Valentina Lizana Wallner till Djurgården
Re: Valentina Lizana Wallner till Djurgården
+1 Minalman!
Kanske vi skulle göra som ett NHL lag gjorde för flera år sedan. Ställa en kvinnlig keeper i målet. Kul att leka med tanken.
Då sa jag till domaren på ren svenska: "Go home".
- Christer Abrahamsson
Det ska göra ont att möta Djurgården :
http://www.youtube.com/watch?v=ydao4l6Eb74
- Christer Abrahamsson
Det ska göra ont att möta Djurgården :
http://www.youtube.com/watch?v=ydao4l6Eb74
Re: Sv: Valentina Lizana Wallner till Djurgården
Edmonton tog ju in en kvinnlig målvakt bara för några veckor sedan på träning när deras ena va sjuk eller nåt har jag för mig. Kan tänka mig känslan hos henne, så jäkla kul!kalle99 skrev:Kanske vi skulle göra som ett NHL lag gjorde för flera år sedan. Ställa en kvinnlig keeper i målet. Kul att leka med tanken.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Mycket glädjande. Målvakten är som bekant mycket viktig. Av det jag sett så verkar den platsen vara extremt viktig i just damhockeyn. I många matcher har det spelförande laget haft oerhört svårt att omsätta spelövertaget i mål.
En snabb jämförelse med SHL där de framgångsrika lagen inte nödvändigtvis har de bästa målvakterna. Saiks målvakt lär ju knappast vara ett förstaval för särskilt många andra lag i serien. FBK´s keeper är väl inte glödhet på marknaden heller. Likväl spelade båda SM-final.
Så, detta lovar gott. Hoppas DIF kan ta steget upp redan nästa säsong.
En snabb jämförelse med SHL där de framgångsrika lagen inte nödvändigtvis har de bästa målvakterna. Saiks målvakt lär ju knappast vara ett förstaval för särskilt många andra lag i serien. FBK´s keeper är väl inte glödhet på marknaden heller. Likväl spelade båda SM-final.
Så, detta lovar gott. Hoppas DIF kan ta steget upp redan nästa säsong.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm