Salas skrev:MacNevin skadad
Timrå-AIK 0-2
Ilkka Pikarainen knuffar till Josh MacNevin, som tappar balansen och brakar in i sargen med benen före. En knäskada? Han har legat på isen i flera minuter och får hjälp av vårdare för att ta sig upp på båren.
Pikarainen fick matchstraff. 5+game.
Det där är tungt för aik. MacNevin har varit väldigt bra sedan han kom.
Såg jävligt äckligt ut det där, rätt med matchstraff. Även fast han är råtta så tycker jag att det är tråkigt att sånt händer, ens hockeykarriär försvinner lixom...
Nu floppar gnaget!
Håller med, den där jäkla Pikkarainen verkar helt körd i huvudet, han saknar total respekt för någon annan spelare ute på isen. Det är ju inte direkt första gången han gör nått idiotiskt i hans korta elitseriekarriär.
Jag tycker inte alls att själva tacklingen är farlig, det är ju bara en liten kuff. Att MacNevin landar som han gör är dock jävligt olyckligt, men självklart ska Pikkarainen få avstängning för att MacNevin blev skadad, jadå. Troligen på grund av uppmärksamheten från media och Pikkarainens förflutna.
Det är inte ens en tvåa anser jag - påminner om Brodins "tackling" på Eric Moe förra säsongen, där Moe viker ned sig självmant och Brodin blir straffad för att det blev en "hård smäll".
Jo, men han får ju skylla sig själv, eller? Johan Anderssons knätackling var ju inte lika "hård smäll" så då blir det bara en match. Mmm.... bara det att Ekman inte har spelat sedan dess.
Tyvärr bedöms man allt för ofta av konsekvensen av vad du gör. Pikkarainen knuffar omkull MacNevin, som landar olykligt. Tycker inte heller det är någon utvisning.
Brodins tackling på Moe, hade Moe knäckt någon nackkota och förstört karriären så hade Brodin säkert fått 10-15 matcher avstängning. Olyckor kan alltid ske, i alla tacklingar.
Jag tycker inte alls att själva tacklingen är farlig, det är ju bara en liten kuff. Att MacNevin landar som han gör är dock jävligt olyckligt, men självklart ska Pikkarainen få avstängning för att MacNevin blev skadad, jadå. Troligen på grund av uppmärksamheten från media och Pikkarainens förflutna.
Det är inte ens en tvåa anser jag - påminner om Brodins "tackling" på Eric Moe förra säsongen, där Moe viker ned sig självmant och Brodin blir straffad för att det blev en "hård smäll".
Jo, men han får ju skylla sig själv, eller? Johan Anderssons knätackling var ju inte lika "hård smäll" så då blir det bara en match. Mmm.... bara det att Ekman inte har spelat sedan dess.
Kan ju tillägga då att jag inte tycker att Brodins "knuff" är okej den heller, var precis en sån "knuff" som gjorde att jag fick rehaba i ett halvår och fortfarande har känningar i ryggen (10år efter). En sån liten "knuff" är respektlös hur oskyldig den än må se ut.
Kan ju tillägga då att jag inte tycker att Brodins "knuff" är okej den heller, var precis en sån "knuff" som gjorde att jag fick rehaba i ett halvår och fortfarande har känningar i ryggen (10år efter). En sån liten "knuff" är respektlös hur oskyldig den än må se ut.
Precis, en liten knuff kan åstadkomma mycket på isen, man har inte samma balansförmåga som man har på fastmark även hur kunnig man är. Hellre så går man axel mot axel eller så åker man in med bröstet och trycker in han i sargen. Tycker det är bra att domarna är uppmärksamma på sånt men såna här tacklingar vill vi se mer av och domarna måste släppa detta, som i NHL, hockey är inte en snäll sport där det ska smälla
"...Då Foppa utöver modo även har sympatier med AIK och flickvän i stockholm är det inte helt omöjligt att han väljer gnaget, han har gott om cash så han kan säkert skriva på ett kontrakt där han får betalt per spelad match (dvs om han är skadad så belastar han inte klubben ekonomiskt)..."
Ja vem har inte sympatier för NORRA europas STÖRSTA klubb?
EDIT: Samma kille i farten igen.
"men om det inte blir modo och trots det elitserien, vart skulle han gå då menar du? rent hypotetiskt alltså. Jag menar att OM så skulle ske ligger AIK bäst till då han lär hålla på AIK i fotboll, har flickvän och bostad i stockholm. "
Lycka är att vara Djurgårdare. Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
-daniel- skrev:Är läskigt imponerad av Solna... Grym fart, inställning och vilja.
Fast att dom spelar så bra är ju knappast konstigt. Huddinges P12-lag hade kört över SSK idag.
Normalt sett gör man max någon miss per match, SSK har väl gjort så många misstag i första perioden som ett normalt lag gör på 2-3 matcher.
SSK är skrämmande dåliga, och jag undrar hur länge Popovic får vara kvar. Om inget händer med SSK så spelar dom i allsvenskan nästa säsong.
-daniel- skrev:Är läskigt imponerad av Solna... Grym fart, inställning och vilja.
Fast att dom spelar så bra är ju knappast konstigt. Huddinges P12-lag hade kört över SSK idag.
Normalt sett gör man max någon miss per match, SSK har väl gjort så många misstag i första perioden som ett normalt lag gör på 2-3 matcher.
SSK är skrämmande dåliga, och jag undrar hur länge Popovic får vara kvar. Om inget händer med SSK så spelar dom i allsvenskan nästa säsong.
Precis, den stora fördelen Solna if har är farten, och då ssk står stilla som rundningsmärken är det lätt att ta sig förbi. Jag kan bara tänka ett annat lag i elitserien som har samma fart som gnhet, och det är Luleå. Andra tränare har lite att ta till av deras spelidé. Dock så hade vi ju en jävla fart förra säsongen, så det kommer nog för oss också.