IK Oskarshamn - Djurgårdens IF 3/2 2012

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Buford

Re: IK Oskarshamn - Djurgårdens IF 3/2 2012

Inlägg av Buford »

Magnutz skrev:Fast, alltså, Tim bör ju skjuta av den enkla anledningen att han brukar träffa benskydd eller annan del av keepern. Det ger per automatik en målchans för på-hängande anfallskompis. Tror mig ha sett ett sånt mål från Tim+kollega denna säsong. Tim skjuter, målvakt parerar och anfallskompis rakar/skjuter in pucken. Undrar om det inte var Fimpen som gjorde målet?! (Har säkert fel då jag inte kommer ihåg vilka som spelar med vilka..)

Hur som. Tim ska skjuta mer och se till att returerna tas om hand av medföljande polare. ;)
Japp, uppe i Leksand. Tim anfaller på vänsterkanten och skjuter på målvaktens benskydd varvid trissan studsar ut till Fimpen som kommer centralt och slår in returen. Ett jäkligt snyggt mål.
förevigtdjurgården
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av förevigtdjurgården »

Buford skrev:
Magnutz skrev:Fast, alltså, Tim bör ju skjuta av den enkla anledningen att han brukar träffa benskydd eller annan del av keepern. Det ger per automatik en målchans för på-hängande anfallskompis. Tror mig ha sett ett sånt mål från Tim+kollega denna säsong. Tim skjuter, målvakt parerar och anfallskompis rakar/skjuter in pucken. Undrar om det inte var Fimpen som gjorde målet?! (Har säkert fel då jag inte kommer ihåg vilka som spelar med vilka..)

Hur som. Tim ska skjuta mer och se till att returerna tas om hand av medföljande polare. ;)
Japp, uppe i Leksand. Tim anfaller på vänsterkanten och skjuter på målvaktens benskydd varvid trissan studsar ut till Fimpen som kommer centralt och slår in returen. Ett jäkligt snyggt mål.
Ett förjävla effektivt sätt att "enkelt" göra mål också.
25/4-2025
Rådgivaren

Inlägg av Rådgivaren »

Begriper mig verkligen inte på den här Tim Eriksson-debatten som går i gång var och varannan vecka. Tycker Tim gör en helt okej säsong, imponerar framför allt med ett fint passningsspel, och visst, poängskörden är inte fantastisk, men ändå helt okej sett till en spelare som aldrig matchas i power play. Lojal, hårt jobbande och på så sätt ett föredöme för de yngre. Fyller definitivt en funktion i det här laget - och var ju en av våra bästa spelare (kanske inte säger så mycket i och för sig) i kvalserien förra året. Och se på de passningarna mot Mora senast. Det är inte så många spelare i dagens Djurgården som kan slå sådana passningar. Som sagt, jag förstår inte att debatten ens finns.
Det finns en antal spelare som borde vara betydligt mer ifrågasatta.

Hur som helst - efter Karlskogas förlust idag kan vi väl ganska lugnt konstatera att det är FRUKTANSVÄRT viktiga poäng på spel mot Oskarshamn. Här har vi verkligen chansen att blanda oss i kampen om en topp-3-plats.
Manijock

Inlägg av Manijock »

förevigtdjurgården skrev:
Buford skrev:

Ett förjävla effektivt sätt att "enkelt" göra mål också.
Ändå är det så få som klarar av en sån basic grej. De flesta siktar på kryssen och drar så hårt de kan. Ungefär 1/100 att en sån går in med de skyttarna vi har i laget!
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Buford skrev:

Då var det som jag kom ihåg. Litar inte på minnet när det gäller DIF Hockeys matcher. Är alldeles för .. emotionellt uppbunden i matcherna för att se vem det är som gör vad ibland. ;)
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

"Stefan Ridderwall håller på Djurgårn"?
Staten

Inlägg av Staten »

Matchstart 18 alltså för de som missat.
Användarvisningsbild
Sjöwall

Sv: IK Oskarshamn - Djurgårdens IF 3/2 2012

Inlägg av Sjöwall »

S24 eller Viasat Hockey HD med Pens@Caps... Hmm....... Svårt.

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Undrar vem som kom på tanken att lägga denna match med start 18:00 en söndag?

Har varit med om många knasiga speltider som fotbollsmatcher runt lunchtid, men söndag 18:00 är ta mig tusan inte långt efter beträffande korkade val.

Skall matcher nödvändigtvis gå på söndagar hade jag nog förordat en senare starttid typ 19:00 som på vardagar eller en tidigare för vem sjutton kopplar att en hockeymatch skall börja 18:00 en söndag?
Isabo

Inlägg av Isabo »

Kall-El skrev:Undrar vem som kom på tanken att lägga denna match med start 18:00 en söndag?

Har varit med om många knasiga speltider som fotbollsmatcher runt lunchtid, men söndag 18:00 är ta mig tusan inte långt efter beträffande korkade val.

Skall matcher nödvändigtvis gå på söndagar hade jag nog förordat en senare starttid typ 19:00 som på vardagar eller en tidigare för vem sjutton kopplar att en hockeymatch skall börja 18:00 en söndag?
Jag har för mig att den låg klockan 16 från början men att man flyttade fram den. Varför vet jag dock inte. Verkar inte vara något annat som händer i byn som det kolliderar med. Faktum är att på kommunens hemsida står det att matchen börjar klockan 16, fast den flyttades fram för länge sedan...
NU hittade jag detta: http://www.hockeyallsvenskan.se/nyheter/cpnzqdpey5

Vad i helvetéh är Stålbucklan?

Edit: Tydligen är det tjejernas motsvarighet till Tv-pucken.
Staten

Inlägg av Staten »

En överkörning idag som sätter lite skräck i våra motståndare framöver önskas. Föga troligt, men vore ack så skönt.
Användarvisningsbild
Caeruleus_Sancti

Inlägg av Caeruleus_Sancti »

Matchstart kl 18 och på S24. Sadistjävlar!
Bild
Djurgårdsbonde? Res med Järnkaminerna - Sektion Syd!
Brandman och sjv.instruktör, och djurgårn tills jag dör.
DIFGrafik.se - ditt vattenhål för Djurgårdsgrafik.
Isabo

Inlägg av Isabo »

Caeruleus_Sancti skrev:Matchstart kl 18 och på S24. Sadistjävlar!
ja som kompensation för idiot-starttiden borde den gå på Tv4 eller nåt!
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Om man nu ändå skall använda sig av en märklig starttid varför in 20:45 istället?

En perfekt avslutning på söndagskvällen enligt mig.

Dessutom krockar matchen nu med City - Liverpool vilket inte heller är direkt dunderlyckat.
Isabo

Inlägg av Isabo »

Kall-El skrev:Om man nu ändå skall använda sig av en märklig starttid varför in 20:45 istället?

En perfekt avslutning på söndagskvällen enligt mig.

Dessutom krockar matchen nu med City - Liverpool vilket inte heller är direkt dunderlyckat.
Varför inte hellre byta dag till i morgon? Det är ju ändå ett uppehåll på en vecka efter matchen.
Skriv svar