Silly season
Abropå Sudden...Tror ni han avslutar karriären i DIF-tröjan? Det hade verkligen varit nått. Glömmer aldrig då han gick in i första matchen senast han var i laget och reducerade direkt mot gnagarna i Globen. -95 var det tror jag. Sedan skulle han slåss mot Renberg när vi mötte Luleå...det var coolt. Säga vad man vill om Foppa, Sudden kommer för mig ändå alltid att vara kung. En härförare och komplett hockeyspelare. Skulle behövas nu....
Ingen seger utan offer
Tror dessvärre att Sudden har gjort sitt i vårt kära DIF..När kontraktet med Toronto går ut är det nog färdigspelat för Sundin..Drutten skrev:Abropå Sudden...Tror ni han avslutar karriären i DIF-tröjan? Det hade verkligen varit nått. Glömmer aldrig då han gick in i första matchen senast han var i laget och reducerade direkt mot gnagarna i Globen. -95 var det tror jag. Sedan skulle han slåss mot Renberg när vi mötte Luleå...det var coolt. Säga vad man vill om Foppa, Sudden kommer för mig ändå alltid att vara kung. En härförare och komplett hockeyspelare. Skulle behövas nu....
Tycker för övrigt att det var riktigt svagt av Mats att inte ställa upp och lira för DIF förra säsongen..Det gjorde verkligen att man ifrågasatte hans hjärta till klubben..
113 WHB
Jag tror att han spelar en säsong i DIF, eller en halv iaf! Det är vad han har sagt, om kroppen håller.
Snacket om att han inte spela under lockouten, javisst blev man besviken. Men jag förstår honom också att han ville ta ett break, första gången på jättelänge. Så..hjärtat för klubben tror jag inte har svalnat iaf!
Snacket om att han inte spela under lockouten, javisst blev man besviken. Men jag förstår honom också att han ville ta ett break, första gången på jättelänge. Så..hjärtat för klubben tror jag inte har svalnat iaf!
Hoppas verkligen han håller vad han tydligen har lovat. Håller med om att man blev lite besviken på honom förra säsongen, men samtidigt förstod man honom också lite. Som jag förstått det i olika intervjuver så är det ingen som riktigt verkar veta eller fått klara besked på vad som gäller för Sudden efter NHL. Ibland har har sagt att det är DIF som gäller, och ibland att "-Inget är bestämt, vad som helst kan hända".
Är det någon här på forumet som känner Sudden, eller någon som känner honom? Som kanske har lite säkrare uppgifter?
Är det någon här på forumet som känner Sudden, eller någon som känner honom? Som kanske har lite säkrare uppgifter?
Ingen seger utan offer
Tror det kommer bero helt och hållet på hur det går för Sudden i NHL nu mot slutet av karriären. Vinner han Stanley Cup med något lag så kommer säkert chanserna vara större att han rundar av med nån säsong eller två i DIF. Tyvärr tror jag Sundin kommer avsluta sin karriär i Toronto utan en Stanley Cup, men är det någon jag unnar att vinna så är det honom!
- Ritterwand
Håller med dig. Ska han ha någon chans att vinna bucklan så måste han byta lag. Toronto kommer inte vinna de närmsta 10 åren. Tror inte vi får se Mats i DIF nånsin igen, tyvärr.. Såvida han inte känner för att bli tränare eller sportchef! 8)Dingman skrev:Tror det kommer bero helt och hållet på hur det går för Sudden i NHL nu mot slutet av karriären. Vinner han Stanley Cup med något lag så kommer säkert chanserna vara större att han rundar av med nån säsong eller två i DIF. Tyvärr tror jag Sundin kommer avsluta sin karriär i Toronto utan en Stanley Cup, men är det någon jag unnar att vinna så är det honom!
Har det inte varit snack om att han ska byta klubb? Jag har för mig att jag läst att han inte längre vill vara kvar i toronto.Ritterwand skrev:Håller med dig. Ska han ha någon chans att vinna bucklan så måste han byta lag. Toronto kommer inte vinna de närmsta 10 åren. Tror inte vi får se Mats i DIF nånsin igen, tyvärr.. Såvida han inte känner för att bli tränare eller sportchef! 8)Dingman skrev:Tror det kommer bero helt och hållet på hur det går för Sudden i NHL nu mot slutet av karriären. Vinner han Stanley Cup med något lag så kommer säkert chanserna vara större att han rundar av med nån säsong eller två i DIF. Tyvärr tror jag Sundin kommer avsluta sin karriär i Toronto utan en Stanley Cup, men är det någon jag unnar att vinna så är det honom!
Visst hoppas jag, precis som alla andra, att Sudden vill avsluta sin karriär i Djurgår`n. Han är, utan tvekan, en av de bästa svenska hockeyspelarna genom tiderna..Men väljer Sudden,som förra säsongen,att vila istället för att hjälpa sin moderförening till ett sm-guld i den kvalitetsmässigt bästa elitserien genom tiderna vad är det då som säger att han skulle känna sig mer motiverad att lira här i framtiden...?
Nä, jag vidhåller att Sudden gjort sitt i DIF...
113 WHB
(Fan, va jag saknar Boyle....)
Nä, jag vidhåller att Sudden gjort sitt i DIF...
113 WHB
(Fan, va jag saknar Boyle....)
Om det nu vore så att han vill byta klubb skulle han väl inte gå ut med det offentligt mitt under säsong direkt. Toronto och fansen skulle bli mindre glada...Boråsaren skrev:Nej, han ska inte byta klubb. Var bara något skitsnack i tidningarna. Han förnekar att han överhuvudtaget ens övervägt att byta klubb!isolerad skrev: Har det inte varit snack om att han ska byta klubb? Jag har för mig att jag läst att han inte längre vill vara kvar i toronto.