likheterna med förra årets lag. Vi har heller inte tagit in några breddspelare som helt saknar spetskompetens, undantaget Tim.
Expert.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

SirDIFalot skrev:
Jim Morrison skrev:Jag tycker återigen att man förlitar sig på att unga spelare ska lyfta sig oerhört. Att Åberg ska vara vår högerforward i förstakedjan. Visst, det kanske fungerar skitbra, men det kan lika gärna gå åt helvete. Vad har han bevisat egentligen? Det var det här som var det stora problemet förra säsongen. Nu har vi värvat en spelare som har bevisat sig själv länge och är i precis rätt ålder. Dustin Johner. En spelare som antagligen vara en ledande spelare. Eller snarare sagt, som vi vet kommer vara en ledande spelare. Resten hoppas vi bara på.

Jag tycker detta lagbygge är otroligt olikt förra säsongen. Just nu har vi på förhand en väldigt svag backsida, tvärtemot ifjol då vi hade 4-5 toppnamn vi trodde hårt på. Då hade vi en forwardsbesättning där vi undrade vem fan som ska göra poäng och styra upp ett bra powerplay, redan nu i maj ser vi ut att få TRE bra offensiva formationer. Ser verkligen inte likheterna med förra årets lag. Vi har heller inte tagit in några breddspelare som helt saknar spetskompetens, undantaget Tim.
Jag tycker dock att skillnaden äldre - yngre är oerhört skrämmande. Kanske för att jag ser på den förra säsongen, då det var just den kombinationen (bland andra såklart) som förstörde mycket. Var är balansen? "Vågmästarna"? Spelarna i 25-29 års ålder som har producerat flera säsonger i följd? Äh, jag vet inte, känns verkligen inte bra.

Speciellt när vi faktiskt har värvat breddspelare utan spetskompetens i Holmqvist och Eriksson. Spelare som tar upp två väldigt viktiga platser enligt mig. Främst Tim.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Jim Morrison skrev:
SirDIFalot skrev:

Jag tycker dock att skillnaden äldre - yngre är oerhört skrämmande. Kanske för att jag ser på den förra säsongen, då det var just den kombinationen (bland andra såklart) som förstörde mycket. Var är balansen? "Vågmästarna"? Spelarna i 25-29 års ålder som har producerat flera säsonger i följd? Äh, jag vet inte, känns verkligen inte bra.

Speciellt när vi faktiskt har värvat breddspelare utan spetskompetens i Holmqvist och Eriksson. Spelare som tar upp två väldigt viktiga platser enligt mig. Främst Tim.
Honken tar inte upp en plats i en producerande kedja.

Tim håller jag med om. Väldigt onödigt förlängning.
Expert.
Mash

Re: Säsongen 2012/2013

Inlägg av Mash »

21/11 Örebro IK (b)
23/11 Tingsryds AIF (b)
28/11 Karlskrona HK (b)
01/12 Borås HC (b)

Fyra bortamatcher på rad. Vad fan?

För övrigt ser det ut såhär med speldagar (hemmamatcher):

Måndag: 4
Tisdag: 4
Onsdag: 5
Torsdag: 5
Fredag: 3
Lördag: 1
Söndag: 4

Mycket utspritt och endast en lördag (!), fredagsmatcher är ett helvete. Sista matcherna är det två / tre onsdagar i rad.

Tankar?
Användarvisningsbild
melker
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av melker »

Mash skrev: Mycket utspritt och endast en lördag (!), fredagsmatcher är ett helvete. Sista matcherna är det två / tre onsdagar i rad.
Välkommen till Allsvenskan, i princip så spelas det inte fulla omgångar när det är full omgång i Elitserien. Sen sprids spelschemat ut ganska mycket då Viasat vill TV-sända många matcher.
"Matte Alba har ingen näsa tack vare Håkan Södergren."
Frajn

Inlägg av Frajn »

Mash skrev:
21/11 Örebro IK (b)
23/11 Tingsryds AIF (b)
28/11 Karlskrona HK (b)
01/12 Borås HC (b)

Fyra bortamatcher på rad. Vad fan?

För övrigt ser det ut såhär med speldagar (hemmamatcher):

Måndag: 4
Tisdag: 4
Onsdag: 5
Torsdag: 5
Fredag: 3
Lördag: 1
Söndag: 4

Mycket utspritt och endast en lördag (!), fredagsmatcher är ett helvete. Sista matcherna är det två / tre onsdagar i rad.

Tankar?
Känns helt värdelöst! Tycker det är skönt när man har vissa dagar (tis, tors) som man ser fram emot. Sen kan det bero på att jag är ett ordningsfreak också men personligen så ser jag det helst så. Trist med endast 1 lördagsmatch och söndagar känns enbart sjukt. Men som föregående talare sa; Välkommen till Allsvenskan...
Ur spår bönder!
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Kommer alla våra bortamatcher att finnas tillgängliga i t.ex. viaplay?
Användarvisningsbild
Tessan
Medlem: Ja, ständig medlem

Säsongen 2012/2013

Inlägg av Tessan »

pulverapa skrev:Kommer alla våra bortamatcher att finnas tillgängliga i t.ex. viaplay?
Nej - bäst att se dem live! ;-)
Shitkicker

Inlägg av Shitkicker »

Jag vet att Leksingar under fjolårssäsongen har kunnat se nästan alla bortamatcher, antingen via S24 eller Viaplay. Närmast garanterat kommer vi inte ha det sämre förspänt kommande säsong.

Helt i linje med rådande ekonomisk teori om tillgång och efterfrågan skulle jag tro att alla våra matcher kommer gå att köpas.
DIF e Cult

Inlägg av DIF e Cult »

Enligt Jesper Björck på marknadsavdelningen har vi till dags dato sålt 1000 säsongskort, vilket tydligen är bättre än förra året vid samma tidpunkt...inte dåligt med tanke på att vi numera spelar i AS. Undrar hur många gnaget har sålt... :-)

Marknadsmässig så känner vi ett enormt stöd bland de företag och privatperson som är kunder hos oss. Uppslutningen är stor. Vi har sålt närmare 1000st säsongskort, vilket är mer än vad vi hade sålt efter 2veckor inför förra säsongen.
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Känns så jävla ruttet det här. Den längtan efter kommande säsong som jag hade direkt när vi åkte ur är totalt bortblåst, längtar inte för fem öre efter hockey längre. Allt bara skiter sig. Botten var nådd trodde man, men så som det känns nu så är graven betydligt djupare än så här. Vi lär väl värva någon värdelös random målvakt som inte en jävel har hörts talas om, samt två mediokra allsvenska backar för förstafemman och fylla ut med två juniorer på forwardssidan och sedan höra hur nöjda styrelsen och Challe är med truppen, som dom målar upp som den solklara favoriten i allsvenskan. Det är väl mer troligt att vi åker ur och får möta Bajen Fans snart än att vi går upp, inget talar för det. Graven är redan grävd, nu ska vi bara ner lite djupare i den också innan jord läggs över kistan och blommorna ovanpå vissnar.

Vore tacksamt om Challe presenterade någon jävla bra spelare för en gångs skull, är så jävla trött på att skit efter skit presenteras. Verkar ju som om att DIF Hockey anser att vi ska ta oss tillbaka med juniorer. Vi kommer bli en jävla slagpåse i allsvenskan om inget händer med tanke på att varenda jävla bonde kommer ta ut all möjlig energi för en månad framöver i mötena med oss.

Drömde för övrigt igår att jag gick in på DIF Hockeys hemsida och såg en nyhet med rubriken "Stefan Lassen tillbaka i DIF". Vaknade abrupt ur mardrömmen, men i dagsläget känns väl en sådan värvning fullt möjlig. Det är den hemska, mörka och tragiska verklighet vi befinner oss i.
Användarvisningsbild
android

Säsongen 2012/2013

Inlägg av android »

Ska bli så jävla nice att få se DIF igen.

Kriga mot bonngäng, ta sig till KS, spela ner Gnaget och kliva upp till en fet satsning.

Ska bli kul att se Lennhammer, Holm, Sörensen och Åberg blomma ut rejält.

Det ska bli kul att se Linkan slå flipp-mackor och se viljemål från ölvestad.

Alla hängbjörkar kan gärna börja negga redan nu.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Lugna er nu. Så säkra kan folk knappast varit på Tellan. Varför? För Hockey-Pappan har sagt det? Självklart vårt förstaval men klart det var ett långskott.

Forwardssidan ser fortfarande mycket bättre ut än jag trodde den skulle göra redan i maj och Challe har ju sagt att backsidan förhoppningsvis ska vara klar den här veckan redan. Så förmodligen presenteras tre backar den här veckan.

Det enda som fått mig att må dåligt av våra värvningar hittills är re-signingen av Tim Eriksson. Resten är jag riktigt nöjd med.

DIF ska dessutom ha lagt undan rätt bra med pengar för att ha en riktigt bra förstamålvakt. Samt att det ska vara topp tre backarna som återstår att signas. Vi spelar liksom i Allsvenskan. Sänk förväntningarna LIIITE på hur hög attraktionskraft vi har.
Expert.
Skriv svar