CHL 2019 : Djurgårdens IF - Mountfield HK 7/1-2020
Re: CHL 2019 : Djurgårdens IF - Mountfield HK 7/1-2020
Tycker domarna gör en bra insats. Vi åker inte skridskor, hakar, håller i klubbor och kommer sent in i situationer. Då blir det utvisningar. Alla tre är solklara. Hur var det nu med disciplin, varför går orden aldrig in i den här truppen. Känns som att Robert är en specialpedagog i en överfull ADHD-klass. Ingen lyssnar, eller glömmer bort en minut senare.
Vad tränar de på mellan matcherna? Jag ser ingen utveckling överhuvudtaget. Vi kan skylla på skador, men tycker att spelsystemet har varit lika omöjligt att förstå även när alla varit på isen. Det känns som att man överlåter allt till spelarna. "Lös det bäst du kan". Vem är ansvarig för spelsystemet? Är det statistiknörden eller har Jocke ansvar för den? Kan någon förklara vad de försöker att göra? Hur är det tänkt att uppspelen ska ske? Jag förstår absolut ingenting av vår spelidé. Eller hur vi värvat laget. Ingen tanke bakom någonting.
Den enda spelform som varit ok i första är boxplay, men det beror väl på att vi har haft mycket möjlighet att träna på detta de senaste omgångarna.
Vad tränar de på mellan matcherna? Jag ser ingen utveckling överhuvudtaget. Vi kan skylla på skador, men tycker att spelsystemet har varit lika omöjligt att förstå även när alla varit på isen. Det känns som att man överlåter allt till spelarna. "Lös det bäst du kan". Vem är ansvarig för spelsystemet? Är det statistiknörden eller har Jocke ansvar för den? Kan någon förklara vad de försöker att göra? Hur är det tänkt att uppspelen ska ske? Jag förstår absolut ingenting av vår spelidé. Eller hur vi värvat laget. Ingen tanke bakom någonting.
Den enda spelform som varit ok i första är boxplay, men det beror väl på att vi har haft mycket möjlighet att träna på detta de senaste omgångarna.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Nu syftade jag på vårt spelminalman skrev:När blev det omodernt att spela en vinnande hockey, som tjeckerna gör?Donkels-2.0 skrev:...återigen en tränarfråga tror jag nån dumjävel i vår organisation tycker att det här är modern hockeyManijock skrev:Mountfield darrar ju knappast. Alla problem vi har haft finns kvar. Oändligt med utvisningar och nu har man inte ens Dick att skylla på. Vad ska Robban göra nu?
Vårt spel i egen zon fortsätter att skrämma mig. Inte en vettig värdering från NÅGON. Alla spelar som huvudlösa idioter med skallen i armhålan. För helvete, ta ansvar för tusan. Sluta titta på varandra som om det är någon annans fel. Stå upp för varandra och hjälp till. Diviga slafs-trams. Usch!
Ceterum censeo Solna esse delendam
- minalman
Jo. Om vår hockey internt påstås vara ”modern” så är ju tjeckernas ”omodern”, men vinnande.Donkels-2.0 skrev:Nu syftade jag på vårt spelminalman skrev:När blev det omodernt att spela en vinnande hockey, som tjeckerna gör?Donkels-2.0 skrev: ...återigen en tränarfråga tror jag nån dumjävel i vår organisation tycker att det här är modern hockey
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Kom igen nu. Vill man inte gå till final?
Alltså vårt jävla PP.
När fan ska vi få in någon kompetent i den spelformen? Musse har haft 5 jävla år på sig.
Kommer inte ens in i zon.
När fan ska vi få in någon kompetent i den spelformen? Musse har haft 5 jävla år på sig.
Kommer inte ens in i zon.
Vi är SÅÅÅ usla!
- Hepsnastian
Vad fan är det med laget? Vad är det som inte stämmer i gruppen?
Delägare
Högström är värdelös idag. Vad händer med honom?
Fan, det är ju rent plågsamt att se oss försöka spela pp...
It's the hope that kills you.
Kanske dags att vakna nu Robban?
Gör nåt! Ser du inte det alla andra ser?
Pinsamt!
De försöker ju inte ens vara bra.
Flera spelare som ser livrädda ut och flera ser så loja ut,
Gör nåt! Ser du inte det alla andra ser?
Pinsamt!
De försöker ju inte ens vara bra.
Flera spelare som ser livrädda ut och flera ser så loja ut,
Kommer tillbaka från Nordamerika och tror att han är en världsstjärna. Åker mest runt och gnäller på domarn och sätter sig i dumma situationerEspenK skrev:Högström är värdelös idag. Vad händer med honom?
Backparet 37-4 är en sån säkerhetsrisk idag.
Pettersson ser ut som en ung Alexander Falk.
Pettersson ser ut som en ung Alexander Falk.
Han har iofsvarit rätt öppen med att ryggen är ett problem.Glory1 skrev:Kommer tillbaka från Nordamerika och tror att han är en världsstjärna. Åker mest runt och gnäller på domarn och sätter sig i dumma situationerEspenK skrev:Högström är värdelös idag. Vad händer med honom?
-
- Medlem: Ja, ständig medlem
Har posler spelat nåt mer ?
O vad är felet på Dicken ?
O vad är felet på Dicken ?
Fin armbågstackling