Djurgårdens IF - Karlskrona HK 18/10 2012

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
zetterberg_88
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Karlskrona HK 18/10 2012

Inlägg av zetterberg_88 »

S24 har ju rättigheterna för att sända matchen så antingen på S24 eller på hovet?
KYLERKYLER
Säsongskort: Ja

Inlägg av KYLERKYLER »

Sudden skrev:Var följer man matchen bäst om man inte är på matchen och inte tänker köpa S24?
Liveuppdateringen via DIF:s hemsida. :)

Om inte jag kanske kan filma och länka över bilderna till din mobil :wink:
Staten

Inlägg av Staten »

Något positivt med S24 är ju att man får se lite mer av atmosfären precis innan nedsläpp med spelarpresentationer och intro och allt. Viasat har ju studio och spelarintervjuer. Men där slutar nog det positiva.
Användarvisningsbild
zetterberg_88

Staten skrev:Något positivt med S24 är ju att man får se lite mer av atmosfären precis innan nedsläpp med spelarpresentationer och intro och allt. Viasat har ju studio och spelarintervjuer. Men där slutar nog det positiva.
Det negativa är att bilden är det sämsta jag har sett förmodligen en webcam som sänder matcherna. Ljudet likaså. Sen första matcherna tyckte jag även Ros och Holmgren vad under all kritik dock har dom blivit bättre. Sen att dom inte lyckas sända så pass bra att det hackar så fort det blir hastiga rörelser är ju bara ett skämt. Inte nog med det tjänar dom jävligt bra på djurgårdens matcher.
Manijock

Inlägg av Manijock »

zetterberg_88 skrev:
Staten skrev:Något positivt med S24 är ju att man får se lite mer av atmosfären precis innan nedsläpp med spelarpresentationer och intro och allt. Viasat har ju studio och spelarintervjuer. Men där slutar nog det positiva.
Det negativa är att bilden är det sämsta jag har sett förmodligen en webcam som sänder matcherna. Ljudet likaså. Sen första matcherna tyckte jag även Ros och Holmgren vad under all kritik dock har dom blivit bättre. Sen att dom inte lyckas sända så pass bra att det hackar så fort det blir hastiga rörelser är ju bara ett skämt. Inte nog med det tjänar dom jävligt bra på djurgårdens matcher.
Min bild har funkat kanon såväl på Viasat som på S24. Tycker faktiskt kritiken mot det senare varit kraftigt obefogad. Framförallt när det gäller Ros, som är betydligt mer intressant att lyssna på än det där äcklet Strömberg på Viasat. Sen så slipper vi ju den värsta av de alla(Boork) och då framstår Ros som rena hockeyoraklet i jämförelse.
Användarvisningsbild
Sudden

Inlägg av Sudden »

Har inte sett någon S24, kan man köpa enskilda matcher? Har ingen lust att skaffa nytt abonnemang överallt eftersom jag har Viaplay...
Vi är inte Bajen. Vi ska tillbaka.
Användarvisningsbild
zetterberg_88

En DIF match kostar 89 kronor och ett månadsabm kostar 129 kronor.
Användarvisningsbild
Sudden

Inlägg av Sudden »

zetterberg_88 skrev:En DIF match kostar 89 kronor och ett månadsabm kostar 129 kronor.
Oj, vad orimligt...
Vi är inte Bajen. Vi ska tillbaka.
Användarvisningsbild
zetterberg_88

Varför har inte Viasat samma upplägg som C+?
Användarvisningsbild
Jepe

Djurgårdens IF - Karlskrona HK 18/10 2012

Inlägg av Jepe »

zetterberg_88 skrev:Varför har inte Viasat samma upplägg som C+?
Vad har Cmore för upplägg?
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
zetterberg_88

Dom visar ju samtliga matcher för varje omgång? Viasat visar 2 lag av 14 per omgång. Eller om omgången är uppdelade i flera dagar kan man kanske ha tur att se två matcher istället för en.

Handlar det om att skit24 har ensamrätt på alla DIFs matcher typ?

edit: Idag hade det varit vettigt att visa DIFs match på Viasat då det är enda matchen.. Inte för jag bryr mig om hemma matcherna då är man ju ändå på hovet. Men för alla andra stackare som inte kan gå behöver lida igenom skit24s sändningar som är hur dyra som helst.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Tror att det är så enkelt att intresset inte är så stort att det ekonomiskt är försvarbart att visa samtliga matcher från Allsvenskan. Det hade säkert gått att göra så med vissa lag t ex Leksand och DIF, men hade Viaplay valt det upplägget hade det blivit världens jävla ramaskrik från bönder som gnällt om orättvisor.

Dessutom får man inte glömma bort att viaplays ordinarie pris är 200 kronor i månaden totalpaketet från Csports ligger väl på det dubbla minst.
Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

Inlägg av seppuko »

Kall-El skrev:Tror att det är så enkelt att intresset inte är så stort att det ekonomiskt är försvarbart att visa samtliga matcher från Allsvenskan. Det hade säkert gått att göra så med vissa lag t ex Leksand och DIF, men hade Viaplay valt det upplägget hade det blivit världens jävla ramaskrik från bönder som gnällt om orättvisor.

Dessutom får man inte glömma bort att viaplays ordinarie pris är 200 kronor i månaden totalpaketet från Csports ligger väl på det dubbla minst.
399 i månaden utan bindningstid numera. Var väl nästan 500 spänn i månaden för C+ Max paketet i 12/24 månader innan. Innan det 169kr månaden för säsongskortet.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Användarvisningsbild
Henkos
Medlem: Ja, ständig medlem

Sv: Djurgårdens IF - Karlskrona HK 18/10 2012

Inlägg av Henkos »

Oj, 400 är ju en del men så får man alla matcher och en del bra produktioner. Ingen bindningstid gör det till en ok deal. Ännu mer frustrerande att vi håller till i denna sunkligan med alla värdelösa sändningar.
Användarvisningsbild
zetterberg_88

Ja förmodligen hade bönderna blivit galna, man såg ju bara på det innan säsongen när DIF vill söka egna licenser för att sända matcher var det inte så? Och dom gnällde ju hela jävla Sverige.

Tycker dock Viasat borde ha rätt att visa de matcher de vill, om de skulle kunna göra det hade ju alla DIF matcher gått där garanterat. Tyvärr bor vi i Sverige där allt ska vara lika även fast 2 bönder vill se matchen och 5000 djurgårdare vill se matchen på tv.

Dock är jag glad att vi i alla fall har chansen att se alla matcher tack vare S24 men med deras jävla ockerpriser borde man i alla fall kunna sända den med skaplig bild och ljud.
Skriv svar