Framtida tröjor i taket
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Framtida tröjor i taket
Apropå poäng så fanns det väl bara ett assistpoäng per mål förr i världen? Nu får ju alldeles för många spelare poäng IMO.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Re: Framtida tröjor i taket
I NHL är det väl ännu värre? Där får väl materialaren en assist för att han har burit puckarna?minalman skrev:Apropå poäng så fanns det väl bara ett assistpoäng per mål förr i världen? Nu får ju alldeles för många spelare poäng IMO.

Bremberg är utesluten för min del dels pga agerande utanför isen, men också för att han varit runt bland för många andra klubbar.
Den enda spelare som just nu känns aktuell att hyllas på detta sätt är Otto. Hans tröja skall bara upp enligt mig, ett föredöme på alla sätt.
Den enda spelare som just nu känns aktuell att hyllas på detta sätt är Otto. Hans tröja skall bara upp enligt mig, ett föredöme på alla sätt.
- BaronVonDif
Otto borde få tröjan hissad i taket redan som aktiv spelare annars är det väl dags att nån gammal keeper får hyllas?
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
http://www.djurgardshjalpen.com/
Den som söker skall finna: http://www.difhockey.se/artikel/1461/
På ovanstående länk finns en liten presentation av de som redan hängde i taket när man hissade upp Challes tröja. Tror man kan ha det lite som ett riktmärke för vad klubben anser krävs oavsett vad vi sitter och spekulerar om här på forumet.
På ovanstående länk finns en liten presentation av de som redan hängde i taket när man hissade upp Challes tröja. Tror man kan ha det lite som ett riktmärke för vad klubben anser krävs oavsett vad vi sitter och spekulerar om här på forumet.
Är det de kraven som gäller så blir det inget för Falk (80?) eller Otto (59?) heller då de inte är i närheten av några 100 landskamper utöver det jag redan tagit upp (för få SM-guld, varit med och spelat ner klubben osv).Gemensamt för de spelare som hissats till Hovets och Globens tak är att de spelat merparten av sin karriär i Djurgården och inte representerat någon konkurrerande klubb mitt i sin karrär. De har gjort över 100 landskamper, vunnit minst fyra SM-guld och tagit minst en medalj i VM eller OS.
”Den grad av kränkthet människor känner, är precis den mängd de förtjänar.”
Framtida tröjor i taket
Förmodligen har du rätt i sak, men både nr 9 och 16 kommer hänga där likförbannat.Arkju skrev:Den som söker skall finna: http://www.difhockey.se/artikel/1461/
Är det de kraven som gäller så blir det inget för Falk (80?) eller Otto (59?) heller då de inte är i närheten av några 100 landskamper utöver det jag redan tagit upp (för få SM-guld, varit med och spelat ner klubben osv).Gemensamt för de spelare som hissats till Hovets och Globens tak är att de spelat merparten av sin karriär i Djurgården och inte representerat någon konkurrerande klubb mitt i sin karrär. De har gjort över 100 landskamper, vunnit minst fyra SM-guld och tagit minst en medalj i VM eller OS.
Personligen så tycker jag att man inte ska stirra sig blind på antalet SM-guld, eller hur många mål en spelare har gjort, utan man borde titta mer på vad en spelare har betytt för klubben, och om vederbörande är en bra ledare och förebild, både på isen och utanför... Min enkla och ytterst ödmjuka åsikt. 

- Andy
Jag tror och hoppas på #16 och #9
Vid sidan av allt annat är de båda Djurgårdare i hjärtat, alltid varit laglojala och trots att erbjudanden inte saknats från utlandet och andra klubbar alltid valt att stanna i DIF. Dessutom hyvens grabbar båda två.
Hoppas doch få se #9 lira ytterligare en säsong eller två
Vid sidan av allt annat är de båda Djurgårdare i hjärtat, alltid varit laglojala och trots att erbjudanden inte saknats från utlandet och andra klubbar alltid valt att stanna i DIF. Dessutom hyvens grabbar båda två.
Hoppas doch få se #9 lira ytterligare en säsong eller två
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Sv: Framtida tröjor i taket
Jag hoppas verkligen att Djurgården nu hyllar #9 som den fantastiska spelare han varit under hela sin karriär i Djurgårdströjan.
Länge leve kung Otto!
Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
Länge leve kung Otto!
Rött för blodet genom hjärta och ven,
Gult för solens värmande sken,
Blått för himmel, regn och hav,
STOCKHOLMS STOLTHET VÅRAT LAG!
Gult för solens värmande sken,
Blått för himmel, regn och hav,
STOCKHOLMS STOLTHET VÅRAT LAG!
Tröjor i taket:
Otto = check
Falk = check
Otto = check
Falk = check
Re: Sv: Framtida tröjor i taket
Slutar Otto? Eller varför skrivs detta just nu?cCat skrev:Jag hoppas verkligen att Djurgården nu hyllar #9 som den fantastiska spelare han varit under hela sin karriär i Djurgårdströjan.
Länge leve kung Otto!
Otto är en av mina favoriter men tycker vi väntar 10 år innan det är dags. Challe fick väl tex vänta 10 år? Lika bra att få perspektiv så inte vi hissar tröjor varje säsong! Annars åker väl Linkan, Jimmie,Falk, osv upp av bara farten!
Ser gärna en hyllning av Otto på annat sätt iaf!
Otto och Falk skulle jag vilja se i taket, sen håller jag med dig, någon gammal keeper måste vi väl ha upp i taket också.BaronVonDif skrev:Otto borde få tröjan hissad i taket redan som aktiv spelare annars är det väl dags att nån gammal keeper får hyllas?
Man får tänka på att det antagligen kommer dröja 10-15 år till innan nästa spelare efter Otto och Falk ens är i närheten av att hängas upp.
Framtida tröjor i taket
Slutar han?cCat skrev:Jag hoppas verkligen att Djurgården nu hyllar #9 som den fantastiska spelare han varit under hela sin karriär i Djurgårdströjan.
Länge leve kung Otto!
- Andy
Otto i taket - tack för allt!
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad