Tycker man ska ha ett fjärde backpar med Norell-Englund. Båda har grym potential, lite för stort steg en så länge för de mellan SHL-HA, men de kommer vara grymma nästa säs. Englund drar på sig lite för klantiga utvisningar men skönt att han spelar fysiskt.Manijock skrev:Känns som att det är Norells tur den här säsongen. Det är han som ska få sitt genombrott så tycker nog att man ska satsa mer på honom just nu än Englund.Lee Harvey Oswald skrev:Både Englund och Norell tycker jag har planat ut helt i sin utvecklingskurva, eller så är det bara ett naturligt resultat av att vi tog steget upp till SHL.B.I.B.A skrev:Jag med, men jag tror inte Säcken håller med. Norell lär få spela.Henkos skrev:Vetesjuttan om jag inte hellre ser Englund än Norell ombytt. I övrigt ser backparen bra ut. De två första ska ha mycket minuter.
Norell har snäppet högre felprocent men har också högst utvecklingspotential av dessa två
Hur som haver, vi är i skrikande behov av lite kyla och pondus i backspelet.
Hoppas hoppas
Simon Gysbers är klar för Djurgården
Re: Simon Gysbers är klar för Djurgården
Englund sköter det väl okej när han får komma i fart, men han är alldeles för vek när det gäller att plocka bort spelare framför kassen. Antingen kommer de till avslut trots uppvaktningen, eller också åker han ut i två minuter. Tacklas kan han utan tvekan, men han behöver tuffa till sig på rätt sätt i de mer stillastående duellerna.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Englund komma i fart? Det har jag nog aldrig sett. Runt kassan tycker jag däremot han är helt okej.Puckey skrev:Englund sköter det väl okej när han får komma i fart, men han är alldeles för vek när det gäller att plocka bort spelare framför kassen. Antingen kommer de till avslut trots uppvaktningen, eller också åker han ut i två minuter. Tacklas kan han utan tvekan, men han behöver tuffa till sig på rätt sätt i de mer stillastående duellerna.
Edit: Eller skrev du fel namn? Låter mer som Holm.
Expert.
Blandat ihop med Holm? Tog en titt på statistiken för att se om jag fått en helt galen bild av Englund under matcherna, men den såg ut som väntat. Det har varit en konstant följetång under säsongen att Englund fått sätta sig två minuter efter att ha tagit till hakningar etc framför mål, vilket placerat honom först i utvisningsligan sett till våra backar med sina 28 minuter, att jämföra med Holm på 12. Sett till tacklingar ligger (statistiskt sett) bara honk och hank före Englund med sina 49 träffar, vilket placerar honom som 12:a bland SHL's mest frekvent tacklande backar, att jämföra med Holm på 12 träffar trots mer istid. Nej, jag har nog koll på mina namn.
- SirDIFalot
Nu hajar jag ingenting här.Puckey skrev:Blandat ihop med Holm? Tog en titt på statistiken för att se om jag fått en helt galen bild av Englund under matcherna, men den såg ut som väntat. Det har varit en konstant följetång under säsongen att Englund fått sätta sig två minuter efter att ha tagit till hakningar etc framför mål, vilket placerat honom först i utvisningsligan sett till våra backar med sina 28 minuter, att jämföra med Holm på 12. Sett till tacklingar ligger (statistiskt sett) bara honk och hank före Englund med sina 49 träffar, vilket placerar honom som 12:a bland SHL's mest frekvent tacklande backar, att jämföra med Holm på 12 träffar trots mer istid. Nej, jag har nog koll på mina namn.
Du hävdade att Englund är bra när han får komma i fart men är svag framför mål. Jag frågade om du menade att skriva Holm och inte Englund för det lät mer som honom än som Englund.
Vad menar du med tacklingarna? Hur ofta ser du en tackling delas ut framför mål? Och klassar du det som positivt eller negativt? Du hävdar att Englund är svag framför eget mål och hänvisar till att han har många tacklingar?
Angående utvisningarna så får du faktiskt titta vad det är för utvisingar. Englund har 28 min. Holm har 12 min. Oavsett vad du nu ville ha sagt med det vilket jag inte förstod. Englund har tagit 9 st 2-minutare och Holm har tagit 7 st.
Expert.
Att komma i fart kan väl mer precist formuleras till att han kan sköta defensiven när han får tacklas, men att han inte känts bra när han stillastående ska mota bort folk framför mål. När du skriver att det låter mer som Holm jag beskriver är väl tacklingsstatistiken hyfsat relevant för mitt påstående att Englund faktiskt skött det bra (för att vara junis) sett till att plocka bort spelare i rörelse. Kan hända att vi båda misstolkar varandra, fick känslan av att du tyckte att Holm var den tacklingsglada spelaren som ofta tvingas till tvåor för att freda kassen. Sen kan man givetvis plocka bort en spelare som kommer med fart utan att tacklas, vilket Holm kanske varit jättebra på (aldrig reflekterat över).
Kort och gott - Englund har i mina ögon varit bra på att plocka bort spelare i rörelse med sina tacklingar, men behöver bli bättre på de "stillastående" duellerna framför mål. Tacklingsstatistiken har absolut noll relevans för hur han spelar framför kassen, den underbygger mitt beröm för hans förmåga att plocka bort spelare i andra situationer. Fine, utvisningsminuter i sig är en väldigt klumpig statistik, men det jag skrev är på inget sett baserat på de siffrorna utan känslan från matcherna, sen får statistiken backa upp den känslan bäst den kan.
- diftobbe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Oj,,, det här blev rörigt.
Kort och gott, Englund borde inte gå före AOM ens engång, är både han och Deilert skadade?
Kort och gott, Englund borde inte gå före AOM ens engång, är både han och Deilert skadade?
Spela fult
OT men eftersom du undrar. AOM spelade med J20 i helgen.diftobbe89 skrev:Oj,,, det här blev rörigt.
2014-04-07, vad hände?
SirDIFalot skrev:Englund komma i fart? Det har jag nog aldrig sett. Runt kassan tycker jag däremot han är helt okej.Puckey skrev:Englund sköter det väl okej när han får komma i fart, men han är alldeles för vek när det gäller att plocka bort spelare framför kassen. Antingen kommer de till avslut trots uppvaktningen, eller också åker han ut i två minuter. Tacklas kan han utan tvekan, men han behöver tuffa till sig på rätt sätt i de mer stillastående duellerna.
Där slog du huvudet på spiken varför jag inte tror på någon större framtid i DIF för en spelare som Holm. En back som inte kan hålla rent ordentligt framför mål tilltalar mig inte alls.
- SirDIFalot
Ja, det är ju inte där hans styrka i spelet ligger. Långt ifrån den egenskapen jag värdesätter högst hos backar dock. Om man i 9 fall av 10 kan hålla borta sin forward från kassen eller om man gör det i 7 fall av 10 känns som en sån liten sak i det stora sammanhanget när man utvärderar en spelares alla egenskaper.Kall-El skrev:SirDIFalot skrev:Englund komma i fart? Det har jag nog aldrig sett. Runt kassan tycker jag däremot han är helt okej.Puckey skrev:Englund sköter det väl okej när han får komma i fart, men han är alldeles för vek när det gäller att plocka bort spelare framför kassen. Antingen kommer de till avslut trots uppvaktningen, eller också åker han ut i två minuter. Tacklas kan han utan tvekan, men han behöver tuffa till sig på rätt sätt i de mer stillastående duellerna.
Där slog du huvudet på spiken varför jag inte tror på någon större framtid i DIF för en spelare som Holm. En back som inte kan hålla rent ordentligt framför mål tilltalar mig inte alls.
Expert.
- SirDIFalot
- Think if...
- Kontakt:
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Sen är det ju samtidigt så att ishockey är en idrott där det små detaljerna är väldigt viktiga.SirDIFalot skrev:Ja, det är ju inte där hans styrka i spelet ligger. Långt ifrån den egenskapen jag värdesätter högst hos backar dock. Om man i 9 fall av 10 kan hålla borta sin forward från kassen eller om man gör det i 7 fall av 10 känns som en sån liten sak i det stora sammanhanget när man utvärderar en spelares alla egenskaper.Kall-El skrev:SirDIFalot skrev:Englund komma i fart? Det har jag nog aldrig sett. Runt kassan tycker jag däremot han är helt okej.Puckey skrev:Englund sköter det väl okej när han får komma i fart, men han är alldeles för vek när det gäller att plocka bort spelare framför kassen. Antingen kommer de till avslut trots uppvaktningen, eller också åker han ut i två minuter. Tacklas kan han utan tvekan, men han behöver tuffa till sig på rätt sätt i de mer stillastående duellerna.
Philip Holm är en " ok " back och är förmodligen väldigt billig i drift. Inte mer än så.
Sen är det ju väldigt charmerande att han spelat länge i DIF och att det är en spelare från de egna leden. Men det är en annan sak.