Final 1 24/25 Djurgårdens IF - AIK 16/4
Jag mår bara illa, inget mer, ångest och yrsel. Funderar på att se matchen nykter också bara för att plågas fullständigt.
Please FFS, vinn!
Please FFS, vinn!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
-
Spontant tror jag tvärtom! Gå ut stenhårt, bunkra upp med 3 flak inför påsk!
Vid ev. 3 förluster, åk ut i skogen, räkna kottar och lyssna på ekorrarna!
- Fiskmaesen
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Vansinnigt viktigt att vinna match 1 för att skapa ett lugn och en bra känsla inför fortsättningen.
Få hål på Brattström tidigt, VINN!
Få hål på Brattström tidigt, VINN!
Hoppas vi går stenhårt på deras ledande spelare som Fitzgerald och gänget. Muzito baguetten och Nord har ju haft känningar i slutet av grundserien så hoppas vi trycker till dom på samma sätt som gnaget garanterat kommer gå hårt på t.ex Krüger. Vi har bredden och lyckas vi få deras spelare irriterade för ordentliga proppar kommer vi garanterar få lite övertag med pp osv.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Hyfsat spänt här. Låt oss bara släppa på tyglarna och spela säsongens bästa hockey; då vinner vi den här serien tämligen enkelt.
Vill se ett smart Djurgården. Tidigare matchbilder har varit ett pressande DIF som till varje pris vill visa sig vara storebror och på så vis spelat lite naivt emellanåt. Detta har passat ett kontrande och stressande aik perfekt, vilket också resultaten visar.
Detta måste vi möta upp taktiskt. Annars kommer det bli frustration när vi får slita för våra mål medans dom kontrar in enkla på oss.
Man har kunnat se dessa tendenser i alla matchserier hittills i slutspelet. Vi vinner skotten med typ 40-20 men resultatet är ofta jämnt ändå. Kanske främst mot Mora.
Detta måste vi möta upp taktiskt. Annars kommer det bli frustration när vi får slita för våra mål medans dom kontrar in enkla på oss.
Man har kunnat se dessa tendenser i alla matchserier hittills i slutspelet. Vi vinner skotten med typ 40-20 men resultatet är ofta jämnt ändå. Kanske främst mot Mora.
Nyckeln är att minimera vår slarv - Solna lever väldigt mycket på att stressa fram misstag hos motståndarna.
Hoppas det blir ett vettigt domarpar. Får absolut inte vara samma före-detta AIK:are som dömt tidigare.
Hoppas det blir ett vettigt domarpar. Får absolut inte vara samma före-detta AIK:are som dömt tidigare.
Givet hur det såg ut mot SSK, som är ett betydligt skickligare och spelande lag än AIK, tror jag vi kommer ha väldigt mycket av spelet, pucken och chanser. Precis som vi haft i grundserien mot AIK.
Allt hänger på att vi får hål på Brattström och hyfsat utdelning samtidigt som AIK åtminstone måste göra något mer än att åka över blå och skjuta för att göra mål. Får vi ordning på det tar vi det i 4 matcher.
Allt hänger på att vi får hål på Brattström och hyfsat utdelning samtidigt som AIK åtminstone måste göra något mer än att åka över blå och skjuta för att göra mål. Får vi ordning på det tar vi det i 4 matcher.
Drömmen är ju att få Brattström utbytt i match 1 eller 2...gärna i båda.
Blir en historisk final. Bara försöka njuta av dramat som är i färd att utspelas.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
#10... Hur slutar matchen, du har ju sett den redan?
-
Absolut.Osten östlund skrev: ↑2025-04-16 13:02:48Ta en 5:a/ matchstraff i första bytet är lätt värt. Offra Hapmpus L. Ta sats bakom egen målbur, sen mangla sönder råttas slips ( så han får tidig semester) !
-
HH, Kruger om Gidlöf
"– Marcus verkar vara en skön kille som kom in här snabbt (i måndags). Han är stor i målet också. Jag sköt på honom för första gången (under tisdagen). Det var lite skillnad."
Kanske därför vi har problem med större slipsar, skotten blir mitt på?
"– Marcus verkar vara en skön kille som kom in här snabbt (i måndags). Han är stor i målet också. Jag sköt på honom för första gången (under tisdagen). Det var lite skillnad."
Kanske därför vi har problem med större slipsar, skotten blir mitt på?