Andre Mattsson

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Användarvisningsbild
Drutten

Inlägg av Drutten »

Don_T skrev:Citat från SIR Charles igår i Annexet för Klubb 1891:
- Backar ska se tilL att det inte blir mål bakåt och forwards ska göra målen. Det fungerar ganska bra med det i DIF just nu!
He he...end of discussion eller? Bra sagt, Charles!
Ingen seger utan offer
robin_dif

Inlägg av robin_dif »

såg matchen i går tycker mattsson va riktigt bra han e ruggit jobbig att möta och ger alltid allt för laget.Tycker att man ska stötta difs lag och inte hålla på att trycka ner sina egna spelare .

fett bra av mattsson att spöa ner manderville!
Användarvisningsbild
Suz
Kontakt:

Inlägg av Suz »

Jag säger bare en sak:

Första Mattsson

André Mattsson

HEJ HEJ!!!!!!!!!
ÄLSKA DIF MEST NÄR DE
FÖRTJÄNAR DET MINST!
DanneS
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av DanneS »

--->Frasse
Det var inget påstående, det var mest en fråga ifrån mig. Så som jag tolkade det du skrev så var det en omöjlighet att Ronnie kunde spela sämre än Mattsson för att Ronnie har rutin. Skit samma, orkar inte tjafsa mer. Tack för länken förresten.
Med tanke på vad Mattsson säkert kostar (lite?) så tycker jag att han faktiskt gör ett ganska bra jobb. Även om man gärna hade sett någon bättre och roligare spelare.
Läste nånstans att median spelarbudgeten i ES ligger på 26 miljoner, DIF:s ligger på 19. Är det nån som kan bekräfta det lr? Om det stämmer så är ju DIF:s nuvarande 7:e plats och det faktum att vi spöat alla topplagen j-ligt starkt jobbat.

Med hopp om en bra match och DIF vinst på lördag, för timrå matchen sög .....

Ha det...
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

BOMBOM BOUCHARD skrev:Jag tycker att Mattsson är en av de absolut sämsta backarna som spelat i Elitserien.

T.ex. Liwing (som inte platsar just nu) har otroligt mycket mer talang. Att han däremot inte fått spela istället är väl pga att Challe anser att Mattsson är aningen bättre defensivt. Lär sig Liwing det spelet är han klasser bättre.

Jag tror aldrig jag sett en spelare (Elitserien o Allsvenskan inräknat) som varit så dålig på att åka skridskor. Man blir ju orolig att han ska ramla varje gång han ska växla mellan fram och baklängesåkning.
Det lär sig en hyffsad spelare redan i B-pojkar.
Han måste ha fel på motoriken.

OBS! Detta inlägg är ingen ironisering utan min bestämda uppfattning.
Jag har (se ovan) kritiserat Mattsson hårt. Jag måste motvilligt erkänna att killen trots allt måste göra en del rätt på isen då han match efter match får förnyat förtroende av tränarna. Vad han gör bra på isen kan jag dock fortfarande inte se, men så är jag bara en kritiserande hockeyälskare och inte utbildad och erfaren tränare.

Varje gång jag ser honom spela får jag dock fortsatt huvudbry, tillhör han verkligen våra 6 bästa backar?

En positiv sak kan jag dock se, han vill och försöker, men i mina ögon räcker han inte till. Nästa år måste det ju åtminstonde finnas någon junior som kan ta hans plats, annars vore vår juniorsatsning märklig.
robin_dif

Inlägg av robin_dif »

jag tycket mattsson gjorde sin bästa match en så länge riktigt farlig även offensivt idag ruggit imponerad av vår mattson
micke_1891

ok

Inlägg av micke_1891 »

Får säga att jag tyckte Matsson gjorde en helt okej insatts idag (linköping). Visserligen slog han bort några puckar som vi kunde ha gått till anfall med och sen var han väl lite väl klen i närkamperna men annars gjorde han en godkänd insats. Och han var ju inte sämst i laget för dagen.

Även fast det inte är i den här tråden vi diskuterar vilka spelare vi ska ha kvar så måste jag säga vi måste ha Lassila kvar vilken målvakt.
Det enda som betyder något är att du är där. kom igen stöd Djurgården
Pierre_a

Inlägg av Pierre_a »

Mattson är och kommer aldrig blir en Lidström, han har 1 uppgift, stoppa folk som går mot våran kasse, och folk som är runt våran kasse.
Han lyckas relativt bra med det enligt eget tycke, om man jämför med vissa andra av våra 'rutinerade' backar. Hur många gånger per match ser du Mattson jaga puck istället för spelare? Han tar alltid spelare, tittar aldrig på puck, varför? Det är vad han är tillsagd att göra.

Sen att Mattson inte kan slå en passning kan ju öppna för diskussion, men jag tycker han gör ett sju-helvetes jobb, sliter som en bäver och ger inte efter i någon situation, när man tycker dem 'rutinerade' kanske slarvar, så slarvar inte André, han är nämligen inte bättre än så på dem momenten (passningar, skott etc.)

Tycker som några har sagt, en bra back för dem pengarna han får, och tro mig det är kaffepengar jämfört med vad vissa 'rutinerade' spelare tjänar.

Sen har han en inställning i klass med Ölvestad till Dif och hockey i allmänhet, Lifwing är en sån kille också, sliter som ett djur, får klubbor i plytet och på alla ömma ställen man kan tänka sig men fortsätter kör.

Stil och klass? Njae, kanske inte, men ett jälva-anamma och offrar sig för laget.

Ribbenstrand är dock en spelande back som skulle kunna prestera mer än vad han har gjort, samma sak gäller Björck, som båda är tagna för att dem är 'bra' med pucken, men det låser sig liksom i år.
Ge dem året ut och avvakta nästa års säsongsupptakt så tror jag dem 2 'blommat' ut lite mer.

Djurgårn vi ger aldrig upp!
Användarvisningsbild
AMMC
Säsongskort: Ja

Inlägg av AMMC »

Skönt att se alla "experter" här såga Mattsson.

Snubben är kanske den ende backen vi har som verkligen sätter till i närkamperna och håller rent framför kassen. Ni får tycka vad ni vill om hans avsaknad av brilliant skridskoåkning och passningsspel men han gör jobbet som spelare som Strömberg, Ribbenstrand mfl (tänker inte ens nämna Liwing som inte skulle kunna stoppa en blöt papperspåse från att bryta sig in framför mål) inte gör. När han städar efter vår grymma offensiva linje med Linkan och company spelar poängstatistiken ingen roll, utan honom skulle det ramla in fler mål bakåt. Så är det bara.

Sen är han en av få som kan ta en fajt i dagens lag också.

Knuffa inte på Mattsson.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Motvilligt måste jag faktiskt erkänna att Mattsson fyller en viktig funktion i DIF.
Har sågat honom längst fotknölarna förut, får väl ta tillbaka lite av det nu.
Han kommer förmodligen aldrig att slå dom där härligt öppnande passningarna genom hela mittzon.
Men Mattsson kan spela på kropp, det är klart underskattat i Elitserien.
Han kan styra ut motståndare i hörnen (i allafall ibland).
Han rensar framför eget mål.
Klart vi behöver minnst en sån back.

Kommer inte på någon annan DIFback som utövar sånt (säg inte Ronnie nu för då har vi ett nytt disskutionsämne)
fd skuggan

Inlägg av fd skuggan »

Svenska Fans ger Lassila 2 p och André Mattsson 1 p efter DIF-LHC. (Dom plockar ut vad dom tycker dom 2 bästa spelarna för dagen) Grattis André!
fd skuggan

Inlägg av fd skuggan »

Sorry, dom 3 bästa spelarna plockas ut. Ronnie P fick en pinne också.

http://www.svenskafans.com/hockeyzon/ar ... ?id=113143
Användarvisningsbild
Don_T

Inlägg av Don_T »

André Mattsson används som centertank i Power Play! Coachning var ordet!
DIF! ALLTID - OAVSETT!
Användarvisningsbild
SjuFemman
Kontakt:

Inlägg av SjuFemman »

När folk på läktarna hyllar Mattsson ser jag det som ironi.
De som gör det kan ju inte mena allvar.

Sluta håna Mattsson!
Användarvisningsbild
Diffe89
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

SjuFemman skrev:När folk på läktarna hyllar Mattsson ser jag det som ironi.
De som gör det kan ju inte mena allvar.

Sluta håna Mattsson!
Klart som fan vi menar allvar! Vilken kille!

FÖRSTE MATTSSON! ANDRÉ MATTSSON! HEJ HEJ!
Skriv svar