ET: Brynäs IF - Djurgårdens IF 6/9 2013 | EP Trophy

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Kentta
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: ET: Brynäs IF - Djurgårdens IF 6/9 2013 | EP Trophy

Inlägg av Kentta »

Decenniumkedjan?

Fyfan.
Användarvisningsbild
Edin
Säsongskort: Ja

Inlägg av Edin »

Sitter och kikar lite på Brünolfs startuppställning, vem ska göra målen är det tanken? Harju och Anton Rödin eller? Det känns som att dom kommer få det riktigt tufft i vinter, dom håller sig bara kvar på de andra bottenlagens uselhet är mitt tips.

Men med det sagt så kommer det att bli otroligt tuffa matcher nu, är rent av orolig att vi ska gå och torska i två raka. Skulle vara riktigt jävla jobbigt inför seriestarten att komma in i serien med vetskapen om att man slarvat bort en slutspelsplats man hade i en liten ask.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Kentta skrev:Decenniumkedjan?

Fyfan.
Haha... men det är ju bara en liten pik (hoppas jag) mot Ros's fantastiska namn på densamma.
Båda var på ett ungefär lika urusla.. ;)

@ Edin: jag har hela tiden sagt att BIF kommer få det tufft i vinter, håller fast vid det. Trots detta tror jag vi kommer få två riktigt, riktigt jobbiga matcher här i helgen.

EDIT: Köpte matchen som lösbiljett nu. Ser ut som det typ är en match / månad (bortamatch) kommande två månader som S24 sänder, så det blir nog också att köpa de matcherna styckvis.
Senast redigerad av -daniel- den 2013-09-06 12:04:32, redigerad totalt 1 gånger.
Donkels

Inlägg av Donkels »

Är det där jävla aset Bertilsson med ikväll - i så fall är det läge för payback för vad han utsatte Nisse Andersson för förra året vid ungefär samma tidpunkt
Användarvisningsbild
Högdalen

Inlägg av Högdalen »

Donkels skrev:Är det där jävla aset Bertilsson med ikväll - i så fall är det läge för payback för vad han utsatte Nisse Andersson för förra året vid ungefär samma tidpunkt
Nisse klipper honom iår?

Tror förövrigt på en defensiv start av brynäs där vi är pigga och dom sakta jobbar sig in och drar ner tempot. Vi vinner en tillknäppt match med uddamålet då vi gjort några misstag och släppt mål bakåt.
Användarvisningsbild
Challen

ET: Brynäs IF - Djurgårdens IF 6/9 2013 | EP Trophy

Inlägg av Challen »

Kan någon förklara vad fan vi behöver göra för att gå till slutspel? Är så jävla förvirrad.
Vi är bara på besök i Allsvenskan och som den goda gäst vi är stannar vi inte längre än nödvändigt - Aggie_66
Användarvisningsbild
Kungen
Medlem: Ja, ständig medlem
Kontakt:

Inlägg av Kungen »

Challen skrev:Kan någon förklara vad fan vi behöver göra för att gå till slutspel? Är så jävla förvirrad.
Vid vinst är det helt klart att vi går till slutspel. Sen borde det räcka med 1p för att gå vidare, beroende på hur det går i de andra grupperna.
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

Challen skrev:Kan någon förklara vad fan vi behöver göra för att gå till slutspel? Är så jävla förvirrad.
2-6p på dessa två matcherna räcker för gruppseger och vi är då vidare som gruppsegrare.
1p kan räcka men då måste TPS tappa poäng mot Tappara.
0p tror jag skulle kunna räcka men då finns det så många "om och men" att det skulle krävas en hel novell för att redogöra för det.

Edit. tvåa på pucken
Senast redigerad av crike den 2013-09-06 12:36:02, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Det här är en intressant match på många sätt. Vi har nu alltså chansen att bli klara för slutspel, innebär det någon extra press för spelarna? Hur kommer spelet se ut imorgon om vi förlorar idag? Visst, det är inte i slutet på Kvalserien direkt, men liknande scenario.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Nu har jag gjort vad jag kan för att garantera minst en poäng ikväll. 200 kronor på seger för Brynäs är inlagd så när poängen är bärgade så vet ju Challe vem han skall tacka i alla fall! :)
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

crike skrev:

0p tror jag skulle kunna räcka men då finns det så många "om och men" att det skulle krävas en hel novell för att redogöra för det.
Lite komplicerat är det, men jag ger mig på ett försök. Kammar vi 0 mot Brynäs har vi +2 i målskillnad som bäst, och här är resten av lagen som fortfarande kan gå om oss:

Plzen. +2, 11p och dubbelmöte mot Brno kvar. Tar dom 4 poäng blir det målskillnad som avgör.
Kärpät. -4, 9p och dubbelmöte med Luleå. Behöver 6 poäng och bättre målskillnad för att gå om.
TPS. +3, 13p Blir bättre tvåa om dom slår Tappara borta idag.
Pardubice. +2, 9p Går om på målskillnad om de vinner sina två matcher mot Liberec
Bratislava +6, 16p. Blir bättre tvåa än oss om JYP går om dom
JYP +6, 13p. Dubbelmöte mot KalPa, tar dom två poäng eller mer är vi rökta
Linköping +4, 13p. Möter HV71 borta, två poäng räcker för att gå om oss
Frölunda +13 13p, tar dom 2 poäng eller mer i ett dubbelmöte mot FBK så går dom om oss.

Som ni ser så måste vi ha en hel del flyt med resultaten, närmare bestämt 12 matcher om jag inte tänkt helt galet, som måste gå precis våran väg för att vi ska kunna kvalificera oss som bästa tvåa. Chansen till det får väl ses som astronomiskt liten.

Så summa summarum: Vinn ikväll, DIF! :wink:
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
20002001

Inlägg av 20002001 »

Äntligen! Jobbet slut för dagen. Nu sätter jag mig i bilen med en kompis och brummar upp till Gävle!

Vi är med er överallt!
Djurgårns IF du är allt jag har!
ALDRIG lämnar jag dig ensam kvar
Pogue Mahone

Inlägg av Pogue Mahone »

Vilken radio är det som sänder hockeyn? kan inte hitta men har läst att en del tänker lyssna på matchen via radio.
- "Det finns bara två slags kvinnor här i världen. Kvinnor som alltid talar och kvinnor som aldrig tiger"
Användarvisningsbild
MarcusDaze

Inlägg av MarcusDaze »

Pogue Mahone skrev:Vilken radio är det som sänder hockeyn? kan inte hitta men har läst att en del tänker lyssna på matchen via radio.
Ingen aning, men det borde vara Sveriges Radio?
Pogue Mahone

Inlägg av Pogue Mahone »

MarcusDaze skrev:
Pogue Mahone skrev:Vilken radio är det som sänder hockeyn? kan inte hitta men har läst att en del tänker lyssna på matchen via radio.
Ingen aning, men det borde vara Sveriges Radio?
hittar inte matchen på deras program så borde vara någon annan? jag vet ju dock inte något annat ställe som kör radio, matcher dvs.
- "Det finns bara två slags kvinnor här i världen. Kvinnor som alltid talar och kvinnor som aldrig tiger"
Skriv svar