Djurgårdens IF - Solna Aik IF Hockey , 16/2 2012 Derby 5/5

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
jensa85

Re: Djurgårdens IF - Solna Aik IF Hockey , 16/2 2012 Derby 5

Inlägg av jensa85 »

Bjurre skrev:
jensa85 skrev:
Nummer19 skrev:Vad talar för att vi INTE spelar i kvalserien om några veckor?
Att jorden hinner gå under innan dess.

Att lagen DIF möter sista 8 spelar utan målvakt (Jodå, då kaaaaanske det går)

Att transferfönstret öppnas över en dag och DIF får välja 15 valfria spelare från NHL utan kostnad.

Att DIF inte behöver spela med någon målbur alls framöver. Dvs vi håller nollan i samtliga matcher. Vips så har vi 8 poäng säkrade.

Finns nog något mer men dessa kom jag på rent spontant
Att DIF får börja alla matcher med en 10-0 ledning.
Ja då har vi ju iaf 55/45 till vår fördel skulle jag tro.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Donkels skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:
Donkels skrev:Så här är det gott folk. Vi är i kris och det enda vi kan göra det är att försöka sluta leden och gå på resterande matcher och hoppas att laget kan dom poängen som krävs för att vi ska slippa kval. Hamnar vi i kvalserien får vi inte kasta in handuken utan måste även där kavla upp ärmarna. EFTER säsongen kan vi kräva avgångar hit eller dit, sparkade spelare, ändring av spelfilosofi etc. men inte nu!Det hjälper inte laget i det här läget att vända dom ryggen.
Så jävla bra och rätt. Det är kommande matcher man har chansen att visa om man är medgångare eller inte.

För mig finns inte att ge upp. Vi ska kämpa och ge allt.

Men visst måste man få skriva av sig sin frustration i detta läge. Men lagom till nästa match måste vi alla tagga till igen.

Så alla forumvänner, ikväll tar vi fram sågarna och skriver det som faller en in. På Lördag gör vi allt vi kan för att heja fram laget, om det så innebär att skriken ska färdas 100 mil.
Ikväll måste alla få såga och spy galla över laget och föreningen.
Absolut får man spy ur sig galla och såga laget efter en totalt förlamar derby men som sagt var på lördag, tisdag osv. måste vi supportrar gå All-In med det stöd vi kan ge.

Om det inte räcker ja då har laget uppenbarligen inte varit tillräckligt bra men att börja skita att gå på matcher NU finns inte i min värld. Nu om någonsin behöver laget allt stöd dom kan få oavsett vilka plantor som skrinnar ut på isen för som läget är just nu så är det dom spelarna vi har och det kommer tyvärr inte förändras förrän eventuellt nästa säsong!!
Absolut. Jag kommer aldrig att svika mitt livs största kärlek (ok, inte större än min familj, men ni fattar nog).
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
minalman
Säsongskort: Ja

Djurgårdens IF - Solna Aik IF Hockey , 16/2 2012 Derby 5/5

Inlägg av minalman »

Visst såg bägge lagen riktigt vilsna ut på grund av bojkotten? De trodde det var träningsmatch. Solna vaknade först, efter halva matchen.
Det räckte tyvärr. Vill vi ge kommande motståndare riktigt motstånd behövs det rejält tryck från klacken. Killarna på isen har ingen egen vilja i år.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
jensa85

Inlägg av jensa85 »

minalman skrev:Visst såg bägge lagen riktigt vilsna ut på grund av bojkotten? De trodde det var träningsmatch. Solna vaknade först, efter halva matchen.
Det räckte tyvärr. Vill vi ge kommande motståndare riktigt motstånd behövs det rejält tryck från klacken. Killarna på isen har ingen egen vilja i år.
Haha, jo eller hur.

Spelarna kan säga hur jävla mycket dom vill att "fansen är som en extra spelare" och att dom betyder "oerhört mycket" osv osv osv.

Men sanningen är den att årets lag viker ner sig precis lika lätt om det så är 10 eller 2000 pers i klacken. Årets lag är nog det största looser-gänget jag skådat sedan FCZ.

Edit. Jag tar tillbaka det. Årets lag är det största looser-laget jag skådat utan konkurrens.
Användarvisningsbild
DrDyngrak

Inlägg av DrDyngrak »

Daniel942 skrev:Vart är folket som sa att vi skulle gå till slutspel efter Brynäs-vinsten?
Dem sitter på samma krog som järla och drömmer om Fernholm som har ett stort Hjärta för föreningen.
Fernholm kanske kör ett år i allsvenskan för sitt älskade lag...
Douglas Murray and Dan Boyle go together like peanut butter and jelly...
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Smärtsamt.

Vi spelar bra i period nummer 1. Klockan slår.

Vi spelar inte bra i period 2 eller period 3.

Smärtsamt.

Kan John Norman vara MER ofarlig i offensiv zon?

Vad Kyle och Claesson gör på en hockeyrink är en gåta.

Vad Matte Carlsson gör i ett par skridskor är en gåta.

Varför Zabel väljer att spela dem är en gåta.

Det fanns idag ingen som helst kvalitet på anfallen. Den enda gången jag hajjade till var när Tim Eriksson snurrade upp hela AIK, på egen hand. Han fick också iväg ett skott. han är en av de bästa i laget.

Hemskt.

Vidrigt.

Bottenlöst.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Jag fick tillbaka slutspelshoppet efter BIF-matchen. Det ska jag vara man nog att erkänna. Det faktumet är däremot ett tydligt bevis på att jag fortfarande är en naiv pojkspoling.

Om det stämmer att vår styrelse ställde sig i klacken under derbyt, så räcker inga ord för att beskriva hur illa jag tycker om de lågliven från och med nu. Snacka om att skita supportrarna rakt ner i halsen. Fyfan...

Edit: För övrigt vill jag att vi efter säsongen tillsätter en helt ny styrelse bestående av geniuna supportrar. Denna ska ledas av Shitkicker.
Senast redigerad av Metal Machine den 2012-02-17 00:11:26, redigerad totalt 1 gånger.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Metal Machine skrev:Jag fick tillbaka slutspelshoppet efter BIF-matchen. Det ska jag vara man nog att erkänna. Det faktumet är däremot ett tydligt bevis på att jag fortfarande är en naiv pojkspoling.

Om det stämmer att vår styrelse ställde sig i klacken under derbyt, så räcker inga ord för att beskriva hur illa jag tycker om de lågliven från och med nu. Snacka om att skita supportrarna rakt ner i halsen. Fyfan...
De hyser väl samma förakt för oss vanliga medlemmar/supportrar som dagens politiker hyser för sina väljare. Vi ska knipa käft och finna oss i deras nyckfullhet. Annars.

Om det inte är så som ovan beskrivet är det mycket märkligt att de går ut och demonstrerar denna typ av förakt genom att ställa sig i klacken. (om det stämmer)
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Apropå det.. Undrar hur Fimpen mår nu. Han tog två slagskott på benen inom 20 sekunder. Sen fick han ett skott på överkroppen i samma byte. Han haltade rejält efter detta.
Användarvisningsbild
Nummer19

Inlägg av Nummer19 »

En fråga jag ställer mig är varför i helvete Zabel låter MT lira PP!? Han är så usel, denne Tjärnqvist. Bara tanken att han lyfter flera hundratusen i månaden gör mig illamående!
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams
Bigge

Inlägg av Bigge »

DIF får iallafall va nöjda med att lyckas värva en back som har gjort det omöjliga. varit inne på flest baklänges mål genom tiderna i elitserien. Behöver jag nämna hans namn ens?

Har nog aldrig varit med om ett lag som kan va så praktusla på varje position utom målvaktsposten som DIF är. Visst fan har man sett/hört lag som haft måltorka och ineffektivitet men detta är ju skrämmande hur usla Djurgården är.
Känns som det enbart är lhc som vi slåss mot nu och det känns ju osannolikt att de skulle va sämre än oss de sista matcherna.
There is no I in TEAM!!!!
Magnutz

Re: Re: Re: Djurgårdens IF - Solna Aik IF Hockey , 16/2 2012

Inlägg av Magnutz »

PNY skrev:
Magnutz skrev:
PNY skrev:Dagens domare:
Thomas Andersson & Patrik Sjöberg
Äntligen!...
Menar du äntligen någon som skriver vilka domare som ska dömma eller äntligen mor och dotter tillsammans?
Äntligen Pappa/bror/son som dömer... Vilka sopor dessa domare är. usch
kalle99

Inlägg av kalle99 »

Så grymt bedrövligt det känns. Fritt fall är bara förnamnet. Laget är inte kapabelt helt enkelt.
Man måste vara bra i 60 minuter idag. En dipp och allt kan va torsk. Efter 1-3 kändes det som om hela laget helst ville gömma sig 10 meter under isen.

Klubertranz var så bedrövlig så man knappt orkar nämna namnet. Vill se ett helt nytt lag nästa säsong. Tror att J20 laget hade gjort det bättre än A-laget denna säsong.

Fritt fall är bara förnamnet. Sportchefen måste ta konsekvenserna och gå med omedelbar verkan.
Då sa jag till domaren på ren svenska: "Go home".
- Christer Abrahamsson

Det ska göra ont att möta Djurgården :

http://www.youtube.com/watch?v=ydao4l6Eb74
snoddas

Inlägg av snoddas »

BOMBOM BOUCHARD skrev:Riktigt bra spel fram till 1-1.
Med lite tur och mer skärpa hade vi avgjort denna match.

Nu ramlade vi ihop som ett korthus efter deras kvittering.

UPPMANING!

Är det ingen här som är polare med Claesson och som snarast kan lura med sig honom på en trevlig resa, exempelvis till Grekland.
Jag är med och betalar.
Avgörande misstag match efter match och varken Zabel eller Hardy verkar fatta hur dålig han är.

Vill plussa för Erik Gustafsson. Där har vi en kommande storback. Blir bara bättre och bättre.
Visst har erik gustavsson varit bra men den utvisningen han tar som leder till pp:et som aik kvitterar på är total idioti och där vänder matchen!
Aggie_66

Inlägg av Aggie_66 »

Magnutz skrev:Smärtsamt.

Vi spelar bra i period nummer 1. Klockan slår.

Vi spelar inte bra i period 2 eller period 3.

Smärtsamt.

Kan John Norman vara MER ofarlig i offensiv zon?

Vad Kyle och Claesson gör på en hockeyrink är en gåta.

Vad Matte Carlsson gör i ett par skridskor är en gåta.

Varför Zabel väljer att spela dem är en gåta.

Det fanns idag ingen som helst kvalitet på anfallen. Den enda gången jag hajjade till var när Tim Eriksson snurrade upp hela AIK, på egen hand. Han fick också iväg ett skott. han är en av de bästa i laget.

Hemskt.

Vidrigt.

Bottenlöst.

Tim Eriksson? Han spelade väl inte igår kväll? Men visst hade han gjort det så hade han säkert snurrat upp hela AIK ;-)
Skriv svar