Playoffserien

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Re: Playoffserien

Inlägg av SirDIFalot »

Caveman skrev:
SirDIFalot skrev:Inte avgörs väl Zabels öde med resultatet i playoff(och kanske kvalserie) ?

Dom matcherna han har coachat oss så har vi ett så högt poängsnitt så vi över en hel säsong skulle landat på 107 poäng.
Det är väl klart det gör, det är väl helt ointressant hur många poäng Zabel hade möjligen dragit ihop, jag tror inte han hade dragit in så mycket mer poäng än Challe. Glöm inte att Zabel var med och coachade med Challe. Zabel har inte visat någonting när det gäller.

När DIF visade dålig inställning med Challe i båset då var det Challes fel, nu är det Zabel har minsann fixat så mycket poäng...
Så det är helt enkelt Zabels fel om vi inte går upp nu? Då tycker du att han bevisat att han inte håller? Trots att vi sedan hans intåg gjort en makalös klättring i tabellen?
Expert.
Användarvisningsbild
Caveman
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Caveman »

SirDIFalot skrev:
Caveman skrev:
SirDIFalot skrev:Inte avgörs väl Zabels öde med resultatet i playoff(och kanske kvalserie) ?

Dom matcherna han har coachat oss så har vi ett så högt poängsnitt så vi över en hel säsong skulle landat på 107 poäng.
Det är väl klart det gör, det är väl helt ointressant hur många poäng Zabel hade möjligen dragit ihop, jag tror inte han hade dragit in så mycket mer poäng än Challe. Glöm inte att Zabel var med och coachade med Challe. Zabel har inte visat någonting när det gäller.

När DIF visade dålig inställning med Challe i båset då var det Challes fel, nu är det Zabel har minsann fixat så mycket poäng...
Så det är helt enkelt Zabels fel om vi inte går upp nu? Då tycker du att han bevisat att han inte håller? Trots att vi sedan hans intåg gjort en makalös klättring i tabellen?
Du fattar inte va?

Det är NU det gäller, NU?
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Caveman skrev:
SirDIFalot skrev:
Caveman skrev:

Du fattar inte va?

Det är NU det gäller, NU?
Det är väl klart att det är nu det gäller. Men att helt ignorera spelare och ledares insatser i grundserien är ju helt befängt.
Expert.
Användarvisningsbild
Enbom

Inlägg av Enbom »

Att ens diskutera Zabels vara eller icke-vara är löjligt. Finns ingen som sitter mer säkert än han just nu.
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Varför då?

Jag snackade med Zabel när Challe var coach, alla som klagade på att DIF dumpade puckarna, det var Challes fel, NEJ, det var precis så som Zabel ville ha det...

Sedan har Zabel fått ihop laget det kan jag inte förneka, men det är nu det gäller, kan han inte få laget till att tända till/spela sin bästa hockey, så är det ointressant vad laget gjort tidigare under säsongen.

Men DIFalot kanske är nöjd när Zabel vunnit några matcher under säsongen eller när Gustafsson (som f.ö är ung,förskolan, det är inte hans fel, han är ung, så därför behöver han inte ta något som helst ansvar), det är nu det är allvar, nu måste det presteras.
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Enbom skrev:Att ens diskutera Zabels vara eller icke-vara är löjligt. Finns ingen som sitter mer säkert än han just nu.
Jag har inte diskuterat detta, nu är vi där vi är, Zabel har tagit oss dit, men det är nu det gäller, förstår du?
gaspo

Inlägg av gaspo »

E du inte beredd o offra några tänder o lite blodvite så har du inget o göra i playoff! Som skrivet av föregående talare det är NU det gäller. Varenda spelare i DIF ska vara beredda att spy av utmattning efter varje match. Detta har dom bra betalt för ,dessutom får dom betalt för nått dom tycker e roligt!

Jag ber till hockegudarna att detta skall gå vägen. För jag vet att går det inte vägen så är hela min vår o sommar förstörd. Inte bara det utan jobb,familj etc kommer bli lidande av ett psyke som kommer vara förstört.
Användarvisningsbild
Buford

Inlägg av Buford »

Det som varit är utav mindre betydelse, det är nu det gäller och allt annat än KS är ett gigantiskt fiasko. DIF har haft ett enda mål den här säsongen, att åter gå upp i ES, gör man inte det efter att ha satsat allt så är det ett stort misslyckande. Ett jävla fiasko.
storpotäten
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av storpotäten »

Problemet hela säsongen har varit en fantastisk förmåga att underskatta motståndet och inte ha 100% fokus. Förstår inte hur vi kan avsluta med en sådan plattmatch och riskera hamna 6a i tabellen. I playoff vill jag se 100% fokus och ett lag som spelar som ett lag och hjälper varandra istället för att slå passningar två meter fel i sida eller till spelare i trängda situationer.
100 % i varje situation!
isolerad

Inlägg av isolerad »

Känns som det här kan slut hursomhelst mellan oss, BIK och Örebro. Fy fan vilken ångest...
i
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

Det är verkligen inget fiasko om vi inte går upp - är ju ett jävla nålsöga att passera för att gå upp. Däremot är det ett riktigt fiasko om vi inte når Kvalserien. Att komma 5:a i allsvenskan är ju bara helt bedrövligt.
Användarvisningsbild
Mattebo

Inlägg av Mattebo »

jensa öhling skrev:Det är verkligen inget fiasko om vi inte går upp - är ju ett jävla nålsöga att passera för att gå upp. Däremot är det ett riktigt fiasko om vi inte når Kvalserien. Att komma 5:a i allsvenskan är ju bara helt bedrövligt.
Håller med. Däremot spelar ju knappast grundserieplaceringen roll om vi går till Kvalserien. Missar vi den, då har femteplatsen större betydelse. Om det går att resonera så...
Användarvisningsbild
Henke95

Inlägg av Henke95 »

dustin johner @dustinjohner
The last 52 games don't matter now, the next 6 do! #playoffs
Helt rätt!
Victory is sweetest when you've known defeat.
alltomDIF

Inlägg av alltomDIF »

1962FenderStrat skrev:Vem visar matcherna? Jag gissar och hoppas på Viasat.
Omgång 1 Tisdag 5 mars 19.00
Örebro - Djurgården (Viasat Hockey, Viaplay)

Omgång 2 Onsdag 6 mars 19.00
Djurgården - Oskarshamn (Viasat Sport, Viaplay)

Omgång 3 Fredag 8 mars 19.00
Djurgården - Karlskoga (TV10, Viasat Hockey, Viaplay)
Användarvisningsbild
minalman

Playoffserien

Inlägg av minalman »

Johan Olssons taktik är bra. Dra ifrån och hålla försprånget in i mål.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Skriv svar