KS: Djurgårdens IF - BIK Karlskoga, 3/4 - 2012.
Re: KS: Djurgårdens IF - BIK Karlskoga, 3/4 - 2012.
BB samt stora delar av sittplats sympatiserade med klacken när det sjöngs om Jannes avgång.
Jag håller med, man får ha olika åsikter men det var dåligt att bua.jbknigts skrev:Pinsamt att se stora delar av AS bua åt klacken som med all rätt skanderar "Avgå Styrelsen!!" Man behöver inte tycka samma sak men att inte respektera andras åsikter tycker jag är dåligt. Sen måste man såga en del på AS som drar igång "Kämpa Djurgården!!" i en sån här match, snacka om att ha noll känsla.
Men med tanke på vad vi alla har genomlidit får man väl inte tolka för mycket i det. Det var ju svårt att ta sig till Hovet igår överhuvudtaget, det kändes så som att gå till en begravning, och folk beter sig väl besynnerlig i en sån situation. Att somliga klappade och ropade "kämpa" får nog ses som förnekelse, inte ovanligt att man försöker låtsas en slags pseudonormalitet när man sörjer.
Och buropar? Jag vet inte, man skäms över dem, men som DN skrev var det nog hellre tecken på tomheten. Stort tack till de som inte buade och till de som inte lät sig provocera och såg till att vi inte hamnade i ett bråk på läktarna. Och tack för "styrelsen ni är ansvariga" banderollen med pilarna, det tyckte jag var ett befogat, roligt och värdigt sätt att protestera.
Till slut var nästan alla med i "avgå JJ", får man se det som tecken på att klyftorna mellan Hovets olika sektioner är inte så stora än man kunde tro igår?
Hursomhelst borde vi se till att vi orkar hantera sorgen så snabbt så möjligt och att vi tillsammans jobbar (med förnyad styrelse, ny sportchef och ny DJ) för en framgångsrik säsong 12/13 och förhoppningsvis ES 13/14.
Skit till dom som skit ska ha, kasta inte ut det generellt. Delar av BB sympatiserade med avgångsramsorna. Hörde inga burop därifrån.jbknigts skrev:Nej det gjorde vi absolut inte.Metal Machine skrev:De personer som buade åt klacken kommunicerar budskapet att de är nöjda med säsongen, vill ha styrelsen kvar och tycker om när det inte ställs krav. Ena riktiga ynkryggar. Man blir ju mörkrädd när man läser kommentarerna på AB, där flera Djurgårdare tar avstånd från klacken. Jag spottar på dessa vedervärdiga skitfår.
Men, jbknigts, vad gjorde BB? Lät som att det kom burop från ert håll också.
Sen är det jävligt överdrivet med att "stora delar av AS buade"
Sluta generalisera, det är ju det som allt för oftast görs mot klacken, var inte likadana själva.
-
Fair enough. De som inte buade behöver inte ta åt sig.
Blue Brigade var ju inte ens där. Dom visade ju tydligt sitt rätta jag igår, likt många andra, sorgliga medgångssupportrar som dom är.pulverapa skrev:BB samt stora delar av sittplats sympatiserade med klacken när det sjöngs om Jannes avgång.
Intressant för övrigt att få uppleva hur Solna har det. Kan faktiskt vara bra, så att man faktiskt kan förstå hur uselt vissa människor har det här på jorden.
Jag var där igår men gick efter några minuter av matchen. Fick ni någon publik siffra i slutet av matchen? Var det 2k?Salas skrev:Intressant för övrigt att få uppleva hur Solna har det. Kan faktiskt vara bra, så att man faktiskt kan förstå hur uselt vissa människor har det här på jorden.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
3150tomten skrev:Jag var där igår men gick efter några minuter av matchen. Fick ni någon publik siffra i slutet av matchen? Var det 2k?Salas skrev:Intressant för övrigt att få uppleva hur Solna har det. Kan faktiskt vara bra, så att man faktiskt kan förstå hur uselt vissa människor har det här på jorden.
Expert.
3150 tror jag det var...tomten skrev:Jag var där igår men gick efter några minuter av matchen. Fick ni någon publik siffra i slutet av matchen? Var det 2k?Salas skrev:Intressant för övrigt att få uppleva hur Solna har det. Kan faktiskt vara bra, så att man faktiskt kan förstå hur uselt vissa människor har det här på jorden.
2014-04-07, vad hände?
yes 3150Jepe skrev:3150 tror jag det var...tomten skrev:Jag var där igår men gick efter några minuter av matchen. Fick ni någon publik siffra i slutet av matchen? Var det 2k?Salas skrev:Intressant för övrigt att få uppleva hur Solna har det. Kan faktiskt vara bra, så att man faktiskt kan förstå hur uselt vissa människor har det här på jorden.
Salas skrev:Blue Brigade var ju inte ens där. Dom visade ju tydligt sitt rätta jag igår, likt många andra, sorgliga medgångssupportrar som dom är.pulverapa skrev:BB samt stora delar av sittplats sympatiserade med klacken när det sjöngs om Jannes avgång.
Intressant för övrigt att få uppleva hur Solna har det. Kan faktiskt vara bra, så att man faktiskt kan förstå hur uselt vissa människor har det här på jorden.
Fanns det nån anledning att vara där? Har spelarna gjort sig förtjänta av det? Tycker det är väldigt fel att du kallar oss medgångssupportrar, vi har varit på varje match den här säsongen och gett 100% för Djurgårn. Vi kommer även ge allt för Djurgårn i Allsvenskan.
Blue Brigade STHLM A11 Hovet
Hur kan BB inte varit där samtidigt som man dels buat åt avgå-ramsorna men också sympatiserat med dem.
Spännande ekvation som åtminstone jag inte får ihop, then again fick jag godkänt i matte med nöd och näppe..
Spännande ekvation som åtminstone jag inte får ihop, then again fick jag godkänt i matte med nöd och näppe..
Vi var där men inte med full styrka, vi var väl runt 15-20 stycken. Sen har vi absolut INTE buat åt några avgå-ramsor.JohanPez skrev:Hur kan BB inte varit där samtidigt som man dels buat åt avgå-ramsorna men också sympatiserat med dem.
Blue Brigade STHLM A11 Hovet
Försvar BB i denna fråga. Några burop, gester eller dylikt mot klacken eller någon annan sektion har inte förekommit.jbknigts skrev:Vi var där men inte med full styrka, vi var väl runt 15-20 stycken. Sen har vi absolut INTE buat åt några avgå-ramsor.JohanPez skrev:Hur kan BB inte varit där samtidigt som man dels buat åt avgå-ramsorna men också sympatiserat med dem.
Tyckte det var ganska självklart att man skulle gå igår om man var SÄSONGARE*. Att inte gå anser jag som ett svek och ja faktiskt, ett tecken på att det inte är roligt att titta i motvind. Fullt förståligt men Salas har en poäng. Inte enbart BB som dissade matchen, halva AS samt klack stod tomma. Dock så är största ägghuvudena de som satt ner på A18 igår. Det var ingen vidare stämningen men stå upp kan man åtminstone göra.
Jag mår ovanligt bra idag, faktiskt. Kan bero på att jag insåg att Allsvenskan var nära förra lördagen och då blev hela veckan skit. Med lite reperation och fokus på annat så mår man bättre. Fotboll på söndag!
Jag tycker det är uselt att svika under sista matchen om man gått på samtliga matcher tidigare. Allt var kört, mörkret var redan på plats, men likförbannat ska man vara där om man har biljett till matchen, det är för mig lika givet som att köpa säsongskort i allsvenskan nästa säsong. Alltid oavsett är för mig att sluta upp även när mörkret är totalt. Det är synd att inte fler än de 3150 som var där igår resonerar på det sättet.jbknigts skrev:Fanns det nån anledning att vara där? Har spelarna gjort sig förtjänta av det? Tycker det är väldigt fel att du kallar oss medgångssupportrar, vi har varit på varje match den här säsongen och gett 100% för Djurgårn. Vi kommer även ge allt för Djurgårn i Allsvenskan.
Har varit på varje match den här säsongen men igår orkade jag inte. Inte nog med att jag hade två prov och en redovisning den här veckan så är resorna inte allt för roliga från Kungsängen till hovet. Kommer köpa säsongskort till allsvenskan nästa säsong men ibland mår och orkar man liksom inte.Salas skrev:Jag tycker det är uselt att svika under sista matchen om man gått på samtliga matcher tidigare. Allt var kört, mörkret var redan på plats, men likförbannat ska man vara där om man har biljett till matchen, det är för mig lika givet som att köpa säsongskort i allsvenskan nästa säsong. Alltid oavsett är för mig att sluta upp även när mörkret är totalt. Det är synd att inte fler än de 3150 som var där igår resonerar på det sättet.jbknigts skrev:Fanns det nån anledning att vara där? Har spelarna gjort sig förtjänta av det? Tycker det är väldigt fel att du kallar oss medgångssupportrar, vi har varit på varje match den här säsongen och gett 100% för Djurgårn. Vi kommer även ge allt för Djurgårn i Allsvenskan.