Jag tror definitivt vi kommer växa in i detta under säsongen. Men vi får också ha i åtanke att Kristianstad här nere är svårt, det var det även för HV71, som många gillar att jämföra oss med.Jim Morrison skrev: ↑2022-10-04 18:29:52 Vi har väldigt svårt att matcha KIKs fart. Har vi ett lite trögt lag kanske?
Tror dock dom mattas ut under matchens gång.
HA 22/23: Kristianstad - Djurgårdens IF 4/10
-
- Jim Morrison
Öhgren - Rensfeldt - Lekkerimäki tycker jag har varit bra också.
Söderlund - Norman - Liss har jag inte sett i 5 mot 5 sedan premiären. Skärpning.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Att Kristianstad är ett av de bättre lagen råder inget tvivel om. Men att vi ska ju inte spela såhär dåligt PGA det.
enda gången vi får tid i anfallszon är ju när Kevin åker upp pucken eller När Blomgren lyckas trycka sig förbi längst sargkanten.
Krüger?? Är han ens med, ursäkta mig men Krüger, Brodin får fan ta lite ansvar.
enda gången vi får tid i anfallszon är ju när Kevin åker upp pucken eller När Blomgren lyckas trycka sig förbi längst sargkanten.
Krüger?? Är han ens med, ursäkta mig men Krüger, Brodin får fan ta lite ansvar.
Och en liten tackling på Brodda efter signal... De maxar verkligen ut gris-kontot...
It's the hope that kills you.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Tror nog en del spelare måste lära sig spelet som är i HA. Det är väldigt annorlunda mot SHL. Det kommer att bli bättre det är jag övertygad om men Kristianstad har en jävla fart.
Avskaffa tre mot tre.
-
Tycker ingen av våra kedjor har riktigt fin kemi. Spelare för spelare kan jag tycka att det blixtrar till men som en enhet tycker jag inte det vi har nånting som känns bättre än nån annan. Lite underbetyg där faktiskt!
- diftobbe89
Vad är det med Brodin? Han ska vara en fruktad powerforward som KÖR. Han verkar åka runt tro han är för bra för den här ligan och vill se lite fin ut. Skärp till dig.
Just nu ser man ingen större skillnad på Brodin och en spelare som W.Nilsson.
Spela fult
Detta håller jag med om. Mycket soloshow! Kommer inte på två som etablerat sig ihop. Jävligt ovanligt!Detblir3poäng skrev: ↑2022-10-04 18:40:25 Tycker ingen av våra kedjor har riktigt fin kemi. Spelare för spelare kan jag tycka att det blixtrar till men som en enhet tycker jag inte det vi har nånting som känns bättre än nån annan. Lite underbetyg där faktiskt!
Lite otydligt spel från oss. Har lite svårt att se tydliga linjer i vårt offensiva spel. Vad är vår offensiva matchplan? Finns det någon på forumet med bra taktisk blick som kan se? Defensiven har sett bättre ut de senaste två matcherna, vilket kommer bli viktigt framöver. Kanske fokuserar vi extra på defensiven och försöker att sätta den?
- Lee Harvey Oswald
Ser inga linjer, vet vi ens hur vi vill spela?
Det ser fortfarande ut som en försäsongsmatch från vår sida, dålig synk, pissigt passningsspel, 0 tajming.... toppat med div random soloåkningar
Det ser fortfarande ut som en försäsongsmatch från vår sida, dålig synk, pissigt passningsspel, 0 tajming.... toppat med div random soloåkningar
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
-
Jag tror att lite har att göra med att de försök till förstapass vi haft verkligen inte har suttit på bladet. Inte ens när vi haft tid. Jag vet inte om isen är kass eller om det handlar om något annat. Men jag har inte sett en enda passning på bladet.
- DIF_Soldier
Ja Brodin har varit slö sen premiären helt ärligtdiftobbe89 skrev: ↑2022-10-04 18:41:52 Vad är det med Brodin? Han ska vara en fruktad powerforward som KÖR. Han verkar åka runt tro han är för bra för den här ligan och vill se lite fin ut. Skärp till dig.
Kan vara läge att bryta upp Normans kedja, in med Blomgren, flytta ned Söderlund.
Säg den glädje som varar
-
- Säsongskort: Ja
Blir inte klok på det här fem mot fem-spelet. Räknar man endast fem mot fem är vi säkert ett bottenlag, tyvärr.
Otroligt konstigt att vi är så svag på puck, motståndarna starkare
Söderlund lackar jag snart på. Tänk lite! I de flesta fall brukar man uppmana till mer blunda och kör, men Tim agerar hjärndött just nu.
Spelet är inte dåligt. Men jag tjatar, avsluten.... Bland det värsta man sett.
Spelet är inte dåligt. Men jag tjatar, avsluten.... Bland det värsta man sett.
Senast redigerad av Manijock den 2022-10-04 18:58:30, redigerad totalt 1 gånger.