Framtida tröjor i taket

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
minalman
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Framtida tröjor i taket

Inlägg av minalman »

Apropå poäng så fanns det väl bara ett assistpoäng per mål förr i världen? Nu får ju alldeles för många spelare poäng IMO.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Don66-2

Re: Framtida tröjor i taket

Inlägg av Don66-2 »

minalman skrev:Apropå poäng så fanns det väl bara ett assistpoäng per mål förr i världen? Nu får ju alldeles för många spelare poäng IMO.
I NHL är det väl ännu värre? Där får väl materialaren en assist för att han har burit puckarna? ;-)
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Bremberg är utesluten för min del dels pga agerande utanför isen, men också för att han varit runt bland för många andra klubbar.

Den enda spelare som just nu känns aktuell att hyllas på detta sätt är Otto. Hans tröja skall bara upp enligt mig, ett föredöme på alla sätt.
Användarvisningsbild
BaronVonDif

Inlägg av BaronVonDif »

Otto borde få tröjan hissad i taket redan som aktiv spelare annars är det väl dags att nån gammal keeper får hyllas?
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Användarvisningsbild
Arkju

Inlägg av Arkju »

Den som söker skall finna: http://www.difhockey.se/artikel/1461/

På ovanstående länk finns en liten presentation av de som redan hängde i taket när man hissade upp Challes tröja. Tror man kan ha det lite som ett riktmärke för vad klubben anser krävs oavsett vad vi sitter och spekulerar om här på forumet.
Gemensamt för de spelare som hissats till Hovets och Globens tak är att de spelat merparten av sin karriär i Djurgården och inte representerat någon konkurrerande klubb mitt i sin karrär. De har gjort över 100 landskamper, vunnit minst fyra SM-guld och tagit minst en medalj i VM eller OS.
Är det de kraven som gäller så blir det inget för Falk (80?) eller Otto (59?) heller då de inte är i närheten av några 100 landskamper utöver det jag redan tagit upp (för få SM-guld, varit med och spelat ner klubben osv).
”Den grad av kränkthet människor känner, är precis den mängd de förtjänar.”
Användarvisningsbild
Malto

Framtida tröjor i taket

Inlägg av Malto »

Arkju skrev:Den som söker skall finna: http://www.difhockey.se/artikel/1461/

På ovanstående länk finns en liten presentation av de som redan hängde i taket när man hissade upp Challes tröja. Tror man kan ha det lite som ett riktmärke för vad klubben anser krävs oavsett vad vi sitter och spekulerar om här på forumet.
Gemensamt för de spelare som hissats till Hovets och Globens tak är att de spelat merparten av sin karriär i Djurgården och inte representerat någon konkurrerande klubb mitt i sin karrär. De har gjort över 100 landskamper, vunnit minst fyra SM-guld och tagit minst en medalj i VM eller OS.
Är det de kraven som gäller så blir det inget för Falk (80?) eller Otto (59?) heller då de inte är i närheten av några 100 landskamper utöver det jag redan tagit upp (för få SM-guld, varit med och spelat ner klubben osv).
Förmodligen har du rätt i sak, men både nr 9 och 16 kommer hänga där likförbannat.
Användarvisningsbild
Rocky3000

Inlägg av Rocky3000 »

Bild

Vad händer här? Egentligen? :shock:
Bild
Rogga

Inlägg av Rogga »

Personligen så tycker jag att man inte ska stirra sig blind på antalet SM-guld, eller hur många mål en spelare har gjort, utan man borde titta mer på vad en spelare har betytt för klubben, och om vederbörande är en bra ledare och förebild, både på isen och utanför... Min enkla och ytterst ödmjuka åsikt. :)
Användarvisningsbild
Andy

Inlägg av Andy »

Jag tror och hoppas på #16 och #9

Vid sidan av allt annat är de båda Djurgårdare i hjärtat, alltid varit laglojala och trots att erbjudanden inte saknats från utlandet och andra klubbar alltid valt att stanna i DIF. Dessutom hyvens grabbar båda två.

Hoppas doch få se #9 lira ytterligare en säsong eller två
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Användarvisningsbild
cCat

Sv: Framtida tröjor i taket

Inlägg av cCat »

Jag hoppas verkligen att Djurgården nu hyllar #9 som den fantastiska spelare han varit under hela sin karriär i Djurgårdströjan.

Länge leve kung Otto!

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
Rött för blodet genom hjärta och ven,
Gult för solens värmande sken,
Blått för himmel, regn och hav,
STOCKHOLMS STOLTHET VÅRAT LAG!
Donkels

Inlägg av Donkels »

Tröjor i taket:
Otto = check
Falk = check
mb81

Re: Sv: Framtida tröjor i taket

Inlägg av mb81 »

cCat skrev:Jag hoppas verkligen att Djurgården nu hyllar #9 som den fantastiska spelare han varit under hela sin karriär i Djurgårdströjan.

Länge leve kung Otto!

Slutar Otto? Eller varför skrivs detta just nu?
Otto är en av mina favoriter men tycker vi väntar 10 år innan det är dags. Challe fick väl tex vänta 10 år? Lika bra att få perspektiv så inte vi hissar tröjor varje säsong! Annars åker väl Linkan, Jimmie,Falk, osv upp av bara farten!
Ser gärna en hyllning av Otto på annat sätt iaf!
Rix

Inlägg av Rix »

BaronVonDif skrev:Otto borde få tröjan hissad i taket redan som aktiv spelare annars är det väl dags att nån gammal keeper får hyllas?
Otto och Falk skulle jag vilja se i taket, sen håller jag med dig, någon gammal keeper måste vi väl ha upp i taket också.

Man får tänka på att det antagligen kommer dröja 10-15 år till innan nästa spelare efter Otto och Falk ens är i närheten av att hängas upp.
Användarvisningsbild
Malto

Framtida tröjor i taket

Inlägg av Malto »

cCat skrev:Jag hoppas verkligen att Djurgården nu hyllar #9 som den fantastiska spelare han varit under hela sin karriär i Djurgårdströjan.

Länge leve kung Otto!

Slutar han?
Användarvisningsbild
Andy

Inlägg av Andy »

Otto i taket - tack för allt!
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Skriv svar