Leksands IF - Djurgårdens IF 7/1 2012
Gillar laguppställningen i dagens match.
2014-04-07, vad hände?
Re: Leksands IF - Djurgårdens IF 7/1 2012
Ja det enda som känns lite oroande är backparet Timmy-Bohman!Jepe skrev:Gillar laguppställningen i dagens match.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Undra om Granath är petad eller skadad igen? Måste vara skadad va? Annars hade han ju varit med som 6:e back i alla fall.
Han har ju haft någon hjärnskakning och det verkar som att de är dom symptomen som kommer tillbaka? Eller? Varför skulle han annars missa typ var 5:e match hela tiden? Är det inte bättre att vila honom tills han är helt frisk nästa gång? Det kan ju vara detta som hämnat honom hela säsongen.
Han har ju haft någon hjärnskakning och det verkar som att de är dom symptomen som kommer tillbaka? Eller? Varför skulle han annars missa typ var 5:e match hela tiden? Är det inte bättre att vila honom tills han är helt frisk nästa gång? Det kan ju vara detta som hämnat honom hela säsongen.
Expert.
Förhoppningsvis är det förklaringen till Elias taffliga spel.SirDIFalot skrev:Undra om Granath är petad eller skadad igen? Måste vara skadad va? Annars hade han ju varit med som 6:e back i alla fall.
Han har ju haft någon hjärnskakning och det verkar som att de är dom symptomen som kommer tillbaka? Eller? Varför skulle han annars missa typ var 5:e match hela tiden? Är det inte bättre att vila honom tills han är helt frisk nästa gång?Det kan ju vara detta som hämnat honom hela säsongen.
Det känns ändå på något sätt säkrare med Granath på isen till skillnad från Lidström. Jag trodde att rekordet indianare på en säsong förra året skulle bli väldigt svårslaget. Lidström ville annat.
Känner mig emellertid inte lugn som en filbunke när Granath är ute och röjer på isen.
Victory is sweetest when you've known defeat.
Det är fan något med matchdag alltså. Får aldrig saker gjorda.
Gå och vinn idag då!
Gå och vinn idag då!
Laget fick en riktig boost genom förra matchen och vinner övertygande med 5-2 ikväll. stark start, 3-1 i första. Kalus-Johner-Linkan står för 3 mål...
Någon som kommer vara på plats? Jag är självklart på plats 

RÖTT FÖR BLODET GENOM HJÄRTA OCH VEN
GULT FÖR SOLENS VÄRMANDE SKEN
BLÅTT FÖR HIMMEL,REGN OCH HAV
STOCKHOLMS STOLTHET VÅRAT LAG!
GULT FÖR SOLENS VÄRMANDE SKEN
BLÅTT FÖR HIMMEL,REGN OCH HAV
STOCKHOLMS STOLTHET VÅRAT LAG!
Tror vi torskar med 5-1. Åberg gör vårt mål.
Hoppas verkligen vi fortsätter med:
Åberg - Otto - Jimmie
Linkan - Johner - Kalus
Hoppas även att kedjan med Tim, Fimpen och Hank är tillbaka.
Hoppas verkligen vi fortsätter med:
Åberg - Otto - Jimmie
Linkan - Johner - Kalus
Hoppas även att kedjan med Tim, Fimpen och Hank är tillbaka.
Tittar man på vår backbesättning skall denna match bara kunna sluta med torsk.
Tror dock det kommer avgöras mest utifrån vilket av lagen som kommit ner bäst på jorden efter senaste matcherna.
Dock håller jag Leksand som favoriter.
Jävligt synd att inte Arnesson kan spela, han hade behövts i försvaret idag.
Tror dock det kommer avgöras mest utifrån vilket av lagen som kommit ner bäst på jorden efter senaste matcherna.
Dock håller jag Leksand som favoriter.
Jävligt synd att inte Arnesson kan spela, han hade behövts i försvaret idag.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Officiell uppställning släppt.
37. Chet Pickard
(39. Adam Reideborn)
Förstafemman
19. Jimmie Ölvestad - 9. Kristofer Ottosson - 46. Pontus Åberg
21. Marcus Bohman - 33. Timmy Pettersson
Andrafemman
23. Fredrik Bremberg - 83. Dustin Johner - Petr Kalus
56. Erik Gustafsson - 29. Victor Berglind
Tredjefemman
26. Tim Eriksson - 18. Michael Holmqvist - 66. Marcus Sörensen
36. Philip Holm - 51. David Lidström
Fjärdekedjan
20. Christian Eklund - 61. Markus Ljungh - 17. Henrik Eriksson
37. Chet Pickard
(39. Adam Reideborn)
Förstafemman
19. Jimmie Ölvestad - 9. Kristofer Ottosson - 46. Pontus Åberg
21. Marcus Bohman - 33. Timmy Pettersson
Andrafemman
23. Fredrik Bremberg - 83. Dustin Johner - Petr Kalus
56. Erik Gustafsson - 29. Victor Berglind
Tredjefemman
26. Tim Eriksson - 18. Michael Holmqvist - 66. Marcus Sörensen
36. Philip Holm - 51. David Lidström
Fjärdekedjan
20. Christian Eklund - 61. Markus Ljungh - 17. Henrik Eriksson
25/4-2025
- SirDIFalot
Ser inte varför vår backuppsättning skulle vara så extremt dålig så att det på något sätt skulle vara garanterat torsk.
Expert.
Blir grymt besviken om jag ser Linkan framför mål i PP idag igen. Förstår ingenting av det tänket. I den tredje perioden när han klev ner i sitt hörn, skapade vi genast massvis med målchanser.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
- SirDIFalot
Men har han verkligen gjort det så mycket? Kan inte direkt minnas att jag sett honom stå där mer än någon enstaka gång, men då verkar det mest ha varit av en slump och inte en planerad strategi.Mäklaren skrev:Blir grymt besviken om jag ser Linkan framför mål i PP idag igen. Förstår ingenting av det tänket. I den tredje perioden när han klev ner i sitt hörn, skapade vi genast massvis med målchanser.
Expert.
Anledning till varför Linkan hamnar framför mål är väl för att Linkan vet att man gör målen där. Målsinne som lockar in honom helt klartSirDIFalot skrev:Men har han verkligen gjort det så mycket? Kan inte direkt minnas att jag sett honom stå där mer än någon enstaka gång, men då verkar det mest ha varit av en slump och inte en planerad strategi.Mäklaren skrev:Blir grymt besviken om jag ser Linkan framför mål i PP idag igen. Förstår ingenting av det tänket. I den tredje perioden när han klev ner i sitt hörn, skapade vi genast massvis med målchanser.

Tycker faktiskt att PP har blivit lite bättre successivt men det fattas en del. Skotten måste träffa mer på mål
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Om leksand lyckas etablera ett vinnande spel idag blir det förstås tufft, men jag tror lördagsmatchen sitter kvar i både huvud och ben. Tror vi får en enklare match än vanligt tack vare skillnader i motivation. Om vi däremot sitter kvar i bussen (som vanligt) och masarna rider vidare på framgången från i lördags blir det torsk. Motivation slår klass i kväll, men det är svårt att sia vilka som är motiverade. Om bägge lagen är det, blir det året match hittills.
Senast redigerad av minalman den 2013-01-07 16:03:33, redigerad totalt 1 gånger.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)