SHL 20/21: Djurgårdens IF - Oskarshamn 10/10 2020
Re: SHL 20/21: Djurgårdens IF - Oskarshamn 10/10 2020
2+10 Checking from behind.
Armen åker upp först när OIKaren faller ihop.
Vilken kanal går innebandyn på? Ah, never mind.
Armen åker upp först när OIKaren faller ihop.
Vilken kanal går innebandyn på? Ah, never mind.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Det är inte äns en utvisning.... Jävla skämt
En helt ok tackling av Hank. Vad är det för fel på domarna?
En helt ok tackling av Hank. Vad är det för fel på domarna?
- Lee Harvey Oswald
Inte enig, han vet ju med spelare i ryggen...att snart kommer tacklingen, blir offer där tycker jag.Glory1 skrev:Enig, i mina ögon ska det vara omvänt. 2+10 på Haga men game på Hank. Kan inte komma med sån fart och även trycka till en meter innan sargenförevigtdjurgården skrev:Det här skulle jag säga är ganska mycket mer av ett game i mina ögon, men likväl ett spelarmässigt ansvar hos tacklingsmottagare.
Haga kommer ju in sent i 2:a sekvensen
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Backa en bit i tiden så hade t.o.m domaren klappat Hank på axeln och berömt honom för den där tryckaren. Tönten i motståndarlaget vet mycket väl att Hank är i rygg eftersom han markerar sin närvaro tidigt men väljer att inte ta emot tacklingen över huvud taget. Stäng av honom för oaktsamt spel istället.
Många som ändå är bra idag. Ågren, Strandberg, Josefson, Dick och faktiskt, JP. William fortsätter. Holtz dock sämre idag. Sen blir jag inte klok på Björnfot. Ska vara så jäkla lovande, men alla matcher förutom en, så har han mest fladdrat runt och petat. Dålig timing i det mesta. Kan säkert ohyggligt mycket bättre.
Hanks tackling är ett levande bevis på att all respekt är borta.... FRÅN MOTTAGAREN! Han förtjänar att bli skadad när han är så jävla slut i huvudet. Inavlade dalasopa!
Hanks tackling är ett levande bevis på att all respekt är borta.... FRÅN MOTTAGAREN! Han förtjänar att bli skadad när han är så jävla slut i huvudet. Inavlade dalasopa!
OIK:aren borde ha utvisning för felaktig utrustning. Knäpp och spänn hakremmen jävla krullpojk!
Get a haircut hippie!
Get a haircut hippie!
Alla utv. Förstör denna hockeymatch.
Man hade kunnat argumentera det om det inte var för knuffen som kom, men tycker nog även hastigheten var för hög för att fullfölja med full kraft.Lägg till en knuff på det så ja..Lee Harvey Oswald skrev:Inte enig, han vet ju med spelare i ryggen...att snart kommer tacklingen, blir offer där tycker jag.Glory1 skrev:Enig, i mina ögon ska det vara omvänt. 2+10 på Haga men game på Hank. Kan inte komma med sån fart och även trycka till en meter innan sargenförevigtdjurgården skrev:Det här skulle jag säga är ganska mycket mer av ett game i mina ögon, men likväl ett spelarmässigt ansvar hos tacklingsmottagare.
- Lee Harvey Oswald
Ja, jag tycker nog Hank tog lite för många skär innanGlory1 skrev:Man hade kunnat argumentera det om det inte var för knuffen som kom, men tycker nog även hastigheten var för hög för att fullfölja med full kraft.Lägg till en knuff på det så ja..Lee Harvey Oswald skrev:Inte enig, han vet ju med spelare i ryggen...att snart kommer tacklingen, blir offer där tycker jag.Glory1 skrev:Enig, i mina ögon ska det vara omvänt. 2+10 på Haga men game på Hank. Kan inte komma med sån fart och även trycka till en meter innan sargenförevigtdjurgården skrev:Det här skulle jag säga är ganska mycket mer av ett game i mina ögon, men likväl ett spelarmässigt ansvar hos tacklingsmottagare.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Kommentatorn är förövrigt så jävla färgad. Faktiskt bedrövlig på sitt jobb. Börja på gladiatorerna istället tjockis.
Dagens hockey är som att romarrikets och gladiatorspelens gladiatorer skulle fightats med träpinnar och haft kuddar fastspända på kroppen och dessutom fått saft och bullar mellan "fighterna". Där Caesars tumme ner eller tumme upp skulle betytt "I don't like it!" och "I like it!" istället för "Du "Du ska dö!" och "Du får leva!"Glory1 skrev:Enig, i mina ögon ska det vara omvänt. 2+10 på Haga men game på Hank. Kan inte komma med sån fart och även trycka till en meter innan sargenförevigtdjurgården skrev:Det här skulle jag säga är ganska mycket mer av ett game i mina ögon, men likväl ett spelarmässigt ansvar hos tacklingsmottagare.
Det känns som att folk tror att hockeyspelare TVINGAS lira hockey och att de inte godtagit de risker som spelet innebär. Det förklarar SDs lyckosamma framfart en del tänker jag.
Klart dumt av Hank att putteliputta OIKaren där men någonstans i spelet hockey måste spelarna fan vara lite hårdare.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Haha tycker det där var lagomt ful-lir tillbaks av Svedberg när bonnjäveln trycker iväg hans klubba som ligger på isen för att någon spelare inte skulle kunna peta den tillbaks till honom.
Han viker benen. Han försöker ju inte stå upp ens en gång. Noll respekt för Hank i det läget. Att domarna är idioter som går på effekt istället för det som faktiskt sker, det är sen gammalt.
Glory1 skrev:tycker nog även hastigheten var för hög för att fullfölja med full kraft.Lägg till en knuff på det så ja..
Tycker inte det såg ut som att han tar någon extra fart utan glider in i tackling. Inte för hög fart, domarna som gör fel. Motståndaren måste kunna ta en tackling.
Axelsson måste börja skjuta själv.. letar alltid pass.