Allsvenskan 2013/2014
Re: Allsvenskan 2013/2014
Sen tycker jag man ska skilja lite på det här med det ekonomiska. Så länge det inte ger fördelar sportsligt har jag inga större synpunkter. Att äga en stor arena och ett lag går knappt i Sverige. Så att kommuner gör på det sättet är väl helt förståeligt. Dock i leksands fall gick mycket av all skatteplanering in i det sportsliga, att det gavs pengar till värvningar och löner och det är en helt annan sak.
Självklart vore det skitnajs om stockholms kommun kunde köpa loss Hovet och ge till oss för 1 krona men det kommer ju inte att ske. Vi har ju dock en annan fördel i och med att vi kan dra 6000-8000 personer per match jämfört med många lag ute i landet som får mellan 1000-3000 pers.
Självklart vore det skitnajs om stockholms kommun kunde köpa loss Hovet och ge till oss för 1 krona men det kommer ju inte att ske. Vi har ju dock en annan fördel i och med att vi kan dra 6000-8000 personer per match jämfört med många lag ute i landet som får mellan 1000-3000 pers.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Ja på något sätt så måste vi få köpa Hovet, alla andra alternativ är overkliga. Men framförallt så SKA vi kunna ha mer publik än vad vi har. Vi bör kunna dra ett fullt Hovet i varje omgång, speciellt när vi spelade i ES men även nu. Vi har ju potential för det helt klart.
Avskaffa tre mot tre.
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Förstår inte att man kan tycka det är lustigt att klubbar i Sverige går dåligt ekonomiskt? Det är bara sjukligt beklagligt... Just det här fallet visar ju också på nackdelen med att äga en egen arena i äldre skick.
Tycker inte det är lustigt, jag tycker det är underbart iaf med dalalagen eftersom dem förtjänar inte annat än KK. Bor själv i dalarna och så jävla less på deras " tror-dem-är-bäst " attityd och allt fusk som händer...-daniel- skrev:Förstår inte att man kan tycka det är lustigt att klubbar i Sverige går dåligt ekonomiskt? Det är bara sjukligt beklagligt... Just det här fallet visar ju också på nackdelen med att äga en egen arena i äldre skick.
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Jaha. Förstår inte den mentaliteten, avskyr man ett lag vill man väl hellre se till att förnedra dem genom att vinna matcher än att skratta åt deras ekonomiska misär? Speciellt när vi med hyfsat stor sannolikhet kommer vandra samma väg inom en snar framtid...
Det kan vara lite positivt att det är två lag som dras med stora ekonomiska problem just nu.
Hade det bara varit Leksand kan jag ge mig faan på att förbundet sopat det under mattan, men nu är det två lag som blöder ekonomiskt.
Kan förbundet se mellan fingrarna och släppa igenom två lag?
Kan förbundet klara av att släppa igenom Leksand, men inte Mora?
Förbundets anda realistiskt val blir kanske att straffa båda lagen för om inte detta görs blir det för uppenbart att Leksand återigen förfördelas.
Sedan undrar jag om det verkligen är ishallen som är problemet för Mora eller om det rör sig om försäkringarna för spelare som Kopitar?
Att de ens kan med att mena att de skall kunna sälja en arena för 12 miljoner plus 90% avdrag för befintliga lån för en arena som de köpte för en krona är smutsigt.
Att sälja till den typen av icke marknadsmässiga priser borde vara olagligt, självfallet tillsammans med att ge räntefria lån.
De allra mest vidriga är dock att vissa lag får denna hjälp och samtidigt gnäller de som faan när DIF vill att TV-pengarna skall fördelas mer rättvist för detta skulle vara orättvist, snacka om dubbelmoral!
Om vi nu vill ha rättvisa borde det då inte rimligtvis finnas regler som styr hur och på vilka sätt kommuner får hjälpa sin lokala elitlag också?
Hade det bara varit Leksand kan jag ge mig faan på att förbundet sopat det under mattan, men nu är det två lag som blöder ekonomiskt.
Kan förbundet se mellan fingrarna och släppa igenom två lag?
Kan förbundet klara av att släppa igenom Leksand, men inte Mora?
Förbundets anda realistiskt val blir kanske att straffa båda lagen för om inte detta görs blir det för uppenbart att Leksand återigen förfördelas.
Sedan undrar jag om det verkligen är ishallen som är problemet för Mora eller om det rör sig om försäkringarna för spelare som Kopitar?
Att de ens kan med att mena att de skall kunna sälja en arena för 12 miljoner plus 90% avdrag för befintliga lån för en arena som de köpte för en krona är smutsigt.
Att sälja till den typen av icke marknadsmässiga priser borde vara olagligt, självfallet tillsammans med att ge räntefria lån.
De allra mest vidriga är dock att vissa lag får denna hjälp och samtidigt gnäller de som faan när DIF vill att TV-pengarna skall fördelas mer rättvist för detta skulle vara orättvist, snacka om dubbelmoral!
Om vi nu vill ha rättvisa borde det då inte rimligtvis finnas regler som styr hur och på vilka sätt kommuner får hjälpa sin lokala elitlag också?
Sexig premiär nästa säsong också. Almtuna (2012) och Troja fucking Ljungby (2013). Kom igen.
Allsvenskan 2013/2014
Det är väl bra att möta ett blåbärslag i en premiär som annars inte hade lockat särskilt stor publik? Med ditt nick borde du tänka mer på vad som delar sittplats i din båt.Staten skrev:Sexig premiär nästa säsong också. Almtuna (2012) och Troja fucking Ljungby (2013). Kom igen.
Jag tror iofs att sannolikheten att vi går samma väg som lyxand eller mora är mindre snarare än stor, även om den inte är helt osannolik. Dock så har det ju börjats dra i handbromsen ekonomiskt på många håll och kanter i DIF Hockey redan nu.-daniel- skrev:Jaha. Förstår inte den mentaliteten, avskyr man ett lag vill man väl hellre se till att förnedra dem genom att vinna matcher än att skratta åt deras ekonomiska misär? Speciellt när vi med hyfsat stor sannolikhet kommer vandra samma väg inom en snar framtid...
Är väl svårt överlag och sia om framtiden rent ekonomiskt, men jag tror som sagt att så länge styrelsen inte börjar ge sig ut på konstiga ekonomiska äventyr, och vi värvar efter vår budget så kan vi hålla oss från ruinens brant om inte permanent så ett långt tag framöver.
Alltid Oavsett.
Asch, vem fan bryr sig om de andra lagen, jag är där för att se Djurgården, och Djurgården är alltid sexigt!Staten skrev:Sexig premiär nästa säsong också. Almtuna (2012) och Troja fucking Ljungby (2013). Kom igen.
Alltid Oavsett.
Krossa Troja!!!
Är så JÄVLA TAGGAD på premiären mot ett troja med 5 överfulla bönder med sig, neej
Först och Främst- ALLTID OAVSETT
Var det inte Troja som hade en ensam snubbe i klacken som var riktigt skön i någon av de sista matcherna?
Vilka vi möter i premiären skiter jag i, jag vill se ett nytt och taggat DIF som kommer ut och visar att vi vill tillhöra toppen.
Vilka vi möter i premiären skiter jag i, jag vill se ett nytt och taggat DIF som kommer ut och visar att vi vill tillhöra toppen.
-
Okej, jag fattar nu. Trööööööööööööööög. Och ja, Johan, du har rätt. Givetvis.JohanPez skrev:Det är väl bra att möta ett blåbärslag i en premiär som annars inte hade lockat särskilt stor publik? Med ditt nick borde du tänka mer på vad som delar sittplats i din båt.Staten skrev:Sexig premiär nästa säsong också. Almtuna (2012) och Troja fucking Ljungby (2013). Kom igen.