Ja, 5600 sålda igår är ett sjukt IG och jag är enormt besviken. Vi går in i slutspelet med avsmak i munnen.Mattias_87 skrev:Ja jag är också förvånad över att hypen inför slutspelet är noll, och våran första kvartsfinalmatch ska ha varit slutsåld vid det här laget. Nu är det fotbollsderby samma dag och då vet vi vad som händer, den matchen borde spelas en annan dag.
En sak som jag tror förstör lite är denna åttondelsfinal också. Det blir skitsegt med åtta dagar uppehåll p.g.a denna serie ska spelas. Denna "bubbla" vi supportrar och spelare befinner sig i spricker.
VI ÄR I KVARTSFINAL! Vi har faktiskt möjlighet att vinna guld i år även fast vi har ett annat lag som är storfavoriter. Är inte intresset större i Stockholm? Malmö kommer för fan ha mer publik än oss i sin första kvartsfinal kan jag lova.
SM-Slutspelet 2018
- Daniel942
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: SM-Slutspelet 2018
DIF!
Fast man måste tänka på att det inte är klart vilka vi får möta. Det blir sjukt svårt att göra reklam för matchen och det är nog åtskilliga som går och väntar på att få se vilka vi möter. Dessutom kommer ju troligen ingen av de Stockholmsboende bortasupportrarna att bekymra sig om att köpa biljetter innan motståndet är spikat.Daniel942 skrev:Ja, 5600 sålda igår är ett sjukt IG och jag är enormt besviken. Vi går in i slutspelet med avsmak i munnen.Mattias_87 skrev:Ja jag är också förvånad över att hypen inför slutspelet är noll, och våran första kvartsfinalmatch ska ha varit slutsåld vid det här laget. Nu är det fotbollsderby samma dag och då vet vi vad som händer, den matchen borde spelas en annan dag.
En sak som jag tror förstör lite är denna åttondelsfinal också. Det blir skitsegt med åtta dagar uppehåll p.g.a denna serie ska spelas. Denna "bubbla" vi supportrar och spelare befinner sig i spricker.
VI ÄR I KVARTSFINAL! Vi har faktiskt möjlighet att vinna guld i år även fast vi har ett annat lag som är storfavoriter. Är inte intresset större i Stockholm? Malmö kommer för fan ha mer publik än oss i sin första kvartsfinal kan jag lova.
I valet och kvalet så finns det ett spikat derby i cupen mot kolsäckarna och en hockeymatch mot "någon". Jag är inte överraskad att det inte är slutsålt även om man självklart hade hoppats på att den rena hockeysupportrarna i sig själva skulle vara tillräckligt många för att fylla Hovet på direkten.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Jag är mest tacksam över "uppehållet" vi får medan åttondelsfinalerna spelas! Då har vi större chans att få med Ante när det drar igång, jag blir jävligt orolig om han inte spelar och tror våra chanser till bucklan minskar rejält utan honom... Så viktig är han!Mattias_87 skrev:En sak som jag tror förstör lite är denna åttondelsfinal också. Det blir skitsegt med åtta dagar uppehåll p.g.a denna serie ska spelas. Denna "bubbla" vi supportrar och spelare befinner sig i spricker.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Ja, lite märkligt att vi kommit halvvägs in på veckan och det endast är en intervju med Robban. Borde ju vara betydligt mera aktivitet nu på sidan. Snart är säsongen över, så vad väntar man på?Daniel942 skrev:Jag känner att hypen inför vårt slutspel i hockeyn är noll.
Kärnan av supportrarna hetsar på om derbyt vilket absolut inte är konstigt. Det konstiga är att det är möjligt som det är just nu att se 3 perioder minst på Hovet och ändå hinna till derbyt men det verkar inte vara aktuellt ändå bland supportrarna. Varför kan vi inte sälja in detta som årets dubbel-DIF?
Att folk skulle välja bort hockeyn för att sitta och föra i nån pub tycker jag iallafall känns så sjukt trist men det verkar vara åt det hållet det går.
DIF Hockey & Fotboll blundar för problematiken och nyheten som toppar på hemsidan är en artikel om damslutspelet.
Vart är hetsen?? Det är ju nu det roliga börjar med hockeyn.
Är säker på att biljettförsäljningen skulle ta fart om vi hade en mer levande sida.
Hur känner Hank, Brodin, Ante mfl inför det som komma skall. Vad säger Musse? Nyman?
Snack med Jocke?
Nja, nu smakar det mest utspädd mellanmjölk...Försöker men det blir liksom bara blä....
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Tänkte bara slänga in en liten kommentar som kanske kan ge några av oss lite hopp.
Sist René Bourque spelade NHL playoff så hade han följande statistik
2012-2013
27 matcher 7 mål 6 assist (13p) under ordinarie säsong
5 matcher 2 mål 1 assist (3p) i playoff
2013-2014
63 matcher 9 mål 7 assist (16p) under ordinarie säsong
17 matcher 8 mål 3 assist (11p) i playoff
0.32 ppg under ordinarie säsong
0.636 ppg i playoff.
Liten sample size. Men hoppas det betyder något
Sent from my SM-G930F using Tapatalk
Sist René Bourque spelade NHL playoff så hade han följande statistik
2012-2013
27 matcher 7 mål 6 assist (13p) under ordinarie säsong
5 matcher 2 mål 1 assist (3p) i playoff
2013-2014
63 matcher 9 mål 7 assist (16p) under ordinarie säsong
17 matcher 8 mål 3 assist (11p) i playoff
0.32 ppg under ordinarie säsong
0.636 ppg i playoff.
Liten sample size. Men hoppas det betyder något
Sent from my SM-G930F using Tapatalk
- Daniel942
Nu har fotbollen gått ut och kommenterat matchkrocken:BOMBOM BOUCHARD skrev:Ja, lite märkligt att vi kommit halvvägs in på veckan och det endast är en intervju med Robban. Borde ju vara betydligt mera aktivitet nu på sidan. Snart är säsongen över, så vad väntar man på?Daniel942 skrev:Jag känner att hypen inför vårt slutspel i hockeyn är noll.
Kärnan av supportrarna hetsar på om derbyt vilket absolut inte är konstigt. Det konstiga är att det är möjligt som det är just nu att se 3 perioder minst på Hovet och ändå hinna till derbyt men det verkar inte vara aktuellt ändå bland supportrarna. Varför kan vi inte sälja in detta som årets dubbel-DIF?
Att folk skulle välja bort hockeyn för att sitta och föra i nån pub tycker jag iallafall känns så sjukt trist men det verkar vara åt det hållet det går.
DIF Hockey & Fotboll blundar för problematiken och nyheten som toppar på hemsidan är en artikel om damslutspelet.
Vart är hetsen?? Det är ju nu det roliga börjar med hockeyn.
Är säker på att biljettförsäljningen skulle ta fart om vi hade en mer levande sida.
Hur känner Hank, Brodin, Ante mfl inför det som komma skall. Vad säger Musse? Nyman?
Snack med Jocke?
Nja, nu smakar det mest utspädd mellanmjölk...Försöker men det blir liksom bara blä....
http://dif.se/diftv-angaende-sondagens-matchkrock/
DIF Hockey är helt tysta. Det jobbas på i bakgrunden säkert men många vill inte köpa biljett för att det är så oklart. Det är fakta som bara måste lösas nu även om kansliet får jobba kväll & natt.
Vi slutade tvåa i tabellen och snacket är noll. Det är det största problemet.
DIF!
-
Just nu Djurgården–Linköping och Växjö–Brynäs i kvartsfinalen.
-
Det är nog bästa möjliga motstånd för oss. Dock inte bra att Växjö får möta Brynäs. Känns som att dom kör över dom i fyra enkla matcher och är fräscha inför semin.Benjamin L. Willard skrev:Just nu Djurgården–Linköping och Växjö–Brynäs i kvartsfinalen.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
Linköping var det på förhand jag ville ha mest av alla i åttondelen. Men nu är det jämnt igen så vi får se hur det blir. Oavsett så kanske Luleå är lite slutkörda på söndag om det går till match 3 och dom avgör där.
Avskaffa tre mot tre.
- Lee Harvey Oswald
Nej, hoppas Brynolf snubblar in en puck i 3:e.
Luleå skull älska att möta oss, finns precis 0 respekt där, dom gillar Hovet
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
- Daniel942
gnagaren Kååvach drog in 2-1 till LHF....Lee Harvey Oswald skrev:Nej, hoppas Brynolf snubblar in en puck i 3:e.
DIF!
-
För hypens skull skulle ju Fuleå vara optimala. Vem vill inte komma och bua mor Forsberg, Ledin och Kovacs m.fl? Efter tre tuffa matcher mot brynolf skulle vi dessutom ha ett kraftigt övertag.
Tvärtom skulle jag säga. Möta ett lag som är mitt uppe i slutspelsbubblan. Den här tredje matchen var det sämsta som kunnat hända. Ger Luleå ett kraftigt övertag i åtminstone de två första matcherna. Hoppas vi kan komma tillbaka ifrån det.
Nej hade hellre tagit Linköping.
Nej hade hellre tagit Linköping.
Fast vi kan väl endast få möta Växjö i finalen eftersom vi slutade 2a? Eller funkar det inte så?Grabben från Söder skrev:Det är nog bästa möjliga motstånd för oss. Dock inte bra att Växjö får möta Brynäs. Känns som att dom kör över dom i fyra enkla matcher och är fräscha inför semin.Benjamin L. Willard skrev:Just nu Djurgården–Linköping och Växjö–Brynäs i kvartsfinalen.
- diftobbe89
Fan vad kul om det blir Luleå, minst fyra matcher mot dessa äckel med Forsberg och Kovacs i spetsen, kan bli en kul serie med underbar hets inför, på Fredag vet vi.
Årets upplaga ska mangla allt och alla ändå, bättre chans än såhär kommer ta tid innan vi får.
Årets upplaga ska mangla allt och alla ändå, bättre chans än såhär kommer ta tid innan vi får.
Spela fult