BIK Karlskoga - Djurgårdens IF 14/11 2012
Re: BIK Karlskoga - Djurgårdens IF 14/11 2012
Vi vet ju alla hur detta kommer arta sig, vi får ju uppleva samma sak varje match. Vi äger spelet i första perioden men sedan kommer helt oförtjänt ett mål i röven. Vi kommer tillbaka i andra perren men lyckas inte knyta ihop säcken och förlorar sedermera efter ett baklängesmål cirka 17:50 in i tredje. Att detta lag är så fruktansvärt jävla förutsägbart är skrämmande.
Matchen i måndags t.ex. När vi gick till periodpaus efter andra var det knappast så att man trodde på vinst, man var snarare helt övertygad om att raset skulle ske i tredje. Det kom ju såklart inte heller som en chock när så också blev fallet. Men man är ju så förbannat naiv att man någonstans hoppas att "just idag kanske vändningen kommer".. Vändningen som aldrig sker.
Matchen i måndags t.ex. När vi gick till periodpaus efter andra var det knappast så att man trodde på vinst, man var snarare helt övertygad om att raset skulle ske i tredje. Det kom ju såklart inte heller som en chock när så också blev fallet. Men man är ju så förbannat naiv att man någonstans hoppas att "just idag kanske vändningen kommer".. Vändningen som aldrig sker.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
...men vad menar ni egentligen? Vaddå mobbning? Visa exempel.Lucky Luke skrev:Vad är det du tycker tvärtom då? Menar du att idrott är så viktigt att det är ok med personangrepp eller vad?SirDIFalot skrev:Jag tycker tvärtom. Det pågår mycket kritik. Men den är befogad och är i alla fall saklig. Det handlar om det sportsliga. Det är inga påhopp där "Avgå challe då din jävla fitta" eller dylikt.Lucky Luke skrev: Är också inne på Magnutz linje. Konstruktiv kritik är väl ok, men fan inte när det blir på gränsen till lynchmobbning, vilket jag tycker det börjar likna mer och mer på detta forum.
Support = stöd. Det tycker jag är raka motsatsen till mobbning vilket är en vidrig företeelse.
Jag kan förstå frustrationen när laget vi alla älskar inte får till det, men det får fan i mig inte övergå i rena personangrepp. Så viktigt kan idrott aldrig bli i min bok.
Vilket både är ganska förvånande och skönt.
Jag skrev att jag tycker det är ok med kritik så länge det är konstruktiv kritik men jag kan ALDRIG acceptera mobbning i någon form. Har alltför dålig erfarenhet av sådant beteende.
- Lucky Luke
Har du inte fattat det så är det ingen mening att försöka få dig att förstå heller. Läs "Avgå Challetråden" så kanske du fattar vad jag menar. Inget annat än ren jävla mobbing sida upp och sida ner är vad det handlar om.-daniel- skrev:...men vad menar ni egentligen? Vaddå mobbning? Visa exempel.Lucky Luke skrev:Vad är det du tycker tvärtom då? Menar du att idrott är så viktigt att det är ok med personangrepp eller vad?SirDIFalot skrev:Jag tycker tvärtom. Det pågår mycket kritik. Men den är befogad och är i alla fall saklig. Det handlar om det sportsliga. Det är inga påhopp där "Avgå challe då din jävla fitta" eller dylikt.Lucky Luke skrev: Är också inne på Magnutz linje. Konstruktiv kritik är väl ok, men fan inte när det blir på gränsen till lynchmobbning, vilket jag tycker det börjar likna mer och mer på detta forum.
Support = stöd. Det tycker jag är raka motsatsen till mobbning vilket är en vidrig företeelse.
Jag kan förstå frustrationen när laget vi alla älskar inte får till det, men det får fan i mig inte övergå i rena personangrepp. Så viktigt kan idrott aldrig bli i min bok.
Jag skrev att jag tycker det är ok med kritik så länge det är konstruktiv kritik men jag kan ALDRIG acceptera mobbning i någon form. Har alltför dålig erfarenhet av sådant beteende.
För övrigt har jag inte mycket mer att tillägga i ärendet.
Känner för en låååååång jävla paus från forumet just nu.
- SirDIFalot
Varenda inlägg där handlar ju om diskussion kring Challe, laget och föreningen. Det är väl ingen "mobbing". Vad skulle vara mobbing där? Antar att du inte hängde här under fjolårssäsongen. Där kan vi snacka mobbing mot framför allt Järlan. Vad jag kan se pågår det bara en konstruktiv och väldigt sansad debatt om Challe.Lucky Luke skrev:Har du inte fattat det så är det ingen mening att försöka få dig att förstå heller. Läs "Avgå Challetråden" så kanske du fattar vad jag menar. Inget annat än ren jävla mobbing sida upp och sida ner är vad det handlar om.-daniel- skrev:...men vad menar ni egentligen? Vaddå mobbning? Visa exempel.Lucky Luke skrev:Vad är det du tycker tvärtom då? Menar du att idrott är så viktigt att det är ok med personangrepp eller vad?SirDIFalot skrev:Jag tycker tvärtom. Det pågår mycket kritik. Men den är befogad och är i alla fall saklig. Det handlar om det sportsliga. Det är inga påhopp där "Avgå challe då din jävla fitta" eller dylikt.Lucky Luke skrev: Är också inne på Magnutz linje. Konstruktiv kritik är väl ok, men fan inte när det blir på gränsen till lynchmobbning, vilket jag tycker det börjar likna mer och mer på detta forum.
Expert.
- -daniel-
What...?Lucky Luke skrev:Har du inte fattat det så är det ingen mening att försöka få dig att förstå heller. Läs "Avgå Challetråden" så kanske du fattar vad jag menar. Inget annat än ren jävla mobbing sida upp och sida ner är vad det handlar om.-daniel- skrev:...men vad menar ni egentligen? Vaddå mobbning? Visa exempel.Lucky Luke skrev:Vad är det du tycker tvärtom då? Menar du att idrott är så viktigt att det är ok med personangrepp eller vad?SirDIFalot skrev:Jag tycker tvärtom. Det pågår mycket kritik. Men den är befogad och är i alla fall saklig. Det handlar om det sportsliga. Det är inga påhopp där "Avgå challe då din jävla fitta" eller dylikt.Lucky Luke skrev: Är också inne på Magnutz linje. Konstruktiv kritik är väl ok, men fan inte när det blir på gränsen till lynchmobbning, vilket jag tycker det börjar likna mer och mer på detta forum.
Kan du inte skilja på konstruktiv kritik och mobbning så kanske det är lika bra du tar en paus från forumet så du slipper få hjärtsnurp.
Klart det är trist när det blir alldeles för mycket fokus på det negativa (något jag inte ägnar mig åt) men det har ändå förts i mångt och mycket en sansad och konstruktiv debatt mellan de flesta forumiterna här. Något man inte kan säga om fjolårets säsong. Dock är vi bara 38% (Mrmadhawk skrev så) in på säsongen och allt kan ju såklart bli sämre, även här.
Men en uppmaning är att alla som inte för en sansad debatt kanske ska ta och kika lite extra innan de publicerar. One-liners i negativ form är aldrig bra one-liners
Men en uppmaning är att alla som inte för en sansad debatt kanske ska ta och kika lite extra innan de publicerar. One-liners i negativ form är aldrig bra one-liners

New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Fredrik Bremberg-Kristofer Ottosson-Patric Hörnqvist?
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
- SirDIFalot
Vill vi splittra på Ölve-Otto-Wennberg? Eller har den inte fungerat sååå väl att det funkar att splitta på dom?Mäklaren skrev:Fredrik Bremberg-Kristofer Ottosson-Patric Hörnqvist?
Linkan - Ottosson - Bengan
Landeskog -Wennberg - Åberg
Ölvestad - Johner - Ljungh
Något sånt i topp 9? Utan att veta hur skadeläget ser ut för fem öre... (ping DIFhockey.se)
Expert.
Ljungh ser jag ingenting överhuvudtaget i, så jag sätter in Tim eller Honken där.SirDIFalot skrev:Vill vi splittra på Ölve-Otto-Wennberg? Eller har den inte fungerat sååå väl att det funkar att splitta på dom?Mäklaren skrev:Fredrik Bremberg-Kristofer Ottosson-Patric Hörnqvist?
Något sånt i topp 9? Utan att veta hur skadeläget ser ut för fem öre... (ping DIFhockey.se)
Skulle inte heller ta Wennberg före Johner.
Senast redigerad av Mäklaren den 2012-11-14 11:50:10, redigerad totalt 1 gånger.
BIK Karlskoga - Djurgårdens IF 14/11 2012
Byt plats på Ljungh och Wennberg?SirDIFalot skrev:Vill vi splittra på Ölve-Otto-Wennberg? Eller har den inte fungerat sååå väl att det funkar att splitta på dom?Mäklaren skrev:Fredrik Bremberg-Kristofer Ottosson-Patric Hörnqvist?
2014-04-07, vad hände?
Vad är det ni ser i Ljungh som skall belönas med en plats i någon av toppkedjorna? Enligt mig går en hel rad spelare före honom.Jepe skrev:Byt plats på Ljungh och Wennberg?SirDIFalot skrev:Vill vi splittra på Ölve-Otto-Wennberg? Eller har den inte fungerat sååå väl att det funkar att splitta på dom?Mäklaren skrev:Fredrik Bremberg-Kristofer Ottosson-Patric Hörnqvist?
- SirDIFalot
Menar inte att Wennberg är bättre än Johner. Skulle bara gärna se honom i den omgivningen och Ölvestad funkade med Johner i början. Jag skulle inte heller spela Ljungh där. Jag skulle valt Sörensen.Mäklaren skrev:Ljungh ser jag ingenting överhuvudtaget i, så jag sätter in Tim eller Honken där.SirDIFalot skrev:Vill vi splittra på Ölve-Otto-Wennberg? Eller har den inte fungerat sååå väl att det funkar att splitta på dom?Mäklaren skrev:Fredrik Bremberg-Kristofer Ottosson-Patric Hörnqvist?
Skulle inte heller ta Wennberg före Johner.
Expert.
- SkönaDjurgårn
Sv: BIK Karlskoga - Djurgårdens IF 14/11 2012
Vet vi något om skadeläget än, jämfört med senast?
- SirDIFalot
Re: Sv: BIK Karlskoga - Djurgårdens IF 14/11 2012
Nada!SkönaDjurgårn skrev:Vet vi något om skadeläget än, jämfört med senast?
Expert.
- -daniel-
Facit:
Målvakter
39. Adam Reideborn
(37. Chet Pickard)
Förstafemman
10. Alexander Wennberg - 9. Kristofer Ottosson - 19. Jimmie Ölvestad
36. Philip Holm - 51. David Lidström