Leksands IF - Djurgårdens IF 5/10 2012

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Alberget4A

Re: Leksands IF - Djurgårdens IF 5/10 2012

Inlägg av Alberget4A »

Leksand skrev:Var inte mycket optimism här inte.

Ni har en bättre chans än ni tror. Leksand är inte så bra som ni tror och detta är väl en av få matcher i AS där ni kan spela utan pressen på er, samtidigt som det vore värt mycket att vinna. Klockren match för en vändning av trenden, med andra ord.

Jag kommer satsa en slant på tvåa, men hoppas givetvis att jag får fel.
Ge fan i att komma hit och jinxa det för oss!
Nämen Leksand har till skillnad mot oss spelat bra i de matcherna jag sett med dem och de har ett supereffektivt powerplay just nu, så Leksand är definitivt favoriter inför den här matchen, då man möter ett Djurgården där ingenting klaffar just nu.
Egentligen så går det inte att tippa något annat än en 1a, DIF ska inte ha någon chans tyvärr.

edit: I Djurgården spelar man alltid med press på sig btw.
DIFiskogen

Inlägg av DIFiskogen »

Tro fan att vi har en chans om dom bara rycker upp sig och börjar lira hockey, vilket dom får för sig att göra ibland... Jävligt negativt här inne, USCH!
förevigtdjurgården
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av förevigtdjurgården »

DIFiskogen skrev:Tro fan att vi har en chans om dom bara rycker upp sig och börjar lira hockey, vilket dom får för sig att göra ibland... Jävligt negativt här inne, USCH!
Måste jag påminna om att vi har förluster mot IK Oskarshamn, Troja/Ljungby, Västerås IK samt Bofors IK Karlskoga?

Måste jag påminna om att i åtminstone 40 minuter av 60 så står spelarna fullkomligt stillastående, alternativt är på soloräder, alternativt jagar hemåt igen efter ett nytt misslyckat försök att ta sig igenom mittzonen mot ett nytt Allsvenskan-gäng?

Måste jag påminna om att vi är DIF Hockey; vi har ingenting att göra här, och vi har inte ens en tendens till att börja jobba oss tillbaka eftersom att vi har en total avsaknad av spelidé?

.. Tänkte väl det ..

Och jag skulle snarare kalla det realism än något annat. Vi har gått och blivit ett riktigt jävla pissgäng.
25/4-2025
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Den där Alen Bibic som var så jävla kaxig i kvalserien om hur han skulle sänka djurgårdare... Murray dansar säkert en dans med dig om du bjuder upp.

Särskilt om vi ligger under med ett par puckar kan Douglas få gå lös där uppe.
Född till sportchef.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

android skrev:Den där Alen Bibic som var så jävla kaxig i kvalserien om hur han skulle sänka djurgårdare... Murray dansar säkert en dans med dig om du bjuder upp.

"Risken" är ju att någon motståndare faktiskt lyckas engagera Murray på en fajt -- enbart i syfte att ha något att skryta med på den lokala puben och för barnbarnen. Och jag använder ordet "risk" här med avseende på de sinnesjuka straff vi har i sverige när två oense spelare gör upp helt frivilligt utan handskar.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Leksand

Inlägg av Leksand »

sensei skrev:
android skrev:Den där Alen Bibic som var så jävla kaxig i kvalserien om hur han skulle sänka djurgårdare... Murray dansar säkert en dans med dig om du bjuder upp.

"Risken" är ju att någon motståndare faktiskt lyckas engagera Murray på en fajt -- enbart i syfte att ha något att skryta med på den lokala puben och för barnbarnen. Och jag använder ordet "risk" här med avseende på de sinnesjuka straff vi har i sverige när två oense spelare gör upp helt frivilligt utan handskar.
Den risken är minimal. Vi har inte den typen av spelare. Bibic är inte heller den typen och han är dessutom petad (efter att ha varit skadad ett tag). Plus att Murray är för smart för att gå i den fällan.
Användarvisningsbild
Sjöwall

Inlägg av Sjöwall »

Allt annat än förnedring får ses som en vinst.. Med andra ord, allt annat än förlust med mer än 5 mål ses för mig som en seger.
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Bästa strategin i nuläget:
Fem man plus målis täcker skott i 65 minuter. Slå till icing! Sedan vinner vi på straffar. Två poäng!
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Stocky

Inlägg av Stocky »

Kan dom inte bara gå bananas där uppe? Funkar inte spelet åk bara runt och sänk folk. Ölvestad var ju grym att tända laget ensam så bara för några säsonger sen. Nu har vi ju ännu fler spelare som kan mosa. Kan man inte göra mål eller lägga bra passningar måste man åka runt och vara ett svin!
Användarvisningsbild
lajjnus

Inlägg av lajjnus »

minalman skrev:Bästa strategin i nuläget:
Fem man plus målis täcker skott i 65 minuter. Slå till icing! Sedan vinner vi på straffar. Två poäng!
Djurgården Hockey, vinna på straffar? Nä, nu får du nog tänka om.. :wink:
Användarvisningsbild
Alexander

Inlägg av Alexander »

förevigtdjurgården skrev:
DIFiskogen skrev:Tro fan att vi har en chans om dom bara rycker upp sig och börjar lira hockey, vilket dom får för sig att göra ibland... Jävligt negativt här inne, USCH!
Måste jag påminna om att vi har förluster mot IK Oskarshamn, Troja/Ljungby, Västerås IK samt Bofors IK Karlskoga?

Måste jag påminna om att i åtminstone 40 minuter av 60 så står spelarna fullkomligt stillastående, alternativt är på soloräder, alternativt jagar hemåt igen efter ett nytt misslyckat försök att ta sig igenom mittzonen mot ett nytt Allsvenskan-gäng?

Måste jag påminna om att vi är DIF Hockey; vi har ingenting att göra här, och vi har inte ens en tendens till att börja jobba oss tillbaka eftersom att vi har en total avsaknad av spelidé?

.. Tänkte väl det ..

Och jag skulle snarare kalla det realism än något annat. Vi har gått och blivit ett riktigt jävla pissgäng.
Det är väl det han snackade om, att blir bättre hela matchen, jag menar vi har ju sett tendenser till bra spel så då gäller det bara att man håller de hela vägen
DIFdalarna

Inlägg av DIFdalarna »

Blir vi några på bortastå?
12139

Inlägg av 12139 »

lajjnus skrev:
minalman skrev:Bästa strategin i nuläget:
Djurgården Hockey, vinna på straffar? Nä, nu får du nog tänka om.. :wink:
Jodå, det handlar bara om att Charles tar ut rätt straffskyttar. De tre som skall lägga är:

1. Fredrik Bremberg
2. Dustin Johner
3. Christian Eklund
Användarvisningsbild
Husmusen
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Husmusen »

Leksand är ju helt klart favoriter i det här mötet. Just därför tror jag vi vinner på bortaplan med 1-2 på full tid.
Användarvisningsbild
zetterberg_88

Inlägg av zetterberg_88 »

Vi ses som underdogs i denna match vilket kommer gynna oss. Vi vinner 3-2
Skriv svar