Svarta tröjor den 14 november

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Malto

Re: Svarta tröjor den 14 november

Inlägg av Malto »

Axel_K skrev:Vi är enda klubb som inte använder trumma. Säger väl ganska mycket bara det?

Eller vi kanske ska ta fram klappor, "Stockholm Capitals"-tröjor, trummor och använda oss av kiss cam direkt!

Ifall ni inte vill ha en plastklubb om 10-15 år - VAKNA.

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
Äh, det går lite upp och ner - värre än Lions perioden kan det ju knappast bli. Men det finns en historia av plats som ju rättats till..
Användarvisningsbild
Rocky3000

Inlägg av Rocky3000 »

Malto skrev:Den är blå.
Bild
Bild
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

ciirree skrev: Sålänge det är för en bra sak så ser jag inget fel med det.
Att konstiga saker rättfärdigas på grund av att det är för "en god gärning" är ett argument som börjar gå mig på nerverna då det missbrukas något kapitalt, i alla tänkbara sammanhang.

Ska vi spela med aiks färger så skulle jag faktiskt föredra om vi gjorde det som en ond gärning istället.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Benjamin L. Willard

Inlägg av Benjamin L. Willard »

"Hallå, nu tycker jag att vi gemensamt i denna sal sjunger We Shall overcome"
Henke_F
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Henke_F »

Men varför är tröjorna ens svarta i kampanjen? Det är blåttband för att stödja Prostatacancer.

Rosa hade ju varit vettigare med tanke på att hemsidan var rosa pga. Rosabandet för inte alltför länge sedan om man inte hade tänkt sig använda "rätt" färg.
Användarvisningsbild
Malto

Inlägg av Malto »

Rocky3000 skrev:
Malto skrev:Den är blå.
Bild
Haha. Jag har en påstått svart. Den är faktiskt mörkt, mörkt blå, oavsett vad de skriver....
difanda
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av difanda »

Axel_K skrev:Vi är enda klubb som inte använder trumma. Säger väl ganska mycket bara det?

Eller vi kanske ska ta fram klappor, "Stockholm Capitals"-tröjor, trummor och använda oss av kiss cam direkt!

Ifall ni inte vill ha en plastklubb om 10-15 år - VAKNA.

Att laget använder svart tröja (inte svart/gul) EN match för en jävligt god sak betyder inte att vi direkt efter släpper lös cheerleaders, klappor, kiss cams och andra hemskheter. Snart går väl världen under med, eller?!?
Steef

Inlägg av Steef »

En match i svart eller en säsong i Flames/Joker?
Ceterum censeo Solnam delendam esse.
Axel_K

Inlägg av Axel_K »

MEN VARFÖR behövs det en speciell jävla matchtröja för att ha fokus på movember? Det är ändå Blå Bands-insamling, varför inte blåa tröjor ifall de då måste vara så skitnödiga att de är tvungna att tvinga på alla en speciell tröja.

Och jo, ifall vi viker oss en gång så får de fäste. Då vill de ändra något litet nästa gång, sen lite till och lite till därefter.
SHL är en riktig jävla plastliga, de vill ha cheerleaders, kisscam och klappor. De kommer ta varenda liten möjlighet de får för att få som de vill.

Praetori

Inlägg av Praetori »

Så länge initiativet kommer från föreningen och inte är pådyvlat utifrån så skulle jag inte kunna bry mig mindre. Det är skölden på bröstet som är viktigt. De kunde spela en match nakna så vitt mig anbehagar.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Praetori skrev:Så länge initiativet kommer från föreningen och inte är pådyvlat utifrån så skulle jag inte kunna bry mig mindre. Det är skölden på bröstet som är viktigt. De kunde spela en match nakna så vitt mig anbehagar.
Men nu är det ju så att det är "pådyvlat" utifrån så du bryr dig?
Användarvisningsbild
Jepe

Inlägg av Jepe »

Vi ska inte spela i svart, punkt. Det borde finnas regler uppsatta för hur föreningens dräkter får se ut.

Att dra upp lions och jokertröjorna är ju inget mer än ett solklart exempel på varför DIF skulle tänkt till en extra gång direkt, nu blir det skadehantering man får syssla.

Movember behöver inga speciella tröjor för att bidra. Mustaschkampen, sälja andra saker och auktionera ut drar pengar.

Jag är trött på SHLs jippon, trött på lag som säljer ut sig, även "för sakens skull".

SHL är en cirkus som jag börjar tröttna rejält på. Och jag mår illa när andra djurgårdare sitter här och anklagar andra för att INTE vara riktiga djurgårdare om man inte ställer upp på det här. DU har ingen rätt att klanka ner på en annans engagemang.

För MIG är det oacceptabelt att spela i svart! Men det är ännu ett steg i detta jippo aka SHL. Har nära som drabbats av prostatacancer, har nära som gått bort pga andra typer av cancer. Och jag stödjer Movember fullt ut, men jag stödjer ej jippot runt omkring.

Tummar vi på matchstället, vad tummar vi då på nästa gång, gången efter det och gången efter det?

DIF hockey balanserar på en väldigt tunn tråd mot sina supportrar, ni kan omöjligt missat nedgången i klacken som pågått i ca 1,5 år, minst.

DIF är gult, rött och blått!
2014-04-07, vad hände?
Axel_K

Inlägg av Axel_K »

Jepe skrev:Vi ska inte spela i svart, punkt. Det borde finnas regler uppsatta för hur föreningens dräkter får se ut.

Att dra upp lions och jokertröjorna är ju inget mer än ett solklart exempel på varför DIF skulle tänkt till en extra gång direkt, nu blir det skadehantering man får syssla.

Movember behöver inga speciella tröjor för att bidra. Mustaschkampen, sälja andra saker och auktionera ut drar pengar.

Jag är trött på SHLs jippon, trött på lag som säljer ut sig, även "för sakens skull".

SHL är en cirkus som jag börjar tröttna rejält på. Och jag mår illa när andra djurgårdare sitter här och anklagar andra för att INTE vara riktiga djurgårdare om man inte ställer upp på det här. DU har ingen rätt att klanka ner på en annans engagemang.

För MIG är det oacceptabelt att spela i svart! Men det är ännu ett steg i detta jippo aka SHL. Har nära som drabbats av prostatacancer, har nära som gått bort pga andra typer av cancer. Och jag stödjer Movember fullt ut, men jag stödjer ej jippot runt omkring.

Tummar vi på matchstället, vad tummar vi då på nästa gång, gången efter det och gången efter det?

DIF hockey balanserar på en väldigt tunn tråd mot sina supportrar, ni kan omöjligt missat nedgången i klacken som pågått i ca 1,5 år, minst.

DIF är gult, rött och blått!
Precis så!

En vit Movembertröja som DIF tagit initiativ till är en sak, alternativt en Movembertröja som är gjord efter våra vanliga tröjor.
Men SHL ska inte vara och bestämma när och om vi ska spela med en jippotröja och hur den ska se ut, det är över gränsen.

Praetori

Inlägg av Praetori »

pulverapa skrev:
Praetori skrev:Så länge initiativet kommer från föreningen och inte är pådyvlat utifrån så skulle jag inte kunna bry mig mindre. Det är skölden på bröstet som är viktigt. De kunde spela en match nakna så vitt mig anbehagar.
Jag utgår iskallt ifrån att det är som det sägs, att det är föreningen som tagit beslutet att vara med i SHLs kampanj att det skall spelas i engångströjorna, en match, och inte att vi är tvingade till det. Så nej.

Vi har haft dresser historiskt som varit så pass mörkblå att de sett svarta ut både live och på TV tidigare (om än med de klassiska blå ränderna eller rött på ärmarna inom fotboll respektive hockey), senast var väl år 2000 både i fotbollen och hockeyn?

Sitta och hetsa upp sig över en jävla match till förmån för något bra.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Praetori skrev:
pulverapa skrev:
Jag utgår iskallt ifrån att det är som det sägs, att det är föreningen som tagit beslutet att vara med i SHLs kampanj att det skall spelas i engångströjorna, en match, och inte att vi är tvingade till det. Så nej.

Vi har haft dresser historiskt som varit så pass mörkblå att de sett svarta ut både live och på TV tidigare (om än med de klassiska blå ränderna eller rött på ärmarna inom fotboll respektive hockey), senast var väl år 2000 både i fotbollen och hockeyn?

Sitta och hetsa upp sig över en jävla match till förmån för något bra.
Nu är ju det här en grej som plastligan SHL har kommit på och då får vi snällt rätta oss in i ledet.

Ärligt talat så tycker jag det hade varit mycket värre om det varit tvärtom, att det helt och hållet skulle varit vårt eget påhitt att spela i helsvart. Det hade varit riktigt jävla illa.

Det är bara att hoppas att vi kan/vågar hoppa av innan matchen.
Skriv svar