Hockey-VM 2013

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
sensei
Kontakt:

Re: Hockey-VM 2013

Inlägg av sensei »

Rix skrev:Sedinarna och Edler eventuellet in i truppen. Nu har ju dem inte gjort någon succé i slutspelet, men helt klart lirare som man vill ha till VM.
Nej tack till Sedins, som är praktexempel på spelare som jag har svårt för. Vill knappt ha dem i DIF i AS 8)
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
pulverapa
Säsongskort: Ja

Inlägg av pulverapa »

Rix skrev:Sedinarna och Edler eventuellet in i truppen. Nu har ju dem inte gjort någon succé i slutspelet, men helt klart lirare som man vill ha till VM.
Tackar Sedinarna nej i år igen så har de bränt alla kort hos mig. Tackar vet jag Loui Eriksson, där har vi en riktig spelare.
Rix

Inlägg av Rix »

sensei skrev:
Nej tack till Sedins, som är praktexempel på spelare som jag har svårt för. Vill knappt ha dem i DIF i AS 8)
Vad har du emot Sedins? Dom tacklas ju till och med, visst dem är ingen powerforwards, men dem har spelsinne som få och är duktiga på att hålla i pucken trots att dem ständigt matchas mot dem största och tyngsta backarna i NHL.

Sensei, jag börjar undra om inte hela ditt lag skulle bestå av Trillingarna från filmen "Slap shot" :lol:
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Rix skrev:
sensei skrev:
Vad har du emot Sedins? Dom tacklas ju till och med, visst dem är ingen powerforwards, men dem har spelsinne som få och är duktiga på att hålla i pucken trots att dem ständigt matchas mot dem största och tyngsta backarna i NHL.

Sensei, jag börjar undra om inte hela ditt lag skulle bestå av Trillingarna från filmen "Slap shot" :lol:
Har dålig koll på slapshop-trillingarna (har knappt sett filmen) men jag skulle hellre ta t ex Okposo och Iginla än sedins. Antingen gillar man Sedins eller inte, jag tenderar att vara i den sistnämnda gruppen och är långt ifrån ensam med den saken 8)
Rix

Inlägg av Rix »

sensei skrev:
Rix skrev:
sensei skrev:

Har dålig koll på slapshop-trillingarna (har knappt sett filmen) men jag skulle hellre ta t ex Okposo och Iginla än sedins. Antingen gillar man Sedins eller inte, jag tenderar att vara i den sistnämnda gruppen och är långt ifrån ensam med den saken 8)
Får du dem att byta till svenskt medborgarskap och båda åker ur NHL så visst ;). Nej men jag förstår vad du menar, dock tycker jag Sedin bröderna får jävligt mycket onödig skit.
Ingen av dem har legat under 70 poäng i NHL sen 2005-2006 och det gör man inte om man inte är bra spelare. (Denna säsong kan man ju inte räkna pga lockouten)

Jag är nog litet motsatsen till dig, även om jag också gillar powerforwards som Iginla, Franzén, Malin (nåja rätt skapligt spelsinne också) och Okposo så är jag mer favorit av "lirarna". Datsyuk med sina magiska handleder. Crosby med sin förmåga att läsa isen bättre än någon annan. Sen självklart de två bästa playmakers genom tiderna Mario Lemiux och Wayne Gretzky som såg ishockey på ett sätt som ingen annan innan eller hittils har gjort.

Hur som haver håller du och jag på att hamna helt off topic för denna tråd. Jag tar gärna in både Sedin bröderna och Edler då dem skulle höja vårt landslag enormt i VM. Dessutom tror jag dem skulle kunna höja PP rätt rejält.
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av -daniel- »

sensei skrev:
Rix skrev:
sensei skrev:

Jag har heller aldrig gillat någon av Sedinarna, tyckte inte ens de var speciellt bra i ES när vi slogs mot Modo i den där finalen när det nu var (minnet är bra men kort).

Men självklart är de välkomna till det här slätstrukna VM-laget, och naturligtvis hade de dominerat i Hockeyallsvenskan. Allt annat är total madness!
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Gud, vad roligt det hade varit att förändra konceptet i NHL:s all star-match till Team Sensei Vs. Team Metal Machine. Fan, vad mitt lag hade krossat ditt, Sensei!

Sedinarna - ja, tack. Som Pulverapa skriver är det på tiden att de ställer upp. Jag tycker gott att de kan stanna hemma från OS också om de inte tänker spela den här turneringen. Ska dock tilläggas att jag inte är jätteimponerad av Sedinarna. Grymt besviken på dem sen OS, där de inte hade NÅGONTING att skylla på.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Problemet med Sedins är att de inte tog intryck av den här Billy Ocean-dängan när de var små:

Finns få saker som är så inspirerande för oss fans som duktiga spelare som växer ännu mer med uppgiften i viktiga matcher och slutspel genom att ta obekväma beslut. Min bild av Sedins är tyvärr att de inte ingår i den kategorin spelare.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Metal Machine skrev:Gud, vad roligt det hade varit att förändra konceptet i NHL:s all star-match till Team Sensei Vs. Team Metal Machine. Fan, vad mitt lag hade krossat ditt, Sensei!
Hehe, ja det kan ju inte uteslutas. Man tror ju på det man tror på, så att säga. Lagbyggen är inte någon exakt vetenskap.
Metal Machine

Helt rätt. :wink:
Axel_K

Inlägg av Axel_K »

Metalmachine, utveckla "krossa". Fysiskt tror jag att ditt lag skulle ha jäkligt ont. Dock så skulle ditt lag hinna göra fyra fem sex mål innan deras ben krossades. :wink:
Metal Machine

Haha! Förmodligen. Krossa resultatmässigt, menar jag. :D
Staten

Inlägg av Staten »

Jihde avslöjade sina stora hockeykunskaper igår.. "Vem tog Landeskog över kaptensbindeln från i Colorado?" var på rätt svar enligt honom skulle vara "Sidney Crosby". När Wikegård försöker ta upp felaktigheten vill Jihde snabbt avsluta programmet. :roll:
Användarvisningsbild

Inlägg av #87 »

Staten skrev:Jihde avslöjade sina stora hockeykunskaper igår.. "Vem tog Landeskog över kaptensbindeln från i Colorado?" var på rätt svar enligt honom skulle vara "Sidney Crosby". När Wikegård försöker ta upp felaktigheten vill Jihde snabbt avsluta programmet. :roll:
Det var inte frågan.

Frågan var vem som hade titeln "yngst kapten i NHL", vilket var Sidney Crosby.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Wikegård uppfattade frågan fel bara. Han trodde Jihde frågade vem som var yngsta kaptenen före Landeskog. Men Jihde frågade vem som var kaptenen före honom i Avs.
Expert.
Skriv svar