Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av Mattias_87 »

Stulle skrev:Vad är skillnaden rent ekonomiskt på 3 slutspelsmatcher och 3 kvalseriematcher? Förutsatt att det är lika mycket folk på båda? Globen kontra Hovet?
Bra fråga. Är folk verkligen sugna gå på att kvalseriehockey överhuvudtaget förutom dom som har säsongskort? Det är jag tveksam till. I en första kvartsfinal skulle vi ju fylla Hovet i första matchen utan problem och vinner vi någon av dom två första matcherna skulle v i säkert kunna fylla globen till den andra hemmamatchen. Men sen så läste jag för något år sedan att vi betalar 100.000 i hyra per hemmamatch i grundserien och 700.000 per hemmamatch i slutspelet. Räknas kvalspel som slutspel när det gäller hyran?

Finns många frågor, men hur som helst hamnar jag hellre på plats 9-10 än på kvalplats.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
Stulle

Inlägg av Stulle »

Mattias_87 skrev:
Stulle skrev:Vad är skillnaden rent ekonomiskt på 3 slutspelsmatcher och 3 kvalseriematcher? Förutsatt att det är lika mycket folk på båda? Globen kontra Hovet?
Bra fråga. Är folk verkligen sugna gå på att kvalseriehockey överhuvudtaget förutom dom som har säsongskort? Det är jag tveksam till. I en första kvartsfinal skulle vi ju fylla Hovet i första matchen utan problem och vinner vi någon av dom två första matcherna skulle v i säkert kunna fylla globen till den andra hemmamatchen. Men sen så läste jag för något år sedan att vi betalar 100.000 i hyra per hemmamatch i grundserien och 700.000 per hemmamatch i slutspelet. Räknas kvalspel som slutspel när det gäller hyran?

Finns många frågor, men hur som helst hamnar jag hellre på plats 9-10 än på kvalplats.
Mats Larsson säger ju att en slutspelsmatch i Hovet genererar strax under 1 mille och i glöben strax över så jag antar att hyran redan är inräknad där.
Jag är inte arg, och inte besviken.
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av -daniel- »

Nu handlar det ju om 5 hemmamatcher i kvalserien så jag tror personligen att 5 KS matcher på ett ungefär genererar lika mycket intäkter som 3st kvartsfinalmatcher.

Eller är folk lika trogna som alltid och dyker upp i samma mängd som under säsongen...?

I vilket fall så måste man vara sinnessjuk om man föredrar en fantastiskt hemsk kvalserie framför ingemansland. Mår dåligt bara på tanken. Ångest.
Användarvisningsbild
Stulle

Inlägg av Stulle »

-daniel- skrev:Nu handlar det ju om 5 hemmamatcher i kvalserien så jag tror personligen att 5 KS matcher på ett ungefär genererar lika mycket intäkter som 3st kvartsfinalmatcher.

Eller är folk lika trogna som alltid och dyker upp i samma mängd som under säsongen...?

I vilket fall så måste man vara sinnessjuk om man föredrar en fantastiskt hemsk kvalserie framför ingemansland. Mår dåligt bara på tanken. Ångest.
Absolut, ångesten och den ekonomiska jätteförlusten vi riskerar att åka på vid en dålig kvalserie går inte att jämföras med en 2 millesförlust i ingemansland.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Jag tror faktiskt att det blir bra publiksiffror i kvalserien. Det har varit en bedrövlig säsong och när det väl är klart att vi faktiskt måste kvala så sluter nog folk upp för att rädda klubben. Jag kommer iaf att göra det. Det här blir viktigare matcher än någonsin och dessutom blir det kul med lite nytt motstånd. Motstånd som dessutom BÖR vara lite sämre än vi är vana vid, fast så behöver det ju inte vara...

Men som sagt, vi borde alla ge vårt yttersta i en ev. kvalserie och verkligen försöka rädda laget och oss själva. Hur trist allt än varit vore det underbart att kvala sig kvar! Och den känslan vill iaf inte jag missa. Innerst inne älskar man de här grabbarna hur besviken man än är.

Resten, med sparkad styrelse osv får vi ta när sista matchen är spelad. Och då jävlar hoppas jag på högt i tak!
Användarvisningsbild
Stulle

Inlägg av Stulle »

SkönaDjurgårn skrev:Jag tror faktiskt att det blir bra publiksiffror i kvalserien. Det har varit en bedrövlig säsong och när det väl är klart att vi faktiskt måste kvala så sluter nog folk upp för att rädda klubben. Jag kommer iaf att göra det. Det här blir viktigare matcher än någonsin och dessutom blir det kul med lite nytt motstånd. Motstånd som dessutom BÖR vara lite sämre än vi är vana vid, fast så behöver det ju inte vara...

Men som sagt, vi borde alla ge vårt yttersta i en ev. kvalserie och verkligen försöka rädda laget och oss själva. Hur trist allt än varit vore det underbart att kvala sig kvar! Och den känslan vill iaf inte jag missa. Innerst inne älskar man de här grabbarna hur besviken man än är.

Resten, med sparkad styrelse osv får vi ta när sista matchen är spelad. Och då jävlar hoppas jag på högt i tak!
Det jag är mest orolig över vid en eventuell kvalserie är förmågan att underskatta motståndet och inte inse allvaret i situationen.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Är faktiskt inte så rädd för underskattning, tror problemet kommer ligga i spaghettiben och darrande handleder...helt övertygad om att spelarna kommer vara sjukt nervösa när de inser hur jävla illa det faktiskt kan gå.

Men jag har inte gett upp hoppet om plats 10 eller 9 ännu. Vinner LHC imorgon hemma mot Brynäs och vi åker på däng mot FBK så känns det dock oerhört tufft, men fortfarande inte tvärkört. Det är det däremot om vi torskar på tisdag och mot VLH på torsdag och LHC tar poäng i bägge sina matcher (BIF och TIK). Då är det inget snack om saken längre...
Pogue Mahone

Inlägg av Pogue Mahone »

Det jag är rädd för är att AS lagen har allt att vinna, DIF allt att förlora.
Sen att spelarna är totalt värdelösa gör ju inte saken bättre.
- "Det finns bara två slags kvinnor här i världen. Kvinnor som alltid talar och kvinnor som aldrig tiger"
Användarvisningsbild
JohanPez

Inlägg av JohanPez »

Pogue Mahone skrev:Det jag är rädd för är att AS lagen har allt att vinna, DIF allt att förlora.
Å andra sidan kan det bli tufft för bondgängen (-Leksand) om vi på läktarna sköter vår bit..
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

JohanPez skrev:
Pogue Mahone skrev:Det jag är rädd för är att AS lagen har allt att vinna, DIF allt att förlora.
Å andra sidan kan det bli tufft för bondgängen (-Leksand) om vi på läktarna sköter vår bit..
Just mot Leksand måste alla Djurgårdare ställa upp mangrant. Inga plåtar över till masarna.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
JohanPez

Inlägg av JohanPez »

minalman skrev:
JohanPez skrev:
Just mot Leksand måste alla Djurgårdare ställa upp mangrant. Inga plåtar över till masarna.
Inget snack om saken! Sveriges gullelag ska inte kravla sig upp på vår bekostnad.
Lugnet

Inlägg av Lugnet »

Läsvärt ändock frapperande inlägg måste sägas av signaturen Hr1 som finns under tråden Årsmöte-05. Ligger längst bak under denna kategori,

”Säcken och Challe är nöjda med backarna, och truppen i helhet. Vid samtal med spelarna så kom man fram till att målet är att gå till slutspel. Sedan tillades det att även vinna SM-guld är en målsättning.”

Känns som att föreningen redan då hade alldeles för höga tankar om sig själv och dess arbete.
Pogue Mahone

Inlägg av Pogue Mahone »

JohanPez skrev:
minalman skrev:
JohanPez skrev:
Inget snack om saken! Sveriges gullelag ska inte kravla sig upp på vår bekostnad.

För med mycket folk på läktaren så spelar DIF bra... Hoppas ju självklart det hjälper grabbarna om det är mycket folk på läktarna som står upp och tar i men det är nog jäkligt motiverande för motståndarna också.

Sen ska det självklart inte finnas biljetter över så masarna ska kunna höras. Inte något annat lag heller för den delen. Detta är dock inget jag tvivlar på.
- "Det finns bara två slags kvinnor här i världen. Kvinnor som alltid talar och kvinnor som aldrig tiger"
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Hur skrapar man fram rätt folk till en ny valberedningen inför årsmötet? Eller finns det redan en valberedning? Vi måste ha en ny ledning och helst skall valberedningen plocka fram den, så att det blir så lite bråk som möjligt.
I vilket fall måste kvasten gå nu, efter den här säsongen. Inget tomt forumsnack, utan seriöst. Hur fan får vi tag på rätt folk i ledningen för att ställa allt tillrätta?
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

minalman skrev:Hur skrapar man fram rätt folk till en ny valberedningen inför årsmötet? Eller finns det redan en valberedning? Vi måste ha en ny ledning och helst skall valberedningen plocka fram den, så att det blir så lite bråk som möjligt.
I vilket fall måste kvasten gå nu, efter den här säsongen. Inget tomt forumsnack, utan seriöst. Hur fan får vi tag på rätt folk i ledningen för att ställa allt tillrätta?
Ställer mig precis undrande till det också. Man kan inte rösta bort ansvariga personer om det inte finns några vettiga alternativ...

Det här är riktigt jävla viktiga, kanske helt avgörande frågor.
Skriv svar