SHL 19/20 : Djurgårdens IF - Örebro 19/9-2019

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
williams
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL 19/20 : Djurgårdens IF - Örebro 19/9-2019

Inlägg av williams »

sauron skrev:Firma Björk och Hardebring hittar alltså en charging på Högga, släpper weinstocks charging/late hit innan men revanscherar sig lite genom att faktiskt ta för sparken. Stabilt.
Det var den jag menade. Likt grewes tackling i första matchen som han åkte ut för. Klart Högström blir förbannad.
ciirree

Inlägg av ciirree »

Ett klockrent beslut - foten och hela benet lyfter ju från isen. Fattar inte varför man blir upprörd?
mb81
Säsongskort: Ja

Inlägg av mb81 »

Han gör ju en helt uppenbar rörelse om man kollar reprisbilderna.
kh31d4r

Inlägg av kh31d4r »

Vet inte varför det pratas om sparkrörelse i sändningen, enda gången det spelar någon roll är om man styr in pucken med skridskon. Styr man in den med någon annan kroppsdel så är den avgörande faktorn om det var avsiktligt eller inte.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Borde stått 5-0, en riktigt bra första fram till 2-1.
Jensen gör det verkligen inte lätt för sig, här har han en grym chans att hålla nollan i en period, men neej.

#37 har uppenbara problem...med allt, #33 fortsatt kass i defensiven.

Berglund är ungefär hälften så snabb som en helt otränad Dick, allt går verkligen i slow motion.
Jag fattar att det tar sin tid innan han spelat in sig, med tajming, större isytor och så, men så här segt trodde jag inte att det skulle se ut

Fortsätt spela direkt i 2:a, så stänger vi detta
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Johanneshov

Inlägg av Johanneshov »

För det första visste vi sedan innan att Jensen inte håller. För det andra så fattar jag inte hur fan man tänker när man ställer Jensen i kassen mot ett lag som inlett säsongen med 6/6p och har sjukt momentum.

Det är också helt sjukt hur man ALLTID lyckas lämna soprent framför kassen när man ska försvara. Det är som att man vill att motståndarna ska få stå ensamma vid målgården.

Hultström fortsätter att skjuta på täckande spelare så fort han får chansen. Dags för en synundersökning?
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Johanneshov skrev:För det första visste vi sedan innan att Jensen inte håller. För det andra så fattar jag inte hur fan man tänker när man ställer Jensen i kassen mot ett lag som inlett säsongen med 6/6p och har sjukt momentum.

Det är också helt sjukt hur man ALLTID lyckas lämna soprent framför kassen när man ska försvara. Det är som att man vill att motståndarna ska få stå ensamma vid målgården.

Hultström fortsätter att skjuta på täckande spelare så fort han får chansen. Dags för en synundersökning?
Aah, tror ibland det är avsikten, om skottet ändå letar sig förbi täcket är det många gånger mål
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Om vi ska gå hela vägen måste Jensen välja väg nu.
Bli bra eller sluta.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
ciirree

Inlägg av ciirree »

Lee Harvey Oswald skrev:Berglund är ungefär hälften så snabb som en helt otränad Dick, allt går verkligen i slow motion.
Jag fattar att det tar sin tid innan han spelat in sig, med tajming, större isytor och så, men så här segt trodde jag inte att det skulle se ut
Vi tar det en gång till. Förutom det du redan nämner så har han inte spelat matcher sen i vintras och han började träna för några veckor sedan, efter ytterligare skada på försäsongen. Lugn, han kommer dominera när det behövs.

Edit: Tänk istället om vi hade haft det som förra säsongen: en kedja tokdominerar och alla andra ser på. Nu har vi ändå andra som sticker fram innan Berglund kommer igång.
Senast redigerad av ciirree den 2019-09-19 18:56:07, redigerad totalt 2 gång.
Support 81
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Support 81 »

Jensen har inte lugnet som en bra målis har i sånna lägen Tyvärr så kommer han inte att få det heller !

Var är och hur är Söderström pojken ? AHL ?
mb81

Inlägg av mb81 »

Support 81 skrev:Jensen har inte lugnet som en bra målis har i sånna lägen Tyvärr så kommer han inte att få det heller !

Var är och hur är Söderström pojken ? AHL ?
Han har inte spelat hockey på typ 1,5 säsong. Och den senaste säsongen i HV hade han sämre siffror än Jensen.
Praetori

Inlägg av Praetori »

Klart dum tabbe av Jensen men i övrigt har han ju varit stabil och följsam.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

ciirree skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:Berglund är ungefär hälften så snabb som en helt otränad Dick, allt går verkligen i slow motion.
Vi tar det en gång till. Förutom det du redan nämner så har han inte spelat matcher sen i vintras och han började träna för några veckor sedan, efter ytterligare skada på försäsongen. Chilla.
Haha, jag är faktiskt ganska chill :wink: .
Men jag saknar väl förståelse för hela hans situation, hade nog hoppats att det skulle sett bara snäppet bättre ut

Men jag fattar, det kommer...
Detblir3poäng

Inlägg av Detblir3poäng »

Vi måste göra nåt åt våran andremålis situation, om vi verkligen vill vinna guld kommer detta inte hålla. Jensen håller ju verkligen inte, har inte gjort en enda riktigt bra grej, men MÅNGA dåliga.
Dusinator

Inlägg av Dusinator »

Praetori skrev:Klart dum tabbe av Jensen men i övrigt har han ju varit stabil och följsam.
På dom två skott han räddat :lol:
Skriv svar