Djurgårdens IF - Asplöven 21/10 2012

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
sensei
Kontakt:

Re: Djurgårdens IF - Asplöven 21/10 2012

Inlägg av sensei »

oskais skrev:Efterfest hos Conny!
Ja, de e efterfest hos Conny!
Haha, fyndig ramsa. Jag hoppas att Conny tar det på rätt sätt. Gillar faktiskt killen även om jag naturligtvis inte känner honom. Har dock generellt betydligt lättare för folk dricker än de som är nykterister. Att Conny tidvis går till överdrift verkar det dock inte råda någon tvekan om, därav ramsan.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
oskais

Inlägg av oskais »

sensei skrev:
oskais skrev:Efterfest hos Conny!
Ja, de e efterfest hos Conny!
Haha, fyndig ramsa. Jag hoppas att Conny tar det på rätt sätt. Gillar faktiskt killen även om jag naturligtvis inte känner honom. Har dock generellt betydligt lättare för folk dricker än de som är nykterister. Att Conny tidvis går till överdrift verkar det dock inte råda någon tvekan om, därav ramsan.
Har för mig att snubben satsade på dig själv som poängligavinnare i Tyskland och använde vinsten till att ställa till med party som hette duga så tror nog killen har lite självdistans :D

Hade det inte varit för hans problem vid sidan av isen hade jag verkligen velat ha honom i klubben.
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

Skall bli sjukligt skoj med match imorgon. Skiter i att det är söndag. Skiter i att det är ett skräpgäng från Haparanda som står för motståndet. Imorgon skall tre underbara poäng bärgas.

Kämpa DIF!
1962FenderStrat

Inlägg av 1962FenderStrat »

1.30 i odds på att DIF vinner imorn, dags att betta gott folk!
Användarvisningsbild
Alexander

Inlägg av Alexander »

Hade inte Conny ett relativt kort kontrakt med Asplöven ??
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Alexander skrev:Hade inte Conny ett relativt kort kontrakt med Asplöven ??
Förra vändan där hade han det.
Expert.
geten

Inlägg av geten »

Alexander skrev:Hade inte Conny ett relativt kort kontrakt med Asplöven ??
Till 5/11, http://www.asploven.com/bomben-stromberg-tillbaka/
Användarvisningsbild
Alexander

Inlägg av Alexander »

Kollade upp honom på Eliteprospects och han har ju kört i de mest sketna ligor man kan hitta haha... Gjorde hursomhelst en jädrans massa poäng i Germany3 (tyska tredjeligan?)
geten

Inlägg av geten »

140 assist och 39 mål på 146 grundseriematcher med Örebro i hockeyallsvenskan samt 9 assist och 2 mål i kvalserien på 15 matcher. 10 poäng (3 mål och 7 assist) på 11 matcher i år so far med Asplöven. Man kan säga vad man vill men han producerar ju på hockeyallsvensknivå iallafall.
Användarvisningsbild
Alexander

Inlägg av Alexander »

geten skrev:140 assist och 39 mål på 146 grundseriematcher med Örebro i hockeyallsvenskan samt 9 assist och 2 mål i kvalserien på 15 matcher. 10 poäng (3 mål och 7 assist) på 11 matcher i år so far med Asplöven. Man kan säga vad man vill men han producerar ju på hockeyallsvensknivå iallafall.
Utan tvekan, undrar hur det skulle sett ut på elitserienivå
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Ännu ett lag som vi ska slå. Ärligt talat, vad har dom att komma med? De man bör se upp med är väl Trukhno (#11) och Strömberg (#27).
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

Sitter jag kanske lite för högt på min DIF-häst eller är inte morgondagens drabbning den största tävlingsmatchen i Asplövens historia? Jag menar, en förening som mig veterligen aldrig har spelat i HA eller motsvarande reser till huvudstaden för att möta mesta mästarna.

Det gäller att vi är på hugget imorgon, för Asplöven kommer nog inte att ha några problem med motivationen.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
Högdalen

Inlägg av Högdalen »

Jag har en fråga bara.. Om man kommer sent(aldrig gjort förr), kan man komma in då och vart isåfall? Jag kommer alltså till 2a periodstarten. Måste lämna dottern på simskolan före jag kan åka till matchen nämligen och jag tänker inte missa hela matchen =)
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

När jag läste på LTU lirade jag med studentlaget (div2). Vi spela några matcher mot, just det, Asplöven.
Under samma år flög jag ofta till Stockholm och såg bland annat ett par av matcherna när vårt torpedspel gav oss ännu ett guld.

Vem fan hade kunnat tro att vi idag skulle ha en "måstematch" hemma mot Asplöven?

Snälla DIF, vinn denna match och visa att detta bara är en ytterst beklaglig tillfällighet och att detta är det lägsta vi kan sjunka.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Edin skrev:Sitter jag kanske lite för högt på min DIF-häst eller är inte morgondagens drabbning den största tävlingsmatchen i Asplövens historia? Jag menar, en förening som mig veterligen aldrig har spelat i HA eller motsvarande reser till huvudstaden för att möta mesta mästarna.

Det gäller att vi är på hugget imorgon, för Asplöven kommer nog inte att ha några problem med motivationen.
Du kan dessutom räkna med att Conny gör sin allra bästa match i karriären.

Gäller att vi verkligen är förberedda här och inte tror vi kommer köra över Löven... då åker vi på smisk...och det orkar jag fan inte ta idag.
Skriv svar