Ja, det är det största problemet... hehesensei skrev:Omöjligt att göra en bra gissning, vi kan komma 2:a eller sist. Tror dock inte laget är redo mentalt för att dominera och ligga 1:a under en längre tid.

Ja, det är det största problemet... hehesensei skrev:Omöjligt att göra en bra gissning, vi kan komma 2:a eller sist. Tror dock inte laget är redo mentalt för att dominera och ligga 1:a under en längre tid.
1. Skönt att kvalserien inte finns längre då.Lidingö DIF skrev:Jag förlängde säsongsplåten med hjärtat (dvs slutspelstillägg), men tror stenhårt på 15:e plats (12 minus 3 extra jumboplaceringar för allt kompanistryk vi kommer få i Kvalserien)
Jag må ha missuppfattat det senaste ADHD-upplägget av kvalutformningen, men min uppfattning var att lag 11 & 12 spelar Kvalserie mot lagen i AS. Om man nu har Aspberger så kallas det playoff istället och är i annan utformning. Kontentan är dock densamma. Kan väl lägga ett hopp till utökningen av lag från 12 till 14, men det får mig ändå inte att korka upp rosén på Tvillingarnas.Jepe skrev:1. Skönt att kvalserien inte finns längre då.Lidingö DIF skrev:Jag förlängde säsongsplåten med hjärtat (dvs slutspelstillägg), men tror stenhårt på 15:e plats (12 minus 3 extra jumboplaceringar för allt kompanistryk vi kommer få i Kvalserien)
2. Är ju garanterande vidare spel på ett eller annat sätt. Så dina biljetter kommer kunna användas oavsett.
Ett och tvåan i Hockeyallsvenskan kommer att spela en direkt final om en plats i SHLLidingö DIF skrev:Jag må ha missuppfattat det senaste ADHD-upplägget av kvalutformningen, men min uppfattning var att lag 11 & 12 spelar Kvalserie mot lagen i AS. Om man nu har Aspberger så kallas det playoff istället och är i annan utformning. Kontentan är dock densamma. Kan väl lägga ett hopp till utökningen av lag från 12 till 14, men det får mig ändå inte att korka upp rosén på Tvillingarnas.
Strålande! Då kan jag ju lugnt luta mig tillbaka, eller?JackHeart skrev:Ett och tvåan i Hockeyallsvenskan kommer att spela en direkt final om en plats i SHLLidingö DIF skrev:Jag må ha missuppfattat det senaste ADHD-upplägget av kvalutformningen, men min uppfattning var att lag 11 & 12 spelar Kvalserie mot lagen i AS. Om man nu har Aspberger så kallas det playoff istället och är i annan utformning. Kontentan är dock densamma. Kan väl lägga ett hopp till utökningen av lag från 12 till 14, men det får mig ändå inte att korka upp rosén på Tvillingarnas.
Lag 3-8 i Hockeyallsvenskan spelar en kort matchserie (enkelmöten) så kallad slutspelsserier.
Sedan avgörs dom sista tre platserna med direkt avgörande matcher (bäst av sju):
Ettan i slutspelsserien får möta förloraren i direkt finalen om en plats i SHL
Tvåan får möte lag 12 från SHL om en plats i SHL
Trean får möta lag 11 från SHL om en plats i SHL
Inte så komplicerat som det kan se ut.
Djurgården får alltså om vi kommer på en kvalplats, möta en av lagen som placerade sig 3-8 i Hockeyallsvenskani en matchserie bäst av sju, där vi kommer ha hemmafördel.
Var inte många som trodde vi skulle ta klivet upp i år inkl. mig själv, så omöjligt att slippa kvalspel är det INTE! Jag tippar med hjärtat, vi kommer tia och av bara farten så når vi slutspelet efter slagit ut lif.Túrin Turambar skrev:Alltså jag förstår mig inte på alla dessa hyperoptimister! Faktum är att spelare för spelare är vi så svaga att Säcken ska få bragdguldet om vi slipper kvala oss kvar. Att säga att vi blir nia är liksom inte resultatet av en deppig inställning som vissa har påstått. Det är en glädjekalkyl i stil med att Doktor Alban skulle dra 10,000 betalande åskådare på det där svenska statsbesöket i Sydafrika för typ 15 år sedan.
Det kom tre pers, bara så att ni vet...
Jag förstår mig inte på alla dessa superpessimisterTúrin Turambar skrev:Alltså jag förstår mig inte på alla dessa hyperoptimister! Faktum är att spelare för spelare är vi så svaga att Säcken ska få bragdguldet om vi slipper kvala oss kvar. Att säga att vi blir nia är liksom inte resultatet av en deppig inställning som vissa har påstått. Det är en glädjekalkyl i stil med att Doktor Alban skulle dra 10,000 betalande åskådare på det där svenska statsbesöket i Sydafrika för typ 15 år sedan.
Glöm inte bort oss få realister.sparwen skrev:Jag förstår mig inte på alla dessa superpessimisterTúrin Turambar skrev:Alltså jag förstår mig inte på alla dessa hyperoptimister! Faktum är att spelare för spelare är vi så svaga att Säcken ska få bragdguldet om vi slipper kvala oss kvar. Att säga att vi blir nia är liksom inte resultatet av en deppig inställning som vissa har påstått. Det är en glädjekalkyl i stil med att Doktor Alban skulle dra 10,000 betalande åskådare på det där svenska statsbesöket i Sydafrika för typ 15 år sedan.