Silly Season 2026/27

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Knickedick
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly Season 2026/27

Inlägg av Knickedick »

Detblir3poäng skrev: 2025-12-29 17:02:30 Såhär tror jag att det kommer bli efter säsongen med utgående kontrakt.

Får ej förlängt:
Costmar - håller inte
Brodin - håller inte
Rensfelt - håller inte
Holm - kostar mer än det smakar och är just nu längts ner i näringskedjan av alla våra offensiva backar. Platsen och lönen borde gå till en mer defensivt lagd back.
Pulli - håller inte
Palve - om det forsätter som det gjort hitills så håller han inte, men finns fortfarande tid till att det ändras.

Väljer att ej förlänga:
Krüger - Har sett uppenbart hämmad ut hela säsongen, och efter det kryptiska inlägget på hemsidan om att Krüger ska vänta in säsongsavslutet innan han tar beslut om sin framtid så fick jag en stark känsla om att kroppen är färdig och skridskorna åker upp på hyllan, tyvärr!
Snively (50/50) - här kommer nog Schweiz att komma med fina pengar och dra tyvärr, men vore mumma att få ha kvar!

Förlängningar:
Snively (50/50) - Tror att Wiken kommer gå för att ha kvar honom, även om Schweiz och andra kommer och rycker.
Marmenlind - Perfekt backup till Hellberg kommande 2 åren.
Kylington - Om han får vara hel så är han toppklass och DIF känns som enda alternativet så man borde kunna komma överens om ett bra kontrakt för båda parter under lite längre tid.
Laleggia - Visat samma klass som innan, men utan några uppenbara defensiva brister som många varnade om. Borde vara bra att få ha kvar då han redan är del av gruppen och är redan polare med sina landsmän.
Jag tror inte man kan ta för givet att Laleggia, Kylington kommer vilja förlänga. Jag tror att framförallt Kylington fortfarande vill tillbaka till NHL och Laleggia kan mycket väl lockas av fetare anbud någon annanstans.

Om detta sker så tycker jag att Holm kan vara ett bra alternativ att ha kvar. Annars blir det nog han som ryker eftersom Sissons har fått förlängt.
AlltidOavsett

Silly Season 2026/27

Inlägg av AlltidOavsett »

Knickedick skrev: 2025-12-29 18:19:18
Detblir3poäng skrev: 2025-12-29 17:02:30 Såhär tror jag att det kommer bli efter säsongen med utgående kontrakt.

Får ej förlängt:
Costmar - håller inte
Brodin - håller inte
Rensfelt - håller inte
Holm - kostar mer än det smakar och är just nu längts ner i näringskedjan av alla våra offensiva backar. Platsen och lönen borde gå till en mer defensivt lagd back.
Pulli - håller inte
Palve - om det forsätter som det gjort hitills så håller han inte, men finns fortfarande tid till att det ändras.

Väljer att ej förlänga:
Krüger - Har sett uppenbart hämmad ut hela säsongen, och efter det kryptiska inlägget på hemsidan om att Krüger ska vänta in säsongsavslutet innan han tar beslut om sin framtid så fick jag en stark känsla om att kroppen är färdig och skridskorna åker upp på hyllan, tyvärr!
Snively (50/50) - här kommer nog Schweiz att komma med fina pengar och dra tyvärr, men vore mumma att få ha kvar!

Förlängningar:
Snively (50/50) - Tror att Wiken kommer gå för att ha kvar honom, även om Schweiz och andra kommer och rycker.
Marmenlind - Perfekt backup till Hellberg kommande 2 åren.
Kylington - Om han får vara hel så är han toppklass och DIF känns som enda alternativet så man borde kunna komma överens om ett bra kontrakt för båda parter under lite längre tid.
Laleggia - Visat samma klass som innan, men utan några uppenbara defensiva brister som många varnade om. Borde vara bra att få ha kvar då han redan är del av gruppen och är redan polare med sina landsmän.
Jag tror inte man kan ta för givet att Laleggia, Kylington kommer vilja förlänga. Jag tror att framförallt Kylington fortfarande vill tillbaka till NHL och Laleggia kan mycket väl lockas av fetare anbud någon annanstans.

Om detta sker så tycker jag att Holm kan vara ett bra alternativ att ha kvar. Annars blir det nog han som ryker eftersom Sissons har fått förlängt.
Tycker vi borde försöka ersätta Holm med Gustafsson och sen värva nån av Englund, Björnfot, Lagesson eller Dahlström.
Flawless

Silly Season 2026/27

Inlägg av Flawless »

Holm har ju inte imponerat så där borde man kunna få en uppgradering.
2-3 nya centrar? Finns det någon trolig hemvändare?
Svanken

Silly Season 2026/27

Inlägg av Svanken »

Flawless skrev: 2025-12-29 19:45:34 Holm har ju inte imponerat så där borde man kunna få en uppgradering.
2-3 nya centrar? Finns det någon trolig hemvändare?
1-2 nya centrar beroende på Kryckan. Skulle tro att Viggo är tänkt som en ish 2a center sen har vi Josef och Salsten
Mash

Silly Season 2026/27

Inlägg av Mash »

Tycker vi ska försöka lägga vantarna på Filip Eriksson, gillade han skarpt när han bidrog i HA.

Ersättare till Krüger till tufft, tänker framförallt på kaptensrollen. En möjlig ersättare som säkert kan återvända iom ny ledningsgrupp är Hank the tank (Henrik Eriksson), tycker det var grovt tjänstefel av Jocke att släppa honom från första början. Hanks mentalitet och inställning är definitionen av Djurgårdare, lös det Wiken!
Flawless

Silly Season 2026/27

Inlägg av Flawless »

Gillar Viggo men tänker att han kan spela vinge i en topp två kedja. Vill ha in iaf en topp två center och josef bör ju vaea typ tvåa. Salle kan få ta hand om fjärdekedjan.

Filip Eriksson vore grymt. Den signar jag off på 🙂
Hank hade gärna fått vara kvar då men nu är det några år förbi…
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Silly Season 2026/27

Inlägg av Jim Morrison »

Tre intressanta HA-spelare till nästa säsong;

Liam Hawel, forward från Kalmar
Peter Diliberatore, back från Kalmar
Connor MacEachern, forward från Mora
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Nypovich

Silly Season 2026/27

Inlägg av Nypovich »

Mash skrev: 2025-12-29 20:28:24 Tycker vi ska försöka lägga vantarna på Filip Eriksson, gillade han skarpt när han bidrog i HA.

Ersättare till Krüger till tufft, tänker framförallt på kaptensrollen. En möjlig ersättare som säkert kan återvända iom ny ledningsgrupp är Hank the tank (Henrik Eriksson), tycker det var grovt tjänstefel av Jocke att släppa honom från första början. Hanks mentalitet och inställning är definitionen av Djurgårdare, lös det Wiken!
Vart ska han in i laget? Kan ju inte va bänkvärmare som kapten nör du ska gå först i ledet. Han hade tyvärr inte ens tagit plats i lager som det är just nu. Har även snackats om det tidigare, vi vinner inga guld med att värva med hjärtat, vi vinner guld när vi värvar smart. Eftersom vi redan testat den ena varianten.
In Wikegård we trust!
Donkels-3.0
Säsongskort: Ja

Silly Season 2026/27

Inlägg av Donkels-3.0 »

Hank - ge er nu för i helvete!!!
Alberget1891

Silly Season 2026/27

Inlägg av Alberget1891 »

Filip Hasa från fisk. Sägs också finnas på en lista inför nästa säsong ( Från expressen i november ) Kan få en liten känsla att Wike vill få ner åldern lite i truppen nästa säsong trots allt. Intressant på samma gång. En ny junis kedja att bygga på.
Medlem: Ja, ständig medlem

Silly Season 2026/27

Inlägg av #10 »

Donkels-3.0 skrev: 2025-12-29 22:05:57 Hank - ge er nu för i helvete!!!
Vi ringer Ahlén när vi ändå är igång 😅
Alberget1891

Silly Season 2026/27

Inlägg av Alberget1891 »

Två nej dessutom till KG då han var sportchef och ville värva han 2022 och 2024. Släpp och gå vidare.
Medlem: Ja, ständig medlem

Silly Season 2026/27

Inlägg av #10 »

Jim Morrison skrev: 2025-12-29 21:35:24 Tre intressanta HA-spelare till nästa säsong;

Liam Hawel, forward från Kalmar
Peter Diliberatore, back från Kalmar
Connor MacEachern, forward från Mora
Degerstedt
Alberget1891

Silly Season 2026/27

Inlägg av Alberget1891 »

#10 skrev: 2025-12-29 22:34:21
Vi ringer Ahlén när vi ändå är igång 😅
Jobba in Peter Holland!
Knickedick

Silly Season 2026/27

Inlägg av Knickedick »

Jag är inte helt främmande för att faktiskt ge Tyler Kelleher en SHL chans.
George Diaco är en annan som kan fylla samma roll.

Annars kommer en av mina långsökta värvningar för att dra nytta av den längre fram.

Eero Teräväinen i BIK Karlskoga har en bror som kanske vill spela ihop med honom när hans NHL-kontrakt går ut 2027.
Den hade smakat Mumma.
Skriv svar