Grabben från Söder skrev: ↑2022-02-27 19:35:15
Vilka är troliga att vara kvar nästa säsong? Om man går igenom lagdel för lagdel.
På målvaktssidan vet vi att Mantas lämnar. Ser gärna att vi försöker behålla Salak om vi spelar SHL och gör oss av med Svedberg. Men blir det allsvenskan skulle nog Svedberg kunna stanna.
På Backsidan är ju redan Arnesson, Schilling och Nilsson klara om det blir SHL. Tror ingen stannar om vi åker ur. Rasmus Bengtsson borde bara stanna om vi åker ur. Högström lägger nog av. Jag ser gärna att Grags stannar för SHL spel. Warg tycker jag vi kan behålla för ett tredje backpar, han lämnar om vi åker ur. Sedan spelare nog Hedström och Brännstam med oss oavsett.
På forwardssidan har Rensfeldt, Rhett, Cederqvist och Forsberg kontrakt. Den enda som jag kan se spela hos oss i allsvenskan är Forsberg. Josefsson lägger nog av. Berglund och Engsundh skulle nog kunna följa med ner till allsvenskan. Lekkerimäki, Öhgren och Östlund kommer nog alla spela hos oss oavsett, möjligt att någon börjar i NHL. Strandberg och Ågren om det blir SHL spel till en mindre lön. Ågren följer nog med ner. Söderlund ser jag nog att han kan spela kvar vilket som. Bergfors blir nog också kvar oavsett. Dicken spelar bara här om det är SHL och då gör han det inte en hel säsong. Carey lämnar och Eklund spelar NHL, med chansen att komma tillbaka om han inte slår sig in. Men det är ej troligt, han tar nog hellre AHL före.
Warg ska absolut inte vara kvar. Vår klart sämsta back. Bergfors borde väl lägga av. Sliter väl som vanligt men får inte alls ut samma som tidigare. Ingen idé att satsa på längre när åldern börjar ta ut sin rätt. Ågren har varit för mycket skadad och känns bättre att lyfta fram juniorer där. Lite för osäkert kort känner jag med att ha varit borta så mycket.
Bengtsson borde väl få fortsatt som typ fjärdeback. Ingen jättelön men bra uppsidor och ändå varit godkänd i år. Vår bästa svenska back i år. Gragnani lite för mycket skadad och också börjar komma upp i åren för att vi ska satsa på honom även fast han är en väldigt fin spelare.
Om David Bernhardt skärpt till sig utanför isen och äntligen blivit lite mer professionell hade jag satsat stenhårt för att få hem honom och gett honom en top4-roll. Utöver det väldigt gärna Alsing. Claesson har jag inte sett på länge och har väl knappt spelat men tvekar på att han skulle vara en dålig SHL-back. Erik Gustafsson är självklart drömmen vilket kanske inte är så omöjligt nu med KHL-läget men går väl liiiite för bra i NHL varje säsong för att inte få nytt kontrakt i något lag. Hultström kommer gå till Linköping.
Jim Morrison skrev: ↑2022-03-02 13:22:46
Om David Bernhardt skärpt till sig utanför isen och äntligen blivit lite mer professionell hade jag satsat stenhårt för att få hem honom och gett honom en top4-roll. Utöver det väldigt gärna Alsing. Claesson har jag inte sett på länge och har väl knappt spelat men tvekar på att han skulle vara en dålig SHL-back. Erik Gustafsson är självklart drömmen vilket kanske inte är så omöjligt nu med KHL-läget men går väl liiiite för bra i NHL varje säsong för att inte få nytt kontrakt i något lag. Hultström kommer gå till Linköping.
Nattuggla_ skrev: ↑2022-02-28 12:41:39
Nu är ju sporten inte viktig i sammanhanget men det kommer nog öppna sig rejält i transfermarknaden kommande säsonger.
Det är nog inte många som vill dit öht nu. Schweiz kommer öppna för fler importer men efter den ligan så måste ju SHL ligga bra till tänker jag.
Även om kriget tar slut snart så kommer det nog störa KHL ett par säsonger framåt. Man kommer inte glömma allting bara sådär.
Så sett till de Djurgårdsnamn K-G ville ha hem ökar nog de chanserna redan nu till våren, om vi håller oss kvar då.
Spelarna i KHL får betalt i rubel, kursutveckling ned 60-70% mot USD. Misstänker att spelarna med utgående kontrakt är nog inte jättesugna att förlänga och det kommer ta sin tid innan rubeln återhämtar sig(om den nu gör det).
Min gissning är att DEL får en rejäl uppsving av stjärnor som skall åka runt och glassa för mycket deg.
Fortsätter att dra lite ut röven... Bra för DIF med få på spelare på kontrakt över nästa år, finns chans att köpa duktiga spelare för vettiga pengar
Nattuggla_ skrev: ↑2022-02-28 12:41:39
Nu är ju sporten inte viktig i sammanhanget men det kommer nog öppna sig rejält i transfermarknaden kommande säsonger.
Det är nog inte många som vill dit öht nu. Schweiz kommer öppna för fler importer men efter den ligan så måste ju SHL ligga bra till tänker jag.
Även om kriget tar slut snart så kommer det nog störa KHL ett par säsonger framåt. Man kommer inte glömma allting bara sådär.
Så sett till de Djurgårdsnamn K-G ville ha hem ökar nog de chanserna redan nu till våren, om vi håller oss kvar då.
Spelarna i KHL får betalt i rubel, kursutveckling ned 60-70% mot USD. Misstänker att spelarna med utgående kontrakt är nog inte jättesugna att förlänga och det kommer ta sin tid innan rubeln återhämtar sig(om den nu gör det).
Min gissning är att DEL får en rejäl uppsving av stjärnor som skall åka runt och glassa för mycket deg.
Fortsätter att dra lite ut röven... Bra för DIF med få på spelare på kontrakt över nästa år, finns chans att köpa duktiga spelare för vettiga pengar
Det är väl typ 150 importer i KHL som lär söka nya jobb och en hel del ryssar också. Lär spilla över på alla hyfsat bra ligor i europa.
Om vi håller oss kvar och gör den satsningen som utlovats så är jag 110% för att Hank ska komma hem. Endast för att han ska få avsluta i Djurgården.
Bygger man ett lag med ett antal riktigt bra spelare längre fram så tycker jag definitivt att en plats i fjärdelinan ska vara hans.
Alsing
Claesson
Holm
Gustafsson
Norman Brodin
Krüger
Det finns så många BRA potentiella namn som kan flytta hem nu. Plus att man har spelare som Schilling, Rahkshani, Cederqvist, Lekkerimäki, Nilsson under kontrakt redan (med undantag för klausuler, skador osv). Och kan förlänga med Josefson, Strandberg, Söderlund.
Det skulle göra så sjukt ont att åka nu, när vi har chansen att bygga ett EXTREMT bra lag framöver.
Knickedick skrev: ↑2022-03-04 16:19:14
Jag jag vet att han är Gnagare........MEN!!! Jocke Nordström är en jävligt bra hockeyspelare som funkar bra ihop med Krüger
Kristofer Ottosson var också gnagare i unga år. Och Zibanejad. Och en viss #31. Vi behöver inte svettas
Knickedick skrev: ↑2022-03-04 16:19:14
Jag jag vet att han är Gnagare........MEN!!! Jocke Nordström är en jävligt bra hockeyspelare som funkar bra ihop med Krüger
Kristofer Ottosson var också gnagare i unga år. Och Zibanejad. Och en viss #31. Vi behöver inte svettas
Att Dicken är gnagare, ja jag är inte förvånad Vilken tröja har den mannen inte spelat i
Men sant, Nordström är säkert Djurgårdare,....det är ju alla även om vissa kanske inte fattat de.
Av de du nämner är ju Zibby den enda som burit än gnagartröja på isen i juniorålder.
Även om han också bar en Bajentröja och en DIF-tröja som junior också och har M/B som moderklubb.
Ottoson nästan inte burit någonting annat än DIF-tröja förutom plantskolan Huddinge...en kort period
Nordström har inte AIK som moderklubb nej. Men det är ju i princip den enda tröja han burit i svensk hockey så förlåt om jag ser honom som lite mer gnagare än de andra.....
Det är AIK som gäller, om vi pratar Stockholm?
– Klart att AIK ligger väldigt varmt om hjärtat.
Så om Djurgården ringer...?
– De har varit väldigt schyssta mot mig på somrarna. KG Stoppel har varit mottagande och låtit mig och andra varit med och träna. De har behandlat mig väl, men jag ser ingen framtid för mig i Djurgården, som spelare. Även fast jag är tacksam för hjälpen.
Joakim Nordström i Expressen för ungefär tre veckor sen.
Daven skrev: ↑2022-03-06 08:48:02
Det är AIK som gäller, om vi pratar Stockholm?
– Klart att AIK ligger väldigt varmt om hjärtat.
Så om Djurgården ringer...?
– De har varit väldigt schyssta mot mig på somrarna. KG Stoppel har varit mottagande och låtit mig och andra varit med och träna. De har behandlat mig väl, men jag ser ingen framtid för mig i Djurgården, som spelare. Även fast jag är tacksam för hjälpen.
Joakim Nordström i Expressen för ungefär tre veckor sen.
Han ska inte spela hos oss, ganska uppenbart, däremot är det uppfriskande med lite klubbhjärta, sällsynt nu för tiden.