Mikael Samuelsson klar för Djurgården
Re: Mikael Samuelsson klar för Djurgården
Förhoppningsvis är det nåt så enkelt så att han hade lovat att spela med dem långt tillbaka och att han inte kan dra sig ur det såhär sent. Men visst, absolut inte helt optimal situation. Särskilt inte för lagmoralen.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Han kanske inte känner sig helt i fysisk form än? Så att han inte vill riskera några skador i en försäsongsmatch?
Nu är det extremt mycket trevande efter halmstrån, jag vet.

- Jim Morrison
Absolut, men sen är det ju så att han inte ens ska ansluta till laget på en månad... För att träna/bonda.Skidlöparn skrev:Han kanske inte känner sig helt i fysisk form än? Så att han inte vill riskera några skador i en försäsongsmatch?Nu är det extremt mycket trevande efter halmstrån, jag vet.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Jag skulle vilja säga att det med 99,9% sannolikhet handlar om skatteskäl som ligger bakom allt det här.Jim Morrison skrev:Absolut, men sen är det ju så att han inte ens ska ansluta till laget på en månad... För att träna/bonda.Skidlöparn skrev:Han kanske inte känner sig helt i fysisk form än? Så att han inte vill riskera några skador i en försäsongsmatch?Nu är det extremt mycket trevande efter halmstrån, jag vet.
Om han spelar match med sin framtida arbetsgivare så kommer Skatteverket att hävda att han flyttat hem redan nu och slå till med stora skattesläggan på allt han tjänade förra säsongen.
Om han istället spenderar den närmaste månaden med att flytta hem från andra sidan pölen ordentligt är han förhoppningsvis inte i närheten av någon av skatteverkets gränser för hur länge han får vistas i Sverige innan han anses skriven här och han har heller inte deltagit i någon aktivitet med sin nya arbetsgivare och kan därför heller inte anses skatteskyldig i Sverige för tidigare inkomster.
Edit: Glömde några bokstäver och förtydligade lite
”Den grad av kränkthet människor känner, är precis den mängd de förtjänar.”
Re: Sv: Mikael Samuelsson klar för Djurgården
Det står ju på deras sida att ett flertal spelare dragit sig ur så det kunde säkert Samme också gjort om han velat.mutation skrev:Förhoppningsvis är det nåt så enkelt så att han hade lovat att spela med dem långt tillbaka och att han inte kan dra sig ur det såhär sent. Men visst, absolut inte helt optimal situation. Särskilt inte för lagmoralen.
Kanske skatteskäl som är anledningen då.
Re: Sv: Mikael Samuelsson klar för Djurgården
Förra säsongen hade han ett kontrakt värt 3 MUSD. Om han genomför någon aktivitet med Djurgården (träna med laget, spela träningsmatcher osv) så kommer Skatteverket och vill ha 57% av de pengarna på en gång istället för någonstans kring 20% som man får skatta i USA. Viss skillnad om man får behålla ca 1,3 MUSD eller 2,4 MUSD efter att skatten är betald.ciirree skrev:Det står ju på deras sida att ett flertal spelare dragit sig ur så det kunde säkert Samme också gjort om han velat.mutation skrev:Förhoppningsvis är det nåt så enkelt så att han hade lovat att spela med dem långt tillbaka och att han inte kan dra sig ur det såhär sent. Men visst, absolut inte helt optimal situation. Särskilt inte för lagmoralen.
Kanske skatteskäl som är anledningen då.
Vare sig Samuelsson eller Djurgården kommer att bekräfta att det är av den här anledningen som han inte tränar med klubben än eftersom Skatteverket då kanske skulle få för sig att hävda att Samuelsson redan nu är "obegränsat skattskyldig i Sverige".
Kan vi sluta spekulera i andra mer eller mindre otroliga orsaker till att han inte tränar med laget nu?
Edit: Tror inte heller att vi behöver oroa oss för eventuell påverkan på lagmoralen då jag är övertygad om att spelarna är väl införstådda med vad det här beror på.
Senast redigerad av Arkju den 2014-08-06 12:42:52, redigerad totalt 2 gång.
Skatteskäl eller löneskäl garanterat. Kontraktet kanske gäller september till april.
I måndag samt tisdag tränade han med blandade NHL proffs i Segeltorps ishall, med Bl.a Kronwall, Josefsson, Hörnqvist, Cleasson för att nämna de med Djurgårdsanknytning.
Nu kanske jag övertolkar ditt inlägg (sorry isf) men det är ju inte själva träningen i sig som skulle kunna ge problem med Skatteverket. Problemen uppstår först så fort han gör någonting med Djurgården som arrangör. Jag gissar att Samuelsson inte kommer att sätta sin fot på Hovet (eller någon annanstans där Djurgården är inblandade) innan det är dags att ansluta på riktigt. Så hade iaf jag gjort om jag var i hans situation för att inte ta någon som helst risk.jkfed skrev:I måndag samt tisdag tränade han med blandade NHL proffs i Segeltorps ishall, med Bl.a Kronwall, Josefsson, Hörnqvist, Cleasson för att nämna de med Djurgårdsanknytning.
-
Så jävla bedrövligt av DIF att inte gå ut med information om läget! Man vill ju veta vad det är som gäller..
#7 Arto Blomsten, det var tider det =)Manijock skrev:Detta måste ju någon kunna svara på. I demand en utförligare intervju med Challe pronto. Alternativt en med Samuelsson själv om det går att ordna!
Låter väldigt märkligt...
EDIT: Förövrigt har Samuelsson och Lauritzen valt tröjnummer nu också. Den förstnämnda har inte helt oväntat valt #37, medan Sebastian valt Nisses gamla #7.
Tack för allt Tellan. https://www.youtube.com/watch?v=VSYY4LB ... &index=109
- John Terry
- Djurgården Hockey
Jag tror det är så att Samuelsson känner sig lite viktigare än dom andra i laget. Ryktades även att han hade begärt ett avtal där han skulle ha dubbla lönen av vad den bäst betalda har i DIF. Att alltså hans avtal alltid skulle justeras så han alltid var den överlägset bäst betalda. Han tyckte det var rimligt.
http://www.difhockey.se/artikel/4426/Tanne Jauer skrev:Så jävla bedrövligt av DIF att inte gå ut med information om läget! Man vill ju veta vad det är som gäller..
difhockey.se skrev:Mikael Samuelsson ansluter till laget i slutet av augusti.
- Det passar oss perfekt eftersom vi redan har gott om spelare som får chansen att visa vad de kan, säger Berglund.
Mikael Samuelsson klar för Djurgården
Och jag har hört ryktas att Zlatan betalde en halvmiljon i vägavgift på Resarö.John Terry skrev:Jag tror det är så att Samuelsson känner sig lite viktigare än dom andra i laget. Ryktades även att han hade begärt ett avtal där han skulle ha dubbla lönen av vad den bäst betalda har i DIF. Att alltså hans avtal alltid skulle justeras så han alltid var den överlägset bäst betalda. Han tyckte det var rimligt.
Snälla.John Terry skrev:Jag tror det är så att Samuelsson känner sig lite viktigare än dom andra i laget. Ryktades även att han hade begärt ett avtal där han skulle ha dubbla lönen av vad den bäst betalda har i DIF. Att alltså hans avtal alltid skulle justeras så han alltid var den överlägset bäst betalda. Han tyckte det var rimligt.

Det finns ingen större Djurgårdare än Marcus Nilson - Wikegård