SHL Åttondelsfinal 3: Djurgårdens IF - Brynäs IF 14/3 2016
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
SHL Åttondelsfinal 3: Djurgårdens IF - Brynäs IF 14/3 2016
Ett bättre hockeylag måste belönas. Brynäs är fula, äckliga och förstör marknadsvärdet på svensk hockey.
Skall det bli urusla domare och äckliga motståndare som avgör och inte att det bästa hockeylaget ska gå vidare. Då är det slut med mitt intresse för svensk ishockey minst fem månader framåt.
Skall det bli urusla domare och äckliga motståndare som avgör och inte att det bästa hockeylaget ska gå vidare. Då är det slut med mitt intresse för svensk ishockey minst fem månader framåt.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Re: SHL Åttondelsfinal 3: Djurgårdens IF - Brynäs IF 14/3 20
Fyfan vad nervös jag börjar bli, ojoj, det blir en jobbig eftermiddag/kväll.
- Lee Harvey Oswald
minalman skrev:Ett bättre hockeylag måste belönas. Brynäs är fula, äckliga och förstör marknadsvärdet på svensk hockey.
Skall det bli urusla domare och äckliga motståndare som avgör och inte att det bästa hockeylaget ska gå vidare.
Då är det slut med mitt intresse för svensk ishockey minst fem månader framåt.

Totally agree
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
-
Gillar inte att åttondelsfinalerna endast spelas bäst av 3. Man har spelat 52 omgångar, Djurgården hamnar på 10 poäng mer än Brynäs, 3 placeringar bättre. Ändå kan de slå ut oss efter endast två vunna matcher.
Känslan är att vi hade tagit Brynäs i bäst av 7, tämligen säkert.
Aja, nu är det tre matcher och vi har iaf hemmafördel, Djurgården ska leverera bästa hockeyn för i år en dag som denna.
6-4
De tre matchhjältarna:
+++ Thoresen
++ Brodin
+ Högström
Målkavalkad utlovas.
Känslan är att vi hade tagit Brynäs i bäst av 7, tämligen säkert.
Aja, nu är det tre matcher och vi har iaf hemmafördel, Djurgården ska leverera bästa hockeyn för i år en dag som denna.
6-4
De tre matchhjältarna:
+++ Thoresen
++ Brodin
+ Högström
Målkavalkad utlovas.
Jag hatar redan den här dagen. Varför kan inte bara klockan bli halv 8? Jag vill skrika. Hela kroppen bubblar.
På något sätt känns det som att säsongen antingen blir lyckad eller misslyckad idag. Ryker vi i kvarten är det med plusbetyg. Ryker vi mot brunsås är det en misslyckad säsong, så känns det just nu. Vi har allt att förlora, vilket är jobbigt. Vinner vi har vi sedan allt att vinna mot Frölunda.
Ta inte slut idag kära hockeysäsong.
På något sätt känns det som att säsongen antingen blir lyckad eller misslyckad idag. Ryker vi i kvarten är det med plusbetyg. Ryker vi mot brunsås är det en misslyckad säsong, så känns det just nu. Vi har allt att förlora, vilket är jobbigt. Vinner vi har vi sedan allt att vinna mot Frölunda.
Ta inte slut idag kära hockeysäsong.
- diftobbe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Det här vinner vi, 4-2 med sent mål i öppen kasse.
Målskyttar: Ljungh, Hultström, Sörensen, Ahlén.
Målskyttar: Ljungh, Hultström, Sörensen, Ahlén.
Spela fult
- SirDIFalot
- ALLTID DIF
SirDIFalot skrev:Tellan står.
Toppen !
Är det inte så att Pudas spelar mest bland backarna efter Salmela? I så fall är det ju tyvärr ett rejält tillskott.mb81 skrev:Nörstebö ut Pudas in är väl typ samma. De andra har väl redan missat alla matcher?android skrev:Nörstebö, Vrana och Bertilsson verkar missa matchen. Pudas tillbaka.
- Think if...
- Kontakt:
Känner mig dämpad pga allvaret... Säsongen kan vara över i kväll (Gud förbjude).
Vilka är kvällens rättskipare?
Vilka är kvällens rättskipare?
Using Tapatalk
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
Jag vill inte att säsongen ska ta slut nu när det roliga precis börjat. Jag mår så jävla dåligt.
Avskaffa tre mot tre.
Jo men Nörstebö har varit riktigt bra de första två matcherna tycker jag iaf. Så för stunden tycker jag inte det är så stor skillnad. Pudas kanske dessutom har lite känningar fortfarande.Örebroarn skrev:Är det inte så att Pudas spelar mest bland backarna efter Salmela? I så fall är det ju tyvärr ett rejält tillskott.mb81 skrev:Nörstebö ut Pudas in är väl typ samma. De andra har väl redan missat alla matcher?android skrev:Nörstebö, Vrana och Bertilsson verkar missa matchen. Pudas tillbaka.
Skönt att Brynäs iaf hade lite moral i kroppen och inte anmälde Thoresen till disciplinnämnden. De visste väl vad som väntade, att de själva skulle få två spelare avstängda.
Minns när Luleå anmälde Ölvestad... Riktigt smutsig matchserie det där. Och så försöker de odla en myt om att vi anmälde deras spelare, vilket vi naturligtvis inte gjorde. Så nu om någon försöker googla på det här om tio år så ser ni att DIF inte anmälde Luleå i kvartsfinalen 2011.
Minns när Luleå anmälde Ölvestad... Riktigt smutsig matchserie det där. Och så försöker de odla en myt om att vi anmälde deras spelare, vilket vi naturligtvis inte gjorde. Så nu om någon försöker googla på det här om tio år så ser ni att DIF inte anmälde Luleå i kvartsfinalen 2011.
Jävligt sugen på vinst.
Född till sportchef.
Om vi vinner skulle jag bli glad.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.