Försäsongsmatch Almtuna – Djurgården 22/8

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Nattuggla_

Inlägg av Nattuggla_ »

Döden skrev: 2024-08-22 21:39:58
Jim Morrison skrev: 2024-08-22 20:16:45 För en som var på fotbollen ikväll - någon som kan delge hur vi såg ut?
Säger samma… bättre än förra? Eller hur var det?
Svårbedömt tycker jag.
Det känns som att spelarna inte går fullt, vilket kanske är förståeligt. Hampus Larsson ser fin ut och där kan det ju vara för att han verkligen vill ha en plats.

Men jag reflekterade över att vi många gånger slår en passning bakåt när resten är påväg framåt, så en spelare får vända tillbaka och hämta pucken. Blir ingen flyt. Några gånger var det dessutom så illa att vi spelar den rakt in i eget slott.

Samtidigt ska sägas att jag tar hellre knackigt försäsongsspel och uddamålsvinster än 8-2 mot Västerås. Det känns aldrig bra efter en försäsong som går som tåget.
Användarvisningsbild
Hepsnastian
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Hepsnastian »

Delägare
Användarvisningsbild
Hildi
Säsongskort: Ja

Inlägg av Hildi »

Drar precis noll slutsatser första halvan av försäsongen. Svårt att göra någon bedömning öht när laget varit på is kortare än Liz Truss var premiärminister!
Användarvisningsbild
Rojk

Inlägg av Rojk »

Hildi skrev: 2024-08-23 07:49:14 Drar precis noll slutsatser första halvan av försäsongen. Svårt att göra någon bedömning öht när laget varit på is kortare än Liz Truss var premiärminister!
Ja det var inte mycket till match kändes det som. Domaren verkade ha vaknat på fel sida av sängen också...

Men fint med lite PP-mål i alla fall.
It's easier to be an asshole to words than to people
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Positivt att tidigt få utdelning i PP.
Tunas mål var rena bjudningar från oss, dvs sånt går att städa till

Men ja, det vore ganska korkat att dra någon som helst slutsatser av detta
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Praetori

Inlägg av Praetori »

Nattuggla_ skrev: 2024-08-22 20:22:05
Praetori skrev: 2024-08-22 20:08:03 Nu är det träningsmatch men när vi inte spelar enkelt och hela försvaret stirrar puck och det blir ett enkelt förutsägbart mål i baken blir man ju lite trött. Grunder och disciplin är ju sånt man kanske förväntar sig att vi etablerat under försäsong.
Men som sagt. Träningsmatch. Men jag skulle gärna sett lite mer av det senare och lite mindre av det förstnämnda.
Samtidigt, tror du inte att Kimbys intåg med nya idéer/delvis nytt spelsätt kan göra att den inlärningsprocessen blir något längre?
Man vill ju så gärna jämföra med Brynäs i det här läget dock, och de såg ganska bra ut på försäsongen ifjol, om inte jag minns helt fel. Och där var allting också nytt. Så man kanske inte kan gömma sig bakom det heller.
Jag vet inte.
Jo det lär ta lite tid. De första 2 har man ju tyvärr mest sett gamla tendenser istället för nya. Men det är ju så hjärnan fungerar. Det är när vi det sker återfall i gamla synder som man uppmärksammar det och man ser inte det nya som funkar lika tydligt.
Ska vara på plats mot Örebro nästa helg. Man får alltid en bättre uppfattning av att vara i hallen än man får via tvn.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Skriv svar