Träningsmatch: Almtuna IS - Djurgården 10/8 2016
Re: Träningsmatch: Almtuna IS - Djurgården 10/8 2016
Spelet i anfallszon ser stundtals riktigt bra ut. Det ser lite snurrigt ut i egen zon där vi ger bort några rejäla chanser men det hade man dock räknat med. Kul att det är igång igen!
Jag tycker att det spelmässigt ser bättre ut än förra årets öppningsmatch. Nu har det blivit lite hackigt tittande från mig men Almtuna har ju inte speciellt mycket. Vi saknar ju även Possler, Ljungh och Fällström.
Press kommer få ta mycket skit i år också. Ligger väl på samma antal misstag som Varakas än så länge. Trots mindre rutin och antaligen bra mycket lägre lön så är det Robin som hamnar i skottgluggen.
Nåja. Kul att det är igång.
Press kommer få ta mycket skit i år också. Ligger väl på samma antal misstag som Varakas än så länge. Trots mindre rutin och antaligen bra mycket lägre lön så är det Robin som hamnar i skottgluggen.
Nåja. Kul att det är igång.
Född till sportchef.
Varakas har ju varit bra i övrigt.
Äh men känns rätt ok.. är ju trots allt Almtuna Redwings vi möter!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Hur kan ni sitta och klaga efter säsongens två första perioder? Hur orkar ni ens?
Det är väl inte så farligt med klagandet här inne ändå? Lite småfippel här och där som någon nämner, men det är ju inget ramaskri som det ser ut i matchtrådar då säsongen har startat?ciirree skrev:Hur kan ni sitta och klaga efter säsongens två första perioder? Hur orkar ni ens?
Jag upplever tråden som mest positiv så här långt.
Vem klagar?ciirree skrev:Hur kan ni sitta och klaga efter säsongens två första perioder? Hur orkar ni ens?
Sjukt kul att Davidsson är så bra som han är! Påminner mycket om Brodin i sitt spelsätt. Ettrig, hårt jobbande och envis. Sen att han spelar så modigt. "Snubben liksom backar inte" utan kliver in i väggen om det så behövs 

Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Ja, Davidsson ser riktigt spännande ut. Roligt!Andspe skrev:Sjukt kul att Davidsson är så bra som han är! Påminner mycket om Brodin i sitt spelsätt. Ettrig, hårt jobbande och envis. Sen att han spelar så modigt. "Snubben liksom backar inte" utan kliver in i väggen om det så behövs
Får hoppas att domarna inte dömer så här mjäkigt under resten av serien.
Klockren tackling i bröstet av Falk.
Klockren tackling i bröstet av Falk.
Hur ställer vi upp ipp och bp? Har bara kunnat se sista perioden och i pp nu började vi med Urbom, Emil J, Lundh och Ridderwall.
Måste säga att Adam faktiskt har varit mycket bra idag!
Är inte helt säker på andra uppställningen. Men jag tror att Press var ensam back och spelade med Brodin, Ikonen, Tambellini och Anderson. Men som sagt, inte helt säker.mb81 skrev:Hur ställer vi upp ipp och bp? Har bara kunnat se sista perioden och i pp nu började vi med Urbom, Emil J, Lundh och Ridderwall.
Vejdemo spela bp i början vet jag iaf!mb81 skrev:Hur ställer vi upp ipp och bp? Har bara kunnat se sista perioden och i pp nu började vi med Urbom, Emil J, Lundh och Ridderwall.