Tippningstävling 2010/2011-diskussionstråden
Re: Tippningstävling 2010/2011-diskussionstråden
Ställningen och frågorna uppdaterade.
Den avgörande fårgan är där ifall det skulle bli så att Färjestad tar SM guld och Crike vinner den normala omgången så avgör den frågan.
Den avgörande fårgan är där ifall det skulle bli så att Färjestad tar SM guld och Crike vinner den normala omgången så avgör den frågan.
Lycka är, trots allt, att vara Djurgårdare.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
lilleman: inte kan väl FBK säkra guldet redan? De leder bara med 2-1 i matcher. Kanske bäst att göra nya frågor.
Men å andra sidan kanske det bara behövs utslagsfrågor
Men å andra sidan kanske det bara behövs utslagsfrågor

– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Oj, grov miss av mig. Skyller på tröttheten från Kalmar away.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Helt giltigt skällilleman skrev:Oj, grov miss av mig. Skyller på tröttheten från Kalmar away.

Synd att det blev förlust bara.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Ställningen och frågorna uppdaterade!
Att FBK kan säkra guldet imorgon skiter jag fullkomligt i. Här kan BB säkra det riktiga guldet.
Det gör du om:
-FBK vinner, oavsett om du vinner omgången eller crike.
-Du vinner omgången, då har du säkrat oavsett om FBK inte säkrat guldet.
-Crike missar att lämna in tipset
Lycka till!
Att FBK kan säkra guldet imorgon skiter jag fullkomligt i. Här kan BB säkra det riktiga guldet.
Det gör du om:
Lycka till!
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Låter ju bra. Ser inte att ställningen är uppdaterad (står fortfarande 2-1 i tippstråden) men jag vann väl den senaste och leder då med 3-1. Jag var ju närmast i utslagsfrågan på resultatet.lilleman skrev:Ställningen och frågorna uppdaterade!
Det gör du om:
Lycka till!
Lägger skumpan på kylning.

Skumpan på kylning? Tagga ner nu va...BOMBOM BOUCHARD skrev:Lägger skumpan på kylning.
Vad är det som får dig att tro att jag inte kommer att ge igen? Du snodde en utmärkelse från mig, så du kan ge dig fan på att jag kommer att göra detsamma.
Allt jämnar ut sig i längden, din dum dumma tjuv!
Men all right, kyl ner skumpan åt mig, det var kanske så du tänkte från första början?

- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
I år känns du rätt ofarlig, du tog dig väl inte ens till slutspel?Salas skrev:Skumpan på kylning? Tagga ner nu va...BOMBOM BOUCHARD skrev:Lägger skumpan på kylning.
Vad är det som får dig att tro att jag inte kommer att ge igen? Du snodde en utmärkelse från mig, så du kan ge dig fan på att jag kommer att göra detsamma.
Allt jämnar ut sig i längden, din dum dumma tjuv!
Men all right, kyl ner skumpan åt mig, det var kanske så du tänkte från första början?
Men jag ser redan nu fram mot nya dueller nästa år. Kommer se till att hålla ryggen fri när du är i närheten.

Anledningen till att jag inte tog mig till slutspel var för att lilleman (den lilla hycklaren) inte tog ett uppehåll när jag reste bort och inte kunde närvara. I elitserien blir det uppehåll när en elitdeltagare inte är närvarande, så jag är besviken på lagstiftningen. Men å andra sidan, jag tror att lilleman insåg att han var tvungen att ta till alla medel för att jag inte skulle vinna en äkta trippel. Jag var så överlägsen så att han till och med gick in och tog priser ifrån mig...BOMBOM BOUCHARD skrev:I år känns du rätt ofarlig, du tog dig väl inte ens till slutspel?
Men jag ser redan nu fram mot nya dueller nästa år. Kommer se till att hålla ryggen fri när du är i närheten.

Men trots allt detta så ser även jag fram emot en ny säsong, dock med vissa regelförändringar:
1. BOMBOMs första pris ska oavkortat gå till Salas.
2. Att sno priser från de överlägsna ska inte vara tillåtet!
3. Uppehåll ska vara självklara när eliten inte är närvarande.
Hur jag ska gå tillväga för att få till dessa reformationer är än så länge en hemlighet, men jag kan dock ge en ledtråd i form av tre namn och lite tecken.
Sparven + Laserturken ---> lilleman
To be continued...

BOMBOM BOUCHARD skrev:Låter ju bra. Ser inte att ställningen är uppdaterad (står fortfarande 2-1 i tippstråden) men jag vann väl den senaste och leder då med 3-1. Jag var ju närmast i utslagsfrågan på resultatet.lilleman skrev:Ställningen och frågorna uppdaterade!
Det gör du om:
Lycka till!
Wow, hold your horses know. Gör om gör rätt BB, ingen av oss hade något rätt senast (förutom att SAIK skulle göra mål).
Själv tycker jag ju då att det ska finnas en utslagsfråga för den omgången med i den här omgången, precis som det var efter första omgången (vilket jag tänker ta upp med tävlingsledningen).
Vinner jag den så står det 2-2 och vinner jag och FBK ikväll så vinner jag...inte mer än rättvist

- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Jag var närmast på resultatet i utslagsfrågan. Har ju hittills handlat om att vara närmast på dessa frågor. Betydligt mer rättvist än att tippa närmast den först utvisningstiden. Skickligare ocksåcrike skrev:BOMBOM BOUCHARD skrev:Låter ju bra. Ser inte att ställningen är uppdaterad (står fortfarande 2-1 i tippstråden) men jag vann väl den senaste och leder då med 3-1. Jag var ju närmast i utslagsfrågan på resultatet.lilleman skrev:Ställningen och frågorna uppdaterade!
Det gör du om:
Lycka till!
Wow, hold your horses know. Gör om gör rätt BB, ingen av oss hade något rätt senast (förutom att SAIK skulle göra mål).
Själv tycker jag ju då att det ska finnas en utslagsfråga för den omgången med i den här omgången, precis som det var efter första omgången (vilket jag tänker ta upp med tävlingsledningen).
Vinner jag den så står det 2-2 och vinner jag och FBK ikväll så vinner jag...inte mer än rättvist

Klart det står 3-1.
BOMBOM BOUCHARD skrev:Jag var närmast på resultatet i utslagsfrågan. Har ju hittills handlat om att vara närmast på dessa frågor. Betydligt mer rättvist än att tippa närmast den först utvisningstiden. Skickligare ocksåcrike skrev:BOMBOM BOUCHARD skrev: Låter ju bra. Ser inte att ställningen är uppdaterad (står fortfarande 2-1 i tippstråden) men jag vann väl den senaste och leder då med 3-1. Jag var ju närmast i utslagsfrågan på resultatet.
Vinner jag den så står det 2-2 och vinner jag och FBK ikväll så vinner jag...inte mer än rättvist![]()
Klart det står 3-1.
I ett försök att inte låta småsint

Jag vill vidhålla att frågan ej var ställd på ett sådant sätt och att en ny utslagsfråga är det enda rättvisa. Som sagt, vill inte vara småsint lite snopet bara med nuvarande regler att jag torskar per automatik om FBK vinner ikväll...vilket dom troligen gör.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
crike: Ingen fara, du har din åsikt och jag min. Hoppas lilleman reder ut detta innan kvällens match. Men självklart blev jag glad då jag såg lilleman skriva som han gjorde. Jag utgår bara från att det han skrev stämmer. Den som lever får se.
Vad skönt, var nästan rädd att Stasi skulle stå utanför dörren och tvinga mig in i ledetBOMBOM BOUCHARD skrev:crike: Ingen fara, du har din åsikt och jag min. Hoppas lilleman reder ut detta innan kvällens match. Men självklart blev jag glad då jag såg lilleman skriva som han gjorde. Jag utgår bara från att det han skrev stämmer. Den som lever får se.

Ja blir det inga ändringar så vet jag hur jag hade gjort om jag varit du för att med 95% säkerhet säkra vinsten innan matchen ens är spelad.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Är väl fråga 2 som är lite öppen. Annars lär det troligen bli vem som har mest flyt på utvisningstiden som blir av betydelse. Känns lite tråkigt att det ska avgöras på det. Lite som att avgöra en sm-final på straffar.crike skrev:Vad skönt, var nästan rädd att Stasi skulle stå utanför dörren och tvinga mig in i ledetBOMBOM BOUCHARD skrev:crike: Ingen fara, du har din åsikt och jag min. Hoppas lilleman reder ut detta innan kvällens match. Men självklart blev jag glad då jag såg lilleman skriva som han gjorde. Jag utgår bara från att det han skrev stämmer. Den som lever får se.![]()
Ja blir det inga ändringar så vet jag hur jag hade gjort om jag varit du för att med 95% säkerhet säkra vinsten innan matchen ens är spelad.