Det är dåligt, men inte så konstigt att det pratas Färjestad när regerande mästarna har 4 pinnar och ligger sist efter 6 omgångar.SirDIFalot skrev:Alltså Canal Plus... först snackar man med Hyvönen efter matchen, man brukar väl prata med matchvinnaren?! Och sedan går man till Czarnecki och slår världsrekord i intervjutid på Canal Plus, segare än någonsin. Kort intervju med Hardy. Sedan ger Unger, Blomsten, Granqvist och Boork sin syn på FBK. Matchvinnaren och bäst på plan Pontus Åberg nämns inte på 20 minuters eftersnack... Eller att Djurgården vann i Karlstad med 10 st 90-talister. 95% FBK i eftersnacket. Brutalt dåligt. Inte ens höjdpunkter från matchen visade man så man fick se DIF-målen i repris.
FBK - Djurgårdens IF 29/9 2011
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: FBK - Djurgårdens IF 29/9 2011
FBK - Djurgårdens IF 29/9 2011
Bom-Bom ger mig såna här vibbar:tomten skrev:Japp, var som jag trodde det var BOMBOM som styrde in deras andra mål.tomten skrev:Tror det var självmålDaniel942 skrev:Så jävla dåligt agerande av Wesslau.

Att vi tar hem detta mot ett förvisso dåligt men hungrigt FBK med 6 man borta är en riktig bragdinsats.
Hoppas att detta är vändningen för på lördag vill vi se dominans!
Såg också matchen. Tycker vi lyckas med två saker idag, nämligen att vi både krigar OCH har skärpan i bland annat passningsspelet. Klart godkänd bortamatch av oss mot ett stundtals riktigt taggat fbk.-daniel- skrev:Inställningsmässigt märks det verkligen att Djurgården hade gett sig fan på att göra en bättre match än senast, spelet generellt sett över hela banan klaffade bättre. Passningarna satt tämligen ofta på bladet, vi fick en del tryck i anfallszon. Det viktigaste var kanske att vi försvarsmässigt gör en galet mycket bättre match än tidigare; bra positionsspel från backarna, inte så många korkade beslut. Första perioden var något trevande men vi växte in i matchen varteftersom.B.I.B.A skrev:Du som verkar ha sett matchen. Vill du lätta på hjärtat och skriva lite kort (men lite längre än vad du gjorde nyss) om vad som var bra och mindre bra? och vilka som var bra och vilka som sög åsnedick?-daniel- skrev:Vår klart bästa match för säsongen, tycker faktiskt HV matchen vart en liten bjudning från Håve's sida sett efter förutsättningarna.
Imponerande när vi har så många tunga pjäser borta...riktigt riktigt roligt att se Åberg lira. Wesslau gör en kanonmatch. D.Tjärnqvist är verkligen så bra som jag hade hoppats. T.om brorsan såg rätt vass ut idag; han åkte t.om skridskor stundtals.
Skål och kram broder!
Pontus Åberg - vilken kille. Tyckte de flesta gör en godkänd insats faktiskt, även om jag fortfarande irriterar mig på seg skridskoåkning som Boumedienne ibland bidrar med. M.Tjärnqvist som jag sågat hej vilt senaste tiden steppade upp rejält i kväll.
Wesslau gör en hel del riktigt bra ingripanden. Usel sammanfattningen, men det skiter jag högaktningsfullt i. 2 pinnar känns skönt som fan.
Jag hade lite problem att följa alla nya spelare idag, lite väl många juniorer på isen för mitt allt sämre sifferminne. Så jag avstår från att ge individuella betyg

Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Jag har fört fram klagomål på deras sändningar men bara fått ett hånskratt tillbaks. Ogillar dem en del pga det.SirDIFalot skrev:Alltså Canal Plus... först snackar man med Hyvönen efter matchen, man brukar väl prata med matchvinnaren?! Och sedan går man till Czarnecki och slår världsrekord i intervjutid på Canal Plus, segare än någonsin. Kort intervju med Hardy. Sedan ger Unger, Blomsten, Granqvist och Boork sin syn på FBK. Matchvinnaren och bäst på plan Pontus Åberg nämns inte på 20 minuters eftersnack... Eller att Djurgården vann i Karlstad med 10 st 90-talister. 95% FBK i eftersnacket. Brutalt dåligt. Inte ens höjdpunkter från matchen visade man så man fick se DIF-målen i repris.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
- Jim Morrison
Jo visst, men förstakedjan stod äntligen för ett mål i 5 mot 5 spel och det med Åberg och Tjärnqvist. Men självklart är Marcus Nilson en bättre spelare än MT.-daniel- skrev:Jag hoppas du menar Tjärnqvists...även om han gör en bättre match i dag.Jim Morrison skrev:ÅBERG. En sak är säker i alla fall, Pontus Åberg har tagit Mackans plats i förstalinan även om han kommer tillbaka.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- -daniel-
Måste annars bjuda på kvällens skratt; min förstärkare visade sig ha pajjat (surt...) vilket gjorde att ja fick lyssna på webbradio samtidigt som matchen rullade på TVn; och skämtet till kommentatorer satt och babblade i 10 minuter om att domarna tog en videokoll för att se om det var hög klubb och skulle dömas utvisning för FBK när de kollade efter Åbergs stolpskott... han fattade fortfarande inte efter domaren kom ut och gjorde washout att det handlade om skottet i virket. Skämskudde.
Någon annan som hörde det?

Jag vill bara komma med en liten instickare...Jag är enormt glad över att laget gör en HEL match bra, inte bara någon period!
MEN
Bom-Bom tar en avvaktande utvisning vid 1-1 målet, och styr själv in 2-2 målet...Känns som det inte bara är otur. Jag fattar inte hur han kan få spela 26 min/match.
Pontus Åberg, fan vad glad jag är att se dig spela ishockey.
MEN
Bom-Bom tar en avvaktande utvisning vid 1-1 målet, och styr själv in 2-2 målet...Känns som det inte bara är otur. Jag fattar inte hur han kan få spela 26 min/match.
Pontus Åberg, fan vad glad jag är att se dig spela ishockey.
Losing all hope was freedom.
- SirDIFalot
Haha alltså jag är bortskämd med Viasat, Canal Plus och hela skiten sedan 2001. Dessa webbradios som folk lyssnar på verkar ju vara heeeelt sjuka haha. Vad har de för anställningskrav?-daniel- skrev:Måste annars bjuda på kvällens skratt; min förstärkare visade sig ha pajjat (surt...) vilket gjorde att ja fick lyssna på webbradio samtidigt som matchen rullade på TVn; och skämtet till kommentatorer satt och babblade i 10 minuter om att domarna tog en videokoll för att se om det var hög klubb och skulle dömas utvisning för FBK när de kollade efter Åbergs stolpskott... han fattade fortfarande inte efter domaren kom ut och gjorde washout att det handlade om skottet i virket. Skämskudde.
Expert.
Japp, lyssnade på hela matchen. Han hade ju inte alla indianer i kanoten. Uttalet på Cehlin var ju också sådär (Kelin).-daniel- skrev:Måste annars bjuda på kvällens skratt; min förstärkare visade sig ha pajjat (surt...) vilket gjorde att ja fick lyssna på webbradio samtidigt som matchen rullade på TVn; och skämtet till kommentatorer satt och babblade i 10 minuter om att domarna tog en videokoll för att se om det var hög klubb och skulle dömas utvisning för FBK när de kollade efter Åbergs stolpskott... han fattade fortfarande inte efter domaren kom ut och gjorde washout att det handlade om skottet i virket. Skämskudde.
Min sammanfattning av matchen:
+ till:
- Åberg (jäklar vad han har börjat starkt)
- Tim (sjukt snyggt mål)
- Söder och alla andra juniorer som täcker skott utan att blinka
- Juniorerna! (än en gång)
- Wesslau (mest för vinkningen med plocken inför sista straffen mot Holtet, och att han sen tar den med plocken också. Lite Owen Nolan över den)
- Kämpainsatsen
- D Tjärnqvist, trög på isen men helt underbar!
Orkar inte ge några minus idag, även fast det självklart fanns! PP tex.
+ till:
- Tim (sjukt snyggt mål)
- Wesslau (mest för vinkningen med plocken inför sista straffen mot Holtet, och att han sen tar den med plocken också. Lite Owen Nolan över den)
- Kämpainsatsen
2014-04-07, vad hände?
- -daniel-
Nä det var helt jävla bedrövligt....ofattbart uselt att inte ha koll på reglerna. Dessutom två kommentatorer men den andra, "experten", sa inte en flaska under den här sekvensen.SirDIFalot skrev:Haha alltså jag är bortskämd med Viasat, Canal Plus och hela skiten sedan 2001. Dessa webbradios som folk lyssnar på verkar ju vara heeeelt sjuka haha. Vad har de för anställningskrav?-daniel- skrev:Måste annars bjuda på kvällens skratt; min förstärkare visade sig ha pajjat (surt...) vilket gjorde att ja fick lyssna på webbradio samtidigt som matchen rullade på TVn; och skämtet till kommentatorer satt och babblade i 10 minuter om att domarna tog en videokoll för att se om det var hög klubb och skulle dömas utvisning för FBK när de kollade efter Åbergs stolpskott... han fattade fortfarande inte efter domaren kom ut och gjorde washout att det handlade om skottet i virket. Skämskudde.
Skäms fortfarande när jag tänker på det.
- -daniel-
Haha mm....och sen vart Tjärnqvist helt plötsligt något helt annat namn som jag tyvärr glömt nu.kaminor skrev:Japp, lyssnade på hela matchen. Han hade ju inte alla indianer i kanoten. Uttalet på Cehlin var ju också sådär (Kelin).-daniel- skrev:Måste annars bjuda på kvällens skratt; min förstärkare visade sig ha pajjat (surt...) vilket gjorde att ja fick lyssna på webbradio samtidigt som matchen rullade på TVn; och skämtet till kommentatorer satt och babblade i 10 minuter om att domarna tog en videokoll för att se om det var hög klubb och skulle dömas utvisning för FBK när de kollade efter Åbergs stolpskott... han fattade fortfarande inte efter domaren kom ut och gjorde washout att det handlade om skottet i virket. Skämskudde.
Bra sammanfattning, jag måste dock dela ut ett minus till Klubertanz, inte alls på tårna och slår ett par helt livsfarliga pass.Jepe skrev:Min sammanfattning av matchen:
+ till:
- Tim (sjukt snyggt mål)
- Kämpainsatsen
Hoppas hoppas hoppas att vi kan trycka dit Växjö på lördag, annars är vi tillbaka i samma nedåtgående spiral igen...
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
-
Med tanke på att vi har alla dessa spelare borta, imponerande! Spelmässig hockeykvalite? Katastrofalt! Varken Färjestad eller Djurgården imponerar och det här är utan tvekan två lag som för närvarande hör hemma i botten. Men för att vara lite optimistisk så vill jag säga att Hardy har nu möjligheten att vända på skutan. Inte för att han vill, eller kommer göra det, men det är kul att ha möjligheten iallafall, eller va säger nì?
Skicka Mackan åt helvete, Spela Otto som sistacenter, skicka Carlsson åt helvete, låta isprinsessan Cehlin spela precis så mycket som han för dagen förtjänar, idag? Ingen speltid alls! Spela Åberg på Nilsons vanliga position i förstakedjan och powerplay ständigt, lira detta fenomenet Ludwig Blomstrand ständigt(vilken kille, tyngre tacklingar än Ölvestad och Brodin tillsammans), fortsätta låta Daniel Tjärnqvist spela dubbla byten och över 30 min varje match, spela Holm istället för Bom Bom och avslutningsvis ge Tim tredubbel istid och använda honom flitigt i powerplay.
Tycker det är synd att Tim inte är kaxigare i intervjun och tar tillfället i akt att ge Hardy(plus vissa här på forumet) ett långfinger. Han är en av våra spelskickligaste lirare och jag har aldrig sett en liknande misshandel av en talang sen Hivs bänkning av Linkan.
Avslutande fråga, varför fick Kempe slå straffen? Och varför i helvete fick han tillfälle att slå en om möjligt ännu värre straff på slutet för? Norman, D Tjärnqvist, Fimpen, Carlsson, Klubertanz är bara några som jag skulle skicka fram före. För att inte tala om Åberg när det gäller straffen under matchen. Återigen, så verkar inte coachning efter prestation finnas med i tränarnas register.
Men som sagt, bragd med tanke på vilka spelare vi ställer upp med.... Och Gustafsson var osynlig, TACK så mycket Erik!
Skicka Mackan åt helvete, Spela Otto som sistacenter, skicka Carlsson åt helvete, låta isprinsessan Cehlin spela precis så mycket som han för dagen förtjänar, idag? Ingen speltid alls! Spela Åberg på Nilsons vanliga position i förstakedjan och powerplay ständigt, lira detta fenomenet Ludwig Blomstrand ständigt(vilken kille, tyngre tacklingar än Ölvestad och Brodin tillsammans), fortsätta låta Daniel Tjärnqvist spela dubbla byten och över 30 min varje match, spela Holm istället för Bom Bom och avslutningsvis ge Tim tredubbel istid och använda honom flitigt i powerplay.
Tycker det är synd att Tim inte är kaxigare i intervjun och tar tillfället i akt att ge Hardy(plus vissa här på forumet) ett långfinger. Han är en av våra spelskickligaste lirare och jag har aldrig sett en liknande misshandel av en talang sen Hivs bänkning av Linkan.
Avslutande fråga, varför fick Kempe slå straffen? Och varför i helvete fick han tillfälle att slå en om möjligt ännu värre straff på slutet för? Norman, D Tjärnqvist, Fimpen, Carlsson, Klubertanz är bara några som jag skulle skicka fram före. För att inte tala om Åberg när det gäller straffen under matchen. Återigen, så verkar inte coachning efter prestation finnas med i tränarnas register.
Men som sagt, bragd med tanke på vilka spelare vi ställer upp med.... Och Gustafsson var osynlig, TACK så mycket Erik!
100% DJURGÅRDSJ***L
- diftobbe89
Riktigt skön seger
Wesslau tycker jag gör en riktigt bra match även om det fanns några halvdana ingripanden, D.T världsklass som alltid, tycker även Claesson gör en stabil match och fick ordentligt med istid på slutet kändes det som.
Åberg bäst framåt (som vanligt)!
Tim och några till gör ju också sin bästa match. Jävligt skön seger inför lördagens möte hur som helst.
Wesslau tycker jag gör en riktigt bra match även om det fanns några halvdana ingripanden, D.T världsklass som alltid, tycker även Claesson gör en stabil match och fick ordentligt med istid på slutet kändes det som.
Åberg bäst framåt (som vanligt)!

Spela fult