Solna Aik IF Hockey - Djurgårdens IF, 14/11 2011 Derby 2/5

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
gurra
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Solna Aik IF Hockey - Djurgårdens IF, 14/11 2011 Derby 2

Inlägg av gurra »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
Mäklaren skrev:
Raus skrev:jag kommer i alla fall gå med djurgårdshalsduk imorgon. Ni som säger att de äkta djurgårdarna är de som skiter i kommande matcher kan fan dra åt helvete. Förmodlingen folk som började gå på hockey 09/10
Har gått på hockey sedan 95. Hur länge har du gått?
Jävla ungtupp, själv började man 85.
Jag har gått sedan 93-94 om det nu har betydelse och håller med Raus. Det är sjävla grunden i att vara DIF-supporter.
Senast redigerad av gurra den 2011-11-14 22:45:19, redigerad totalt 1 gånger.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
Mäklaren skrev:
Raus skrev:jag kommer i alla fall gå med djurgårdshalsduk imorgon. Ni som säger att de äkta djurgårdarna är de som skiter i kommande matcher kan fan dra åt helvete. Förmodlingen folk som började gå på hockey 09/10
Född 75. Började då. :shock:
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
Mäklaren skrev:
Farsan tog med mig innan jag hade fyllt 1 år. Men räknas det? Var väl säsongen 90/91. Kan ju inte säga att det var ett "aktivt val" att gå på hockeyn då. Jag ville ju bojkotta eftersom jag inte gillade Lasse Falks 1-3-1 system, men har man inte ens fyllt ett år har man inte mycket att säga till om. ;)
Expert.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Magnutz skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:
Mäklaren skrev:
Född 75. Började då. :shock:
Du ska då alltid vara värst. :wink:
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
starvin_marwin

Inlägg av starvin_marwin »

norrlandsgold skrev:
starvin_marwin skrev:Märks att stora delar av forumet är icke-säsongare från landsbygden. Vem fan har fostrat er i Djurgårdsandan till att stå och skrika på era egna spelare? Har ni någon äldre förebild som tog med er när ni vår kids, visade vart skåpet skulle stå och framförallt lärde er om vår anrika kultur? Jag är sjukt bedrövad över vår insats ikväll både bland spelare och ledare, men framförallt är jag bedrövad över alla stolpskott som tror sig åstadkomma något genom att häckla våra egna. Fan slit på er en gul-svart tröja om ni så gärna vill adoptera aik-kulturen. pajasar.

Du följer naturligtvis med djurgården vart dom än spelar i sverige och är en "sann" djurgårdare va?
Jag följer laget så mycket jag bara kan både hemma och borta. Missar nästan aldrig en hemmamatch men har tyvärr inte tillräcklig tid att hinna med fler än fem, sex bortamatcher per säsong (ibland fler). Men - jag har väl ändå aldrig på något vis stoltserat med att jag skulle vara en "sann" Djurgårdare som du kallar det? Jag har enbart uttryckt ett missnöje med folk som på match öppet häcklar våra egna spelare inför hela Sverige att se. För mig har det ingenting med Djurgårdsandan att göra. Och ibland känns extra konstigt när det är människor som inte själva är på matcherna som manar till bojkott, med det absolut inte sagt att de som inte går, eller kan gå inte är/kan vara "sanna" Djurgårdare.
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Mäklaren skrev:
SirDIFalot skrev:
Mäklaren skrev:
*Kukmätartävling*
Ja, ingenting går upp emot mitt håriga könsorgan på 47 centimeter.
Ska man räkna från roten eller från skiftet pung/lår?
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

SirDIFalot skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:
Mäklaren skrev:
Farsan tog med mig innan jag hade fyllt 1 år. Men räknas det? Var väl säsongen 90/91. Kan ju inte säga att det var ett "aktivt val" att gå på hockeyn då. Jag ville ju bojkotta eftersom jag inte gillade Lasse Falks 1-3-1 system, men har man inte ens fyllt ett år har man inte mycket att säga till om. ;)
:lol:
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Roten självklart.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Jockmaniac skrev:
Mäklaren skrev:
SirDIFalot skrev:
Mäklaren skrev:
*Kukmätartävling*
Ja, ingenting går upp emot mitt håriga könsorgan på 47 centimeter.
Ska man räkna från roten eller från skiftet pung/lår?

*... från dess topp till dess rot en tre fyra fot och en medelstor...*
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Att vi förlorar idag med 5-0 är helt sjukt. Snacka om att resultatet var missvisande sett till matchbilden. Men men, saknar man målskyttar så gör man inga mål, så är det.

Det enda positiva är att aiks tifo sög återigen, och med det säger jag godnatt, och att Hardys avgång sakta men säkert börjar närma sig om inget händer snart.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Ja, det är ju så fantastiskt intressant att veta när vi alla började följa DIF hockey.

Själv började det hela 1891 för min del. Mitt namn är Hardy och jag är 120+ och kör rullatorrally på helgerna.
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

BOMBOM BOUCHARD skrev:Tyvärr är det inte bara Hardy som ska ha skit. Järlan är ansvarig för både tränarna och spelarrekryteringar. Han sätt att bygga lag är långt ifrån bra.

Nej, vi har byggt ett luftslott sedan som blev gigantiskt i och med silversäsongens oväntade framgång. Vi var då ytterst nära att sluta 5:a med 3 omgångar kvar. Sedan gick alla resultat vår väg och vi slutade 2:a. Vi besegrade ett svagt Brynäs och ett skadskjutet LHC och tog oss till final.
Sedan vet vi alla hur utvecklingen sett ut. Förblindade av det blänkande silvret har allt gått utför.
Detta tycker jag är viktigt, det är inte bara Hardy som ska ha skit. I dag på C+ så ställdes det ett gäng frågor till Järlan och jag tror inte att han kunde svara på någon utav dom. Varför står Norman, Cehlin, Brodin & Claesson stilla i sin utveckling frågades det... Det har nog att göra med det svåra 2:a året svarade Järlan.... Sedan sa Boork eller Wikegård något som jag gillade, kan det vara så att dessa grabbar tror att dom är bättre än vad dom är...?
Mitt svar är JA!
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Caveman skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:Tyvärr är det inte bara Hardy som ska ha skit. Järlan är ansvarig för både tränarna och spelarrekryteringar. Han sätt att bygga lag är långt ifrån bra.

Nej, vi har byggt ett luftslott sedan som blev gigantiskt i och med silversäsongens oväntade framgång. Vi var då ytterst nära att sluta 5:a med 3 omgångar kvar. Sedan gick alla resultat vår väg och vi slutade 2:a. Vi besegrade ett svagt Brynäs och ett skadskjutet LHC och tog oss till final.
Sedan vet vi alla hur utvecklingen sett ut. Förblindade av det blänkande silvret har allt gått utför.
Detta tycker jag är viktigt, det är inte bara Hardy som ska ha skit. I dag på C+ så ställdes det ett gäng frågor till Järlan och jag tror inte att han kunde svara på någon utav dom. Varför står Norman, Cehlin, Brodin & Claesson stilla i sin utveckling frågades det... Det har nog att göra med det svåra 2:a året svarade Järlan.... Sedan sa Boork eller Wikegård något som jag gillade, kan det vara så att dessa grabbar tror att dom är bättre än vad dom är...?
Mitt svar är JA!
Absolut, håller med. Våra unga killar tror att de är storstjärnor. Men det är inte så konstigt så bortskämda som de är. Bra betalt, glider runt på Stureplan och glassar, röker på och krökar under säsong (det är sant) och tränar två timmar om dagen. Oj, oj, oj vad hårt de får slita.

I KHL tränar de flesta lagen fem timmar per dag. Två timmar på matchdag. Varför kan vi inte göra det i Sverige?
Senast redigerad av Mäklaren den 2011-11-14 22:55:05, redigerad totalt 1 gånger.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
Raus

Inlägg av Raus »

Min poäng var att de som bojkottar matcherna, spottar på våra spelare nu när det går tungt ska fan inte stå i klacken och jubla vid eventuell medgång.
Senast redigerad av Raus den 2011-11-14 22:54:02, redigerad totalt 1 gånger.
Losing all hope was freedom.
Användarvisningsbild
Jonas1891

Inlägg av Jonas1891 »

Raus skrev:Min poäng var att de som bojkottar matcherna nu när det går tungt ska fan inte stå i klacken och jubla vid eventuell medgång.
Helt rätt! Jag kommer gå på onsdag för att stötta laget, men jag känner mig inte särskilt sugen.
Skriv svar