Djurgårdens IF - Södertälje SK 24/2 2014

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
ciirree
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Sv: Djurgårdens IF - Södertälje SK 24/2 2014

Inlägg av ciirree »

Henkos skrev:Är så desperat att jag överväger att köpa matchen på hockeyallsvenskan play. Hur är sändningarna numera, är det värt det?
Dem beskriver sin sändning som HD, men om man jämför dem och Viaplay så är Viaplay i 4K isåfall.
HA Play har otroligt "haffsig" och rörig bild samt drygt ljud.
Det verkar funka för vissa men för majoriteten så är den svinkass.

Dock, så är det markant bättre än den dem hade förra säsongen.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

SkönaDjurgårn skrev:?? ???? ??? ?????? ????? ??? ???!

Vi såg en jinx och tog hand om den. //MOD
Hahaha vafan! Nåja, ni som vet, ni vet. Jag kommer att få rätt! :)
kaminor

Re: Djurgårdens IF - Södertälje SK 24/2 2014

Inlägg av kaminor »

KOM IGEN DJURGÅRDEN!

HEJA RÖVLE!
Användarvisningsbild
Henkos
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Henkos »

Okay. Aja, jag tog en chansning och investerade 89 riksdaler! Kom igen nu DIF!

Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk
förevigtdjurgården
Säsongskort: Ja

Inlägg av förevigtdjurgården »

captcash skrev:
Henkos skrev:Är så desperat att jag överväger att köpa matchen på hockeyallsvenskan play. Hur är sändningarna numera, är det värt det?
Senast var den helt jävla horribel... halva matchen var svart så man knappt såg ett skit, dessutom filmad ur nån fågelperspektiv så man inte såg ett barr... Hackade gjorde den också när saker rörde sig snabbt... så tja, en god 2:a i betyg av 10 ungefär (och då är jag snäll pga att det ändå var DIF de visade)!

Har precis köpt skiten nu igen och idag ser iallafall "testbilden" lite bättre ut, ok vinkel men när ismaskinen körde förbi så hackade den som fan... och nej, det är inte min dator, det är deras stream! :(

Med det sagt, det är DIF så fan värt 500spänn för att få se, även om det är filmat som skit!
Svart och fågelperspektiv? Björklövensmatchen? lol.. please

Det är ingen högkvalitativ sändning men den funkar gott och väl i brist på annat.

E: Och självklart har de inte tid/resultat på bilden bara för att jag sa så.
25/4-2025
Användarvisningsbild
captcash

Inlägg av captcash »

förevigtdjurgården skrev:
captcash skrev:
Senast var den helt jävla horribel... halva matchen var svart så man knappt såg ett skit, dessutom filmad ur nån fågelperspektiv så man inte såg ett barr... Hackade gjorde den också när saker rörde sig snabbt... så tja, en god 2:a i betyg av 10 ungefär (och då är jag snäll pga att det ändå var DIF de visade)!

Har precis köpt skiten nu igen och idag ser iallafall "testbilden" lite bättre ut, ok vinkel men när ismaskinen körde förbi så hackade den som fan... och nej, det är inte min dator, det är deras stream! :(

Med det sagt, det är DIF så fan värt 500spänn för att få se, även om det är filmat som skit!

Det är ingen högkvalitativ sändning men den funkar gott och väl i brist på annat.
Ja fan sorry att det är 2014 och jag har lite mer krav på sändningar nu än 80-talet!

Är du nöjd med skiten så grattis, jag gråter blod men köper pga att det är mitt DIF!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
ciirree

Inlägg av ciirree »

Sådärja Heeineröööö!!!!
förevigtdjurgården
Säsongskort: Ja

Inlägg av förevigtdjurgården »

Har Heinerö fått i sig pseudoeffedrin innan matchen månne?
25/4-2025
ciirree

Inlägg av ciirree »

captcash skrev:
förevigtdjurgården skrev:
captcash skrev:

Ja fan sorry att det är 2014 och jag har lite mer krav på sändningar nu än 80-talet!

Är du nöjd med skiten så grattis, jag gråter blod men köper pga att det är mitt DIF!
Håller med dig! Den är riktigt dålig - speciellt när en hel månads Viaplay kostar 249 och EN match på S24 kostar 89 kr.
Användarvisningsbild
captcash

Inlägg av captcash »

förevigtdjurgården skrev:Har Heinerö fått i sig pseudoeffedrin innan matchen månne?
Vem vet, han liknar ju Bäckis lite faktiskt! :wink:

Skön start dock, precis vad vi behövde för att slippa börja stress-jaga!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
ciirree

Inlägg av ciirree »

förevigtdjurgården skrev:Har Heinerö fått i sig pseudoeffedrin innan matchen månne?
Haha.. han är yngling fortf - tog bara en kopp kaffe!
ciirree

Inlägg av ciirree »

captcash skrev:
Vem vet, han liknar ju Bäckis lite faktiskt! :wink:
Har inte tänkt på det innan men det är han faktiskt :o
Praetori

Inlägg av Praetori »

För er som pröjsat för streamen så går den faktiskt att se i en alternativ spelare i form av senaste VLC. Mindre hack och ingen buffring alls och ni kan justera ljusstyrkan själva.

Kör du upp streamen som vanligt i tex Chrome och inspekterar elementen eller källan i webbsidan (högerklicka och ta visa sidkälla). Nånstans däri hittar du följande:

file: 'rtmp://fml.BCF3.teliasoneracdn.net/XXXX/XXXX-XXXX blah blah.

När du hittat ovanstående kan du öppna en nätverksström i VLC och bara klistra in URLen.

För övrigt så tror jag inte någon TV kanal som har framerate och HD upplösning nog för att göra Heinerös mål rättvisa. Hans hjärna jobbade snabbare än ekorren i "over the hedge". :lol:
Senast redigerad av Praetori den 2014-02-24 19:23:52, redigerad totalt 1 gånger.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Henkos
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Henkos »

Ok sändning ändå. På tok för dyrt sett till vad man får givetvis, men men. Gillar hur de kör REPRIS i svart text över hela skärmen :D

Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk
Praetori

Inlägg av Praetori »

Måste älska vår backchecking på senaste. Får verkligen våra unga backar att kunna AGERA!
Bra så.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Skriv svar