Franzén-Bäckis-Alfie
Sedin-Sedin-Loui
Landeskog-Zäta-Steen
Hagelin-Krüger-Hörnqvist
Extra: Mojo och Silfver.
Kronwall - Karlsson
OEL - Brodin
Hjalmarsson - Oduya
Hedman - Big E
Lundqvist.
Inte byta på kedjorna så att de som brukar spela i klubblagen får göra det med varandra, typ byta på Zäta och Bäckis? Tror att Bäckis och Steen dessutom kan passa riktigt bra ihop!
Stora tanken med Zäta mellan Landeskog och Steen är att skapa en extremt stark tvåvägskedja som ska matchas mot motståndarnas förstaline. Precis som dessa spelare gör i sina klubblag. Samtidigt är de allihop tillräckligt bra för att bidra offensivt också. Bäckis och Sedinarna får varsin mer offensiv kedja och tillsammans skulle alla nio bilda en extremt stark top nio.
Det känns som att Landeskog-Steen och Alfie-Mule har liknande roller, alltså att båda absolut är tvåvägsformationer. Dessutom är både Zäta och Bäckis tvåvägscentrar, vilket gör att det inte spelar så stor roll vem som är center, och därför tänkte jag att Zäta, som lirar med Alfie och Mule i Detroit, känns som ett bättre alternativ att ha mellan dessa två.
Fast båda alternativen skulle såklart funka
Jaha, tydligen är Alexander Edler uttagen i truppen enligt uppgifter till sportbladet. Jävligt konstigt om du frågar mig. Avstängd och i riktigt dålig form dom två senaste säsongerna i alla fall. Väldigt konstig uttagning, och nu skulle det inte förvåna mig om vi får med Jimmie Ericsson eller någon också.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Jim Morrison skrev:Jaha, tydligen är Alexander Edler uttagen i truppen enligt uppgifter till sportbladet. Jävligt konstigt om du frågar mig. Avstängd och i riktigt dålig form dom två senaste säsongerna i alla fall. Väldigt konstig uttagning, och nu skulle det inte förvåna mig om vi får med Jimmie Ericsson eller någon också.
De vill säkert få med Edler för att bli av med avstängningarna. Så att han blir tillgänglig i framtiden när formen är tillbaka. Tror jag hade gjort likadant. En olycklig nästan schysst tackling ska inte behöva avsluta landslagskarriären.
Jimmie gillar jag inte pga hans flin.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Jim Morrison skrev:Jaha, tydligen är Alexander Edler uttagen i truppen enligt uppgifter till sportbladet. Jävligt konstigt om du frågar mig. Avstängd och i riktigt dålig form dom två senaste säsongerna i alla fall. Väldigt konstig uttagning, och nu skulle det inte förvåna mig om vi får med Jimmie Ericsson eller någon också.
Fattar inte heller. Skadad, avstängd och typ halvbra spelare? Eh..
De vill säkert få med Edler för att bli av med avstängningarna. Så att han blir tillgänglig i framtiden när formen är tillbaka. Tror jag hade gjort likadant. En olycklig nästan schysst tackling ska inte behöva avsluta landslagskarriären.
Nej, men han är ju inte ens bra heller.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
minalman skrev:Jag tycker att det är bäst att vänta tills slutet av februari innan man uttalar sig om vilka som var bra i OS. Det brukar inte bli vad man tror.
Man tar väl ut spelare beroende på hur bra dom är? Eller vad menar du? Om till exempel Hedman eller Brodin blir bänkad pga denna uttagning så är det ju en smärre skandal. Man ska gå efter prestation, inte efter namn eller förhoppningar.
Vad jag menar är att jag litar på att Mårts har en plan med sina uttagningar. Han kan till exempel försöka ta ut roller och inte individer. Kan vara framgångsrikt när man bara spelar några veckor och kort inför-träning.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
minalman skrev:Vad jag menar är att jag litar på att Mårts har en plan med sina uttagningar. Han kan till exempel försöka ta ut roller och inte individer. Kan vara framgångsrikt när man bara spelar några veckor och kort inför-träning.
Återigen förstår jag inte riktigt vad en medioker, skadad och avstängd Edler skulle kunna ha för skräddarsydd roll i Tre Kronor som en bättre back inte skulle kunna axla. Men det kanske bara är jag?